יום ראשון, 8 באפריל 2018

המדריך למוספאם המתחיל

בעקבות עוד ועוד ספאמים למיניהם שאני, וכולנו בעצם, מקבלים, החלטתי לכתוב את המדריך למוספאם המתחיל.

המדריך נכתב במקור לפני 10 שנים, מאז מנגנון תפיסת הספאמים של שירותי הדואר השתכלל מאוד ועדיין יש אנשים שלא סגורים עד הסוף האם המייל שהם קוראים כרגע הוא אמיתי או לא. מכיוון שלא מצאתי מדריך ספאם אמיתי שכולל הסברים מפורטים, להלן מספר חוקים אשר יאפשרו לכם לזהות ספאמים לפני שיהיה מאוחר מדי.

שגיאות כתיב
הסוג הנפוץ ביותר. מכיוון שהשיטה הכי ידועה במניעת ספאמים מתבססת על המילים המופיעות בספאם לעומת מילים שאינן מופיעות, התחכמו להם אותם שולחי ספאם והחליטו לנקוט בשיטת שגיאות הכתיב. דבר זה גורם לכך שנקבל מייל מלא במשפטים מסוגננים ומחושבים אך דווקא במוצר אותו הם רוצים למכור, דווקא בחלק החשוב ביותר של המכתב, ניתקל בכל מיני שגיאות כתיב שונות ובעיקר משונות, החל מרצף אותיות זהה (לדוגמה: rolexxxxx) ועד לשימוש בכל מני סימנים מוזרים שנראים כמו אותיות (לדוגמה: iagra/\, למקרה שתהיתם, לא מדובר באות V).

מיילים כפולים
על מנת להיות בטוחים שנקבל את המיילים, הספאמרים שולחים את המיילים שלהם כמה וכמה פעמים ומכל מני מקורות שונים. כל כך חשוב להם מאיתנו שחס וחלילה לא נפספס את המייל, שהם מנסים לוודא בכל דרך אפשרית שאכן נקבל את המכתב וגם נקרא אותו. דבר זה גורם לכך שאם אתם עובדים עם מספר חשבונות דואר, כל החשבונות יקבלו את אותו מכתב בדיוק, עם אותה כותרת, כאשר רק השולח שונה ובד"כ מדובר בשולח שאינו באמת קיים.

מיילים נחמדים
לא! לא באמת בני המשפחה שלכם, חברים לעבודה והחברים בכלל החליטו, כולם ביחד, לשלוח אליכם כרטיס ברכה סתם ככה (יום ההולדת שלכם היה מזמן!).

מיילים חשובים/מאיימים
פה מדובר באח החורג של "מיילים נחמדים". הפעם, במקום מייל נחמד עם ברכה כזו או אחרת מדובר בנושא חשוב מאוד שדורש את תשומת לבכם המיידית. פתאום, בנקים שלא ידעתם שקיימים וכל מני חברות קיקיוניות יקרסו ואיתן יקרוס כל העולם הכלכלי אם אתם לא תכנסו עכשיו ומיד ללינק המצורף ותעדכנו את פרטיכם. מיילים אחרים יאיימו עליכם שהחשבון שלכם מוקפא באיזשהו אתר שאף פעם לא פתחתם בו חשבון. הייתה תקופה בה קיבלתי ספאמים שדרכם אוכל לקנות תעודת תואר מקורית! והייתה גם תוספת שאמרה: no study required, ממש משעשע. לאחרונה התחלתי לקבל ספאם שאומר שתוקפו של התואר ש(לא) קניתי, עומד לפוג ועלי לחדש את הרכישה על מנת שיהיה עדכני יותר.

תודה שקניתם אצלנו
כמו כן, ישנם מיילים אשר מודים לנו על כך שקנינו מוצר או שירות כלשהו. בכותרת גם מופיע מספר ההזמנה כביכול. מיותר לציין שלא באמת מדובר ברכישה כלשהי ואין לנו בשביל מה לפתוח את המכתב ו"לאשר" אותה.

נושא משותף
הפעם מדובר במיילים שלכולם נושא משותף ורק הניסוח שונה. אם פתאום קיבלתם הרבה מיילים שכולם רוצים למכור לכם את אותו מוצר ואצל כולם מדובר במחיר הזול ביותר, תבינו לבד שאין לכם מה לחפש אצלם.

נושא חמקמק
זו השיטה היותר מסוכנת (מבחינתנו המשתמשים). מכיוון שמדובר בנושאים כלליים וללא חוקיות מסויימת ויש סיכוי שאחד מהנושאים אכן יתאים למשהו שהינו רלוונטי עבורנו. כבר יצא לי כמה פעמים לדבר על נושא מסויים או לכתוב בנושא מסויים ואז לקבל מייל עם נושא שקשור לכך, מיותר לציין שכשנכנסים לתוכן המכתב, הוא לא קשור בשום צורה שהיא לאותו נושא. המטרה הייתה בעיקר לגרום לנו לפתוח את המכתב. 

סיכום
ספאם, כמו כל דבר אחר, הוא עניין של היצע וביקוש. אחוז מאוד מאוד קטן של ספאם אכן מוביל להכנסה. בכל שיטה אחרת שעולה כסף כבר מזמן היו מפסיקים להשתמש בה בגלל חוסר כדאיות כלכלית אך מכיוון שמשלוח ספאם הינו חינמי, פשוט מגדילים את כמות הספאם ואז אחוז קטן של כמות גדולה יותר מוביל להכנסה גדולה יותר כאשר אין לשולחים מה להפסיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה