יום חמישי, 8 בספטמבר 2016

אם זה נשמע כמו מסלול בחברה סלולרית ומתומחר כמו מסלול בחברה סלולרית, זה כנראה ביטוח

בזמנו היו תלונות רבות על נושא המסלולים המסובכים בחברות הסלולר. משום מה, בנושא הביטוח, לא שמעתי ולא קראתי דבר לגבי כל מה שקשור למסלולים הקיימים ולתמחור שלהם. מכיוון שביטוח מחלות קשות הוא דוגמה מעולה, אני אשתמש בו אבל מה שרואים כאן, רואים גם במסלולי הביטוח האחרים כגון סיעודי, בריאות ועוד.

אני אתן לדוגמה מספר מסלולי ביטוח מחלות קשות בחברות השונות.
  • בחברה מסויימת יש מסלול "מהיר וזול" לביטוח כנגד 18 מחלות בלבד. עכשיו לך תוודא שבמידה וחס וחלילה באמת תחלה במחלה קשה, זו תהיה אחת מאותן 18 מחלות בלבד.
  • בחברות אחרות מבטחים אותנו נגד 28 מחלות ויש גם חברה עם 32 מחלות. מיותר לציין שכל זה בא לידי ביטוי במחיר. גם לכם זה מתחיל להישמע כמו הימור? האם אתם מוכנים להמר על האפשרויות והחיים שלכם?
  • בחברה מסויימת צריך לחכות 14 יום מגילוי המחלה ובחברה אחרת צריך לחכות 30 יום מגילוי המחלה. אתם בטח שואלים למה צריך לחכות? שאלה מצויינת! מחכים על מנת לראות שאותה מחלה לא הרגה אותנו, פשוטו כמשמעו. אם תוך 14 או 30 יום (תלוי בחברה) המחלה הרגה אותנו, הביטוח לא תקף!
ועכשיו למסלולי הבונוס.
בחברה מסויימת, בפרמיה מסויימת, נקבל סכום ביטוח כפול מאשר בחברה אחרת עם אותה פרמיה. מה הקאטצ'? יפה ששאלתם. בחברה הראשונה, ברגע שמתגלה אחת המחלות, אתם מקבלים את כל הסכום ויאללה סלמאת, תודה רבה ולהתראות, הביטוח פג. בחברה השניה נקבל סכום נמוך יותר בעת גילוי המחלה (בהנחה שלא מתנו ב 14-30 יום לאחר מכן) אבל בקבוצת מחלות מסויימת, הביטוח ימשיך גם למקרה שני של מחלה קשה (כלשהי מהרשימה) והמהדרין יוסיפו, חס וחלילה. אם חס וחלילה חליתם במחלה מקבוצת המחלות השניה, אזי הביטוח ייפסק באותו הרגע. גם אצלכם עולה שוב אותה הרגשת הימור?

כנקודת בונוס נוספת, סוכני ביטוח שונים עובדים עם חברות ביטוח שונות אבל יש להם הטבות עם חברות ספציפיות על מנת לקדם דווקא אותן. לכם הסוכן יגיד שהוא עובד עם כולן והוא צודק אבל מאחורי הקלעים, יש לו אינטרס מול חברה אחת או שתיים בד"כ. זה כמובן בא לידי ביטוי בהטבות שהוא יוכל להשיג לכם דווקא מאותן שתי חברות. כך יוצא שגם אם תרצו לרכוש פוליסת ביטוח מסויימת מחברת ביטוח מסויימת, תקבלו מחיר שונה אם תעשו זאת מול סוכן שבהסדר.

קחו את כל מה שכתבתי, שהוא קצה קצהו של המזלג ותנסו להבין איזה מסלול ביטוח עדיף לכם. ההמלצה שלי היא שתשקיעו במטבע או בקוביה איכותיים כדי לעשות זאת, כי אי אפשר באמת לדעת מה המסלול הכי נכון לנו כי כל בחירה שנעשה, הינה הימור וכידוע, ההימור הכי טוב הוא להמר על הכל אבל המחיר של זה, הוא ב(ידי) שמיים!

הרשומה נכתבה במקור לפני יותר משנה וחצי. לאחרונה התעוררו סופסוף בפיקוח על הביטוח ובוצעו שינויים בנושא הזה בדיוק. אני מקווה שבסופו של דבר, המצב יהיה הרבה יותר טוב ובעיקר הרבה יותר ברור.

2 תגובות:

  1. לגבי נק' הבונוס האחרונה:
    בעולם הביטוח יש הבדל מאוד גדול בין המונחים "סוכן" ו"יועץ".
    "סוכן" - מקבל עמלות והינו "שלוח" של המבטח.
    "יועץ" - אינו מקבל עמלות מהמבטח אלא מהנועץ. איננו שלוח של המבטח.
    (זה לפחות מה שאני זוכר)

    אם אתה רוצה דעה אובייקטיבית, כדאי לפנות ליועץ, ולא לסוכן.

    השבמחק
    תשובות
    1. הדרך הכי טובה לבדוק שהבחור שעומד מולך הוא באמת יועץ היא שאתה משלם לו על השירות הזה. כל "שיטת תשלום" אחרת על היעוץ הזה הופכת אותו לסוכן.

      מחק