יום ראשון, 27 בנובמבר 2016

נציגות מכירה ברשתות שיווק מזון

מכירים את זה שאתם הולכים לעשות קניות? אני בטוח שכן.

באחת הפעמים, בעודי בוחן את מחלקת מוצרי החלב ניגשה אלי בחורה, בעצם ילדה, חיננית ואמרה לי שכדאי לי מאוד לקנות מוצרים מסויימים של החברה אותה היא מייצגת והוסיפה ש"אפילו יש מבצע" אם קונים מעל כמות מסויימת. הודיתי לה ואמרתי לה שאני אקנה את המוצרים שאני בכל מקרה קונה ואם הם במבצע, הרווחתי ועל השאר אני אוותר. היא עשתה את עצמה לא שומעת וחזרה ל"מפקדה", שם חיכו לה נציגות אחרות שקישקשו ביניהן.

בעודי עובר בין המוצרים, שמעתי חלק מהשיחה שלהן ומסתבר שהיו שם נציגות של מספר חברות שונות. כל השיחה נסובה סביב התנאים השונים אותן מקבלות הנציגות. היה שם דיון לגבי איזו חברה נותנת תנאים טובים יותר וכל אחת בתורה פירטה את התנאים שלה. כנראה ששם, בניגוד למקומות עבודה אחרים, החוזה הוא לא אישי ואני לא מקנא באלה שגילו שהתנאים שהן מקבלות, לא משהו.

מיותר לומר שבכל הזמן הזה, בעוד הן מנהלות שיחה ערה, לקוחות פוטנציאלים עם עגלות לא קטנות, עברו שוב ושוב באיזור הזה בלי שאף אחת מאותן ילדות ייגשו אליהם על מנת לשכנע אותם לקנות דווקא מהמוצרים של החברה אותה הן מייצגות.

בעוד השיחה שלהן קולחת, אני שם לב שתאריך התפוגה על המוצרים שאותה בחורה ניסתה לשכנע אותי לקנות, היה קרוב. כלומר מאוד קרוב. 3 ימים קדימה. איכשהו הצלחתי למשוך את תשומת ליבה ואמרתי לה שזה מאוד נחמד שהיא מנסה לגרום לי לקנות כמה שיותר מהמוצרים האלה אבל גם אם מאוד הייתי רוצה, אני לא יכול כי תאריך התפוגה מאוד קרוב ואני בטח לא אשב עכשיו 3 ימים ואוכל רק מהמוצר הזה כדי לסיים אותו בזמן.

המבט שקיבלתי ממנה היה שילוב של "תאריך תפוגה? מה זה?", "מה אתה רוצה שאני אעשה עם המידע שכרגע נתת לי?" ו "אתה לא רואה שאתה מפריע לי בעבודה... אה... כלומר בשיחה המאוד חשובה שאני מנהלת עם הנציגות האחרות?". באמת חוצפה מצידי.

נכון שזה לא מתפקידן לוודא את תאריך התפוגה של המוצרים. להן משלמים אך ורק כדי לשכנע אנשים לקנות את המוצרים, למרות שגם את זה הן לא ממש עשו, רק חבל מאוד שאותן חברות ששלחו אותן לא דאגו "לרפד" אותן בתנאים הגיוניים לעבודה אותה הן נשלחו לעשות. תנאים בדמות הרבה מאוד מוצרים עם תאריך תפוגה רחוק. ה"חבל" השני הוא בדמות אותם לקוחות שלא הסתכלו על תאריך התפוגה, הגיעו הבייתה וגילו (או שלא!) שיש להם 3 ימים לאכול את כל מה שהם קנו לשבוע-שבועיים קדימה כי אחרת, תאריך התפוגה ישיג אותם.

תגובה 1:

  1. הרבה מאוד מבצעי מזון בסופר הם בגלל התוקף הקצר של המוצרים. כדאי מאוד לשים לב לכך לפני שמתפתים למבצע.

    השבמחק