יום ראשון, 3 בנובמבר 2019

מישהו מטפל בך?

אז הגעתם לגיל שבו אתם מבינים, ובעיקר חווים, את הביטוי המפורסם שאומר "אם אתם קמים בבוקר ולא כואב לכם משהו, סימן שאתם מתים".

הדבר הראשון שעולה לכם בראש זה להזמין תור לרופא מומחה בתחום הרלוונטי. אתם נכנסים לאתר קופת החולים שלכם... אה סליחה, לאתר שירותי הבריאות שלכם ומזמינים לעצמכם תור. אתם מתעלמים מכך שהתור הוא בעוד חודש במקרה הטוב ואתם אומרים לעצמכם שאולי עד אז הבעיה תעלם מעצמה. אתם גם מקווים שבמקרה ולא, הרופא יעשה את קסמיו ויעלים אותה.

כשהתור מגיע, אתם מקווים שאחרי שתצאו ממנו, תבריאו כאילו לא קרה כלום. רק אז אתם מבינים שכל מה שהוא יעשה בעצם, זה יסתכל עליכם, ינסה להבין מה הבעיה ואם יש צורך, יבקש לעשות בדיקות נוספות על מנת ללמוד את הבעיה יותר לעומק. בנקודה הזו בדיוק, מתחיל סיפורינו.

מה שהרפואה לא רוצה שתדעו, זה שבמידה והרופא יבקש לעשות בדיקות נוספות, כמו רנטגן, CT או MRI, הרופא שאליו הלכתם, המומחה כביכול בתחום המדובר, הוא כבר לא הרופא המטפל שלכם יותר. אם תהיתם מי הוא הרופא המטפל, אז הוא לא ממש רופא במובן הקלאסי של המילה. הוא בכלל מפענח. 

הכוונה כמובן למפענח של הבדיקה אליה הלכתם. אין לכם מושג מי הוא, לו אין מושג מי אתם, לא בחרתם אותו בשום צורה וגם אין לכם אפשרות לבחור אותו. הוא אפילו לא מתקשר איתכם, גם לאחר שכתב את הפיענוח. הוא כותב את מה שהוא פיענח ומעכשיו, דברו עם הרופא ששלח אתכם אליו. יש לכם שאלות? לא מעניין, הרופא שלכם אמור להבין לבד למה התכוון המשורר... כלומר המפענח.

כן, יש מצב שבו אם הייתם "נופלים" על מפענח אחר, הוא היה מוצא דברים נוספים, קריטיים לבדיקה, או משתמש בביטויים אחרים שמתארים את הממצאים. תוכלו לשאול מפענח שאתם מכירים אבל דעו שיש סיכוי שהשפה המקצועית שלו שונה משל המפענח המקורי. הוא לא יוכל להסביר לכם למה התכוון המפענח המקורי כי יכול להיות שהוא היה כותב דברים אחרים לחלוטין. הוא יהיה חייב לראות בעצמו את הבדיקה (הדיסק) כדי שזה יעשה בצורה מקצועית. בשביל זה תצטרכו ללכת אליו באופן פרטי (כי אין שירות כזה ברפואה הציבורית) ורגע, מי אמר שהוא יותר מקצועי מהמפענח המקורי?

כל זה, בהתעלם מהעובדה שיכול להיות שהבדיקה שלכם הייתה ה 50 שהוא פיענח באותו יום, או שזה קרה בשעה 17:55 כשב 18:00 הוא היה חייב לעוף הבייתה כי יש לו משהו מאוד חשוב בערב ללכת אליו.

כשתחזרו לרופא, זה שאתם חושבים שמטפל בכם, כל מה שיהיה לו זה פיענוח של אדם אחר ותקווה שהוא אכן פיענח את הבדיקה כמו שצריך בלי לפספס משהו חשוב כי רוב הסיכויים שהוא בעצמו לא יודע לפענח את תוצאות הבדיקה, שהוא בעצמו שלח אתכם אליה. אז כמו שאומרים, שיהיה לשניכם בהצלחה ויותר חשוב, המון בריאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה