יום שלישי, 10 באפריל 2018

10,000 שנה ללא בני אדם

לפני מספר שנים, שודרה תוכנית טלויזיה אשר מתארת מה היה קורה לעולם אם ממש ברגע זה כל בני האדם היו נעלמים.

הכוונה לכל בני האדם באשר הם, לא כולל החיות. התוכנית הייתה מאוד מושקעת עם אפקטים מאוד יפים. בתוכנית עברו על כל האספקטים שבונים את העולם שלנו והראו מה היה קורה אם בני האדם לא היו באיזור על מנת לשמר את מה שיש לנו היום.

מעבר לעובדה שהתוכנית התעלמה מכך שבני האדם לא רק משמרים את מה שקיים אלא גם דואגים להרוס לא מעט ממנו, כותבי התסריט הדמיוני(?) הניחו הנחות רבות מאוד על מנת לתאר את מה שהיה קורה בעולם. דוגמה קטנה היא השריפות שפורצות בכל מני מקומות. תיאורטית, רק קיומן של אותן שריפות עלול לשרוף 90% (אם לא יותר) מהשטח הירוק במקום בו הן פרצו ובתוכנית, הנושא הזה הוזנח והם די התעלמו מכך.

התוכנית הייתה מאוד מפורטת עם הסברים כביכול מדעיים אשר מסבירים למה מה שמתואר בתוכנית, אכן יקרה אבל זה נראה שרוב רובה של התוכנית וההסברים שניתנו בה, נועדו רק על מנת להגיע לשורה התחתונה של המסקנות של מה היה קורה אילו.

אז מה השורה התחתונה? השורה התחתונה היא שבעוד 10,000 שנה ללא בני אדם, העולם יחזור למה שהיה לפני 10,000 כאשר בני האדם עדיין לא באמת שלטו בעולם. במקום הערים הגדולות שיש היום, יתקיימו יערות, שדות, נחלים ועוד, הכל עם הסברים סמי-מדעיים לגבי "למה ואיך".

זה נראה שבאותה מידה שהתוכנית נראית ונשמעת מדעית ואמינה, כך השורה התחתונה שלה באמת מוכיחה עד כמה אנחנו מקובעים וגם כשאנחנו (בני האדם) מנסים לתאר מה יקרה בעוד 10,000 שנה, במקום ללכת על תיאוריה חדשנית עם הסברים מהפכניים, אנחנו מעדיפים להיצמד למוכר ולידוע ומשם להסיק את המסקנות שלנו.

6 תגובות:

  1. אני אישית חושבת שעדיף בלי בני אדם.. אבל זה יקרה מתישהו אז אני לא דואגת... שטויות- אין טעם להקשיב לכל תוכנית בטלויזיה..

    השבמחק
  2. המון הנחות יסוד שגויות אבל כמד"ב אחלה סרט

    השבמחק
  3. גם הייתה תוכנית שבה שידרו את הפלישה ממאדים ואנשים האמינו. והנה אנחנו אחרי כמעט עשורים לאחר מכן ועדיין הם לא הגיעו.

    השבמחק
    תשובות
    1. את מתכוונת לתסכית הרדיו המפורסמת. אני מזכיר לך שעד היום יש את "area 51" והטענה היא שהם אכן הגיעו והם נמצאים שם :)

      מחק
  4. בהנחה שאתה מדבר על Life After People - לא רק שמדובר בסדרה מקובעת מחשבתית, אלא שאני תפסתי אותם במערומיהם על הרבה יותר מזה: תהליכים כימיים וביולוגיים שנלקחו בחשבון במקרה אחד הושמטו במקום אחר; שילוב של תהליכים ליצירת התסריט הסופי והמקובע סתר את הנחות היסוד הראשוניות לגבי אותם תהליכים; הפרק שעסק בבעלי החיים (פרק 3 נדמה לי) היה כולו שקר מדעי אחד גדול; ופרק 2 פשוט חזר על פרק אחד משפט אחרי משפט - רק כדי להראות לצופה פורנוגרפיית-אסונות ממוחשבת ו"מצולמת" מכמה שיותר זוויות.
    ולא הזכרתי בכלל את העובדה שכל פרק חוזר על אותן סצנות ומשפטים לפחות 10 פעמים, ובטון יותר דרמטי מההכרזה על הגמר הגדול של [הכנס שם של תוכנית ריאליטי אקטואלית]...
    בגלל כל הסיבות האלה הפסקתי לצפות בסדרה אחרי פרק 4 בערך. זה פשוט תירוץ עלוב לזמן מסך של אפקטים נוסח 2003 בערוץ שקורא לעצמו "איכותי". הדבר היחיד שם שהייתי נותן לו ציון של מעל 5 הוא הפסקול, וגם זה בחסד.

    השבמחק
    תשובות
    1. ראיתי רק את הסרט שנמשך כשעה וחצי-שעתיים.
      לאחר מכן שודרה גירסת הסידרה לאותו סרט (אני משער שלקחו את הרעיון הכללי ועשו סידרה שכל פרק מדבר על היבט אחר של אותה העלמות?) אבל אותה כבר לא ראיתי.

      מחק