יום ראשון, 14 באוגוסט 2016

נעים מאוד, טרטרזין

טרטרזין הוא צבע מאכל סינתטי בגוון צהוב לימון. מעורר תגובות אלרגיות יותר מכל צבע אזו אחר ובפרט אצל חולי אסתמה ואנשים הרגישים לאספירין. מחקרים קישרו צריכה של טרטרזין להיפר-אקטיביות ולאובססיביות (obsessive-compulsive disorder) אצל ילדים. ויקיפדיה. 
טרטרזין עלול לגרום להיפראקטיביות והפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, אלרגיות, אסתמה, אורטיקריה, גירודים, ראייה מטושטשת, מיגרנה וכאבי ראש, פגיעה בכרומוזומים, בלימפה ובבלוטת התריס ועידוד גידולים סרטניים שונים. שילוב של טרטרזין עם חומצה בנזואית עלול לגרום לפגיעה חמורה, במיוחד בילדים. מקור.

בזמנו, הטרטרזין הופיע כצבע מאכל בבמבה ובשקדי מרק ובעקבות מחקרים, הוסר מרשימת הרכיבים במזונות למיניהם. אז מישהו מוכן להסביר לי למה לעזאזל הוא נמצא בסבון (אל סבון) של חברה ישראלית, שהצבע שלו בכלל ירוק בהיר או בקרם פנים בצבע דומה של חברה מחו"ל?

הוא אפילו מופיע בדיאודורנט של חברה מפורסמת אשר משווקת דיאודורנטים לספורטאים (זה המיתוג של המוצר). באותיות הקטנות כתוב "עלול להכיל טרטרזין", כלומר לא רק שמדובר ברכיב לא בריא בלשון המעטה, הם אפילו לא יודעים לומר לנו בביטחה האם יש או אין אותו במוצר. אני מזכיר לכם שהשימוש במילה ”עלול“ הוא בהקשר שלילי (לעומת ”עשוי“ שזה בהקשר חיובי). מיותר לומר שדיאודורנט שמים באיזור הכי רגיש בגוף מבחינת כושר הספיגה שלו (בית השחי), גם שאר מוצרי הטואלטיקה שבהם ניתן למצא טרטרזין, באים במגע ישיר עם העור ונספגים פנימה.

בפעם הבאה שאתם הולכים לקנות מוצרים כביכול תמימים, תבדקו פעמיים אם זה אכן כך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה