יום חמישי, 6 בפברואר 2020

מי בכלל צריך ממשלה?

לאור המצב הפוליטי... סתם הצעה.

הגיע  הזמן שהממשלה תהיה אסופת אנשים מקצועיים בתחומם אשר יתפקדו למען המשרד שעליו הם אחראיים. כיצד הם ייבחרו? על ידי הצבעה של הכנסת במתכונתה כמו אחרי הבחירות. אין שום סיבה או טעם לממשלה בנפרד וכנסת בנפרד כאשר שתיהן פוליטיות עם כל כך הרבה אינטריגות ביניהן.

התהליך הוא מאוד פשוט, יהיו בחירות רגילות כמו שאנחנו מכירים, חלוקת מנדטים כמו שאנחנו מכירים וכך הכנסת תיבחר על פי השיטה הכל כך מוכרת לנו.

תפקידי השרים יוגדרו מראש ויהיו מבוססים על הצרכים של המדינה. אלה ידועים מאז הקמתה ללא אלה שהומצאו בשנים האחרונות רק כדי למלא קומבינות כאלה ואחרות. במקרה ובעתיד יהיה צורך להגדיר תפקיד חדש, גם הוא יעלה להצבעה ואם הבקשה תעבור, ייבחר בהתאם האיש המקצועי אשר ימלא אותו.

אחרי שהוגדרו התפקידים, כל אחד, אם זה ח"כ בודד או סיעה שלמה, יוכל להביא מועמד מטעמו/טעמה לבחירת הכנסת ותיערך הצבעה דמוקרטית לגבי כל המועמדים והנבחר ימלא את התפקיד למשך הכנסת הקרובה. כמובן שאם הוא יהיה מוצלח, כנראה שגם הכנסת הבאה תבחר בו שוב. כנ"ל לגבי כל אנשי המקצוע, כולל שופטים, פרקליטי מדינה ותפקידים נוספים רלוונטיים.

באותה מידה, כל ח"כ או סיעה, יוכלו להציע בעצם כל דבר כאשר כל הצעה כזו תבוא לאישור הכנסת ובמידה ותזכה לרוב, תיכנס לספר החוקים. מה לגבי הצעות משמעותיות ו/או מהותיות? ניתן יהיה לבחור להביא אותה למשאל עם.

השיטה הזו תפתור כל כך הרבה בעיות שקיימות בשיטה הקיימת שאני לא ממש יודע מאיפה להתחיל. הדבר הכי חשוב, הוא טיפול טוב יותר ונכון יותר בבעיות במדינה כי הדבר ייעשה על ידי אנשי מקצוע. קומבינות, תככים ובלגנים ירדו למינימום כי תפקיד שר יהיה מקצועי ולא רק בגלל הבטחה לא רלוונטית של אדם זה או אחר לאדם זה או אחר.

ועכשיו לשאלה הגדולה מכולם: אז מי יהיה ראש הממשלה? כמובן, ראש הסיעה הגדולה ביותר בכנסת. או לחילופין אפשר לעבור למשטר נשיאותי כאשר גם הוא ייבחר בצורה דמוקרטית על ידי הכנסת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה