יום שני, 1 בינואר 2018

אמור לי מי אני ואומר לך מי אתה

אתם לא חייבים להסכים/לקבל את מה שכתוב פה, המסר אולי לא יעבור בצורה חלקה אבל אנסה בכל זאת.

מדהים עד כמה כולנו הולכים על חבל דק ואפילו לא שמים לב לכך. רגע אחד אנחנו יכולים להיות "איזה חמווווווד" או "בחור מגניב" או ”מקסימים“ וברגע אחרי "איזה אובססיבי" או "בחור משעמם" או ”מטרידים“ רחמנא ליצלן. השוני יכול לקרות מול שני אנשים שונים או מול אותו אדם, בזמנים שונים. על אותו עיקרון, נודניק זה דבר יחסי. לדוגמה, כשבחורה מעוניינת בבחור, אם הוא יצור קשר פעם בכמה ימים זה יהיה מעט מדי ואם בחורה לא מעוניינת בבחור והוא יתקשר פעם בחודש, הוא יהיה סופר נודניק שלא לומר מטרידן. לפעמים מדובר אפילו באותו בחור! בזמנים שונים. הבנתם את הרעיון.

הרבה פעמים אנחנו מכלכלים את צעדינו על מנת לצאת בסדר מול אחרים, על מנת לפגוע פחות (או לא לפגוע בכלל) בצד השני ומנסים לתמרן בין הטיפות על מנת להשקיט את המצפון שלנו. אני אומר שכל ההתפלפלויות האלה לא שוות כלום, הן סתם ביזבוז זמן. לפעמים אנחנו דווקא נתנהג באפאטיות למצבים/אנשים שונים ואלו יהיו הפעמים שבהם אנחנו הכי אמיתיים וזה מכיוון שהתוצאה לא חשובה לנו.

שימו לב שההגדרות שלנו (כלומר איך אנחנו מוגדרים על ידי אחרים) לא באמת תלויות בנו או במעשים שלנו, אלא דווקא (שלא לומר רק) בצד האחר. אנחנו יכולים להתנהג באותה צורה בדיוק לאנשים שונים (ולפעמים אפילו לאותו אדם) וכל אחד יגדיר אותנו בצורה אחרת והצורה הזו בכלל לא תהיה קשורה אלינו, אלא לאיך האדם השני רואה אותנו.

תזכרו ש-רושם ראשוני (שלנו על הצד השני) אומר הרבה יותר על עצמנו מאשר על הצד השני.

10 תגובות:

  1. דברים נכונים ומוכרים. לי לפחות זה מוכר.
    אפשר לחדד את זה בכך שאנשים פועלים לפי רגש ולא לפי הגיון.

    השבמחק
  2. תחיה קודם בשביל עצמך. ברגע שתצליח לסדר לך את המיסגרת שהיא *אתה*, אז פיתאום יצוצו לך אנשים שהם כמוך ואז לא תיצטרך לתמרן את עצמך בשבילם.

    השבמחק
  3. בתור אחת שכל הזמן מנסה להיות "בסדר" זאת באמת מחשבה מרעננת.
    אני אשתדל להטמיע.

    השבמחק
    תשובות
    1. כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו

      מחק
    2. חכה, תן להטמיע עוד לא ניצלתי.

      מחק
  4. אתה צודק, ועדיין אי אפשר לפעול רק על פי זה. מה אם תשפוט את הסיטואציה לא נכון וזה כן יהיה תלוי בך? מה אז, סתם הפסדת אדם. בנוסף אפשר היות נחמד רק בשביל להיות נחמד, לא חייבים תמיד לחשוב מה מרוויחים ומפסידים מזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. בדיוק. "אפשר היות נחמד רק בשביל להיות נחמד" - זה בדיוק המסר של הרשומה הזו. הבעיה מתחילה שבמקום להיות נחמד לשם הנחמד, אנחנו מתחילים לנתח ולחשוב יותר מדי על דברים שלא תלויים בנו

      מחק
  5. אני חושבת שמחשבות על טבע האדם מרעילות את הנשמה וגורמות לנו להכניס אנשים לתוך קופסאות ולהתייחס אליהם עם סטריוטיפים שהדבקנו להם

    השבמחק
    תשובות
    1. להבין את מקור ההתנהגות של הצד השני גורם לנו שלוות נפש וזה במקום לחשוב (להיות בטוח) שמשהו מסויים נעשה מרוע או מטיפשות או כל דבר אחר שרלוונטי לאותה סיטואציה. יש כאלה שמעדיפים להעלב ולהיפגע ויש כאלה שמעדיפים להבין את המקור.

      מחק