יום שלישי, 20 בפברואר 2018

מכונות זמן קטנות

אחד הדברים שאני אוהב לעשות, זה לחזור אחורה בזמן.

בכל פעם ששואלים אותי אם יש איזשהו אירוע בעבר שהייתי רוצה לשנות, אני מספר על מקרה שהיה בכיתה ג'. הייתי אחד מעשרה תלמידים שנבחרו לפיילוט שבו למדנו מתמטיקה בעזרת מחשב. היינו צריכים לעבוד בזוגות. ילדה מהכיתה, שמצאה חן בעיני, פנתה אלי ושאלה אם אני רוצה להיות בן הזוג שלה ללימודים. אני הייתי בעיקר נבוך ובמקום לומר לה כן, אמרתי לה שאני אהיה עם חבר שלי (שהיה חולה באותו יום ולא הגיע). אז לעצם השאלה, זה האירוע שאותו אני עונה ולגביו אני משתעשע עם "מה היה קורה אילו" הייתי אומר לה "כן".

בכל פעם שקורה לי משהו בחיים, ומטבע הדברים מדובר באירועים פחות משמחים ולפעמים כואבים, אני נכנס למכונת זמן קטנה בדמיון ומתחיל לשנות את מה שקרה. אני משחזר כל פרט ופרט ומתחיל לשנות את הפרטים שהופכים את מה שקרה למשהו אחר. שונה. מתאים יותר למה שהייתי רוצה שיקרה. אני משתדל לעשות זאת רגע לפני השינה וככה להרדם, מתוך המחשבה (התמימה, אני יודע) שכשאקום למחרת בבוקר, זה יהיה למציאות חדשה, שהתאימה את עצמה לשינוי שרציתי.

את המציאות עצמה עדיין לא הצלחתי לשנות בעזרת השיטה הזו (ואולי כן ואני (עדיין) לא יודע את זה), אני כנראה צריך להתאמן בזה עוד קצת כדי שזה יקרה אבל דברים מעניינים אחרים כן קורים, בחלומות. בהרבה מהחלומות שאני חולם אחרי אותם אירועים, המציאות בחלום נחווית כאילו היא כן השתנתה וכך החלום מקבל על עצמו את שני הפירושים, ה"קלאסי" וה"פילוסופי" (הגשמת חלום). לפעמים מתקיים עירבוב בין שתי המציאויות, כאילו הן נלחמות אחת בשניה וזה מייצר חלומות שקשה לשכוח, גם אחרי שמתעוררים. כמו שכתבתי, את המציאות האמיתית עדיין לא הצלחתי לשנות, אז לפחות אני יכול לחוות את זו שאני רוצה שתהיה, דרך החלומות.

אם גם לכם הייתה מכונת זמן קטנה, לאיזה אירוע בעברכם הייתם רוצים לחזור על מנת לשנות אותו?

7 תגובות:

  1. אני לא יודע לאיזה אירוע, מה שכן אני יודע שאתה חייב לראות את "דלתות מסתובבות".

    השבמחק
    תשובות
    1. מה זה הסרט הזה? על מה?

      מחק
    2. די נו, באמת לא ראית דלתות מסתובבות? סרט חובה שמדבר בדיוק על "מה היה קורה אם רק"...

      מחק
    3. עכשיו חייבת לראות דחוף!! :-) הבנתי שזה מבוסס על רעיון של הסרט סיכוי עיוור..אותו עקרון לדעתי

      מחק
    4. סרט חובה, אין ספק וגם המסר בסוף יפה ועדיין מדובר בסרט. לצערי החיים שלנו הם לא תמיד סרט מהסוג הזה :)

      מחק