יום חמישי, 23 במרץ 2017

הדייט הראשון שלי עם הבנק

כידוע, מומלץ לבדוק חשבונות שמקבלים מכל מני גופים, גדולים כקטנים וגם את פירוט האשראי בשביל למצא כל מני "גניבות קטנות" ו"שיטות מצליח" למיניהן. ניסיתי להיזכר, מאיפה הכל התחיל.

הכל התחיל מהפגישה הראשונה שלי עם הבנק בגיל 15, כאשר רציתי לפתוח חשבון חדש בבנק. הגעתי עם תעודת זהות ועם אבא שלי. פתיחת החשבון הייתה מהירה, שלא לומר מיידית. כמו כל חברה אחרת, ההצטרפות היא חסרת בירוקרטיה כמעט לחלוטין. עברו מספר ימים וקיבלתי את הפירוט הראשון של החשבון שלי, אני ממש לא זוכר מה היה כתוב שם מלבד דבר אחד. למה אני זוכר דווקא אותו? בגלל שהוא היה כתוב פעמיים.

כאשר פותחים חשבון צריך לשלם עמלה (כמו כל דבר אחר בבנק) של 5 שקלים שנקראה מס בולים. זה היה הסכום ושם העמלה בזמנו, אני חושב שכיום העמלה הזו לא קיימת, לפחות לא בשם הזה. לפי מה שהיה כתוב בפירוט, אני שילמתי את העמלה הזו פעמיים. לא הבנתי למה זה מופיע פעמיים וכשביררתי, אמרו לי "טעות" וזיכו. נשמע מוכר? אז, לא ידעתי עד כמה טעויות כאלה הם עניין יומיומי בבנקים ובכלל.

מצד אחד הבנק ניסה לעשות לי תרגיל, הרי מדובר בלקוח חדש בן 15, בטח חשבו לעצמם מה הוא מבין. הם לא תיארו לעצמם שהם הכניסו לעצמם גול עצמי (או ירו לעצמם ברגל, תלוי כמה אלימים אתם) כי מאז הם כבר לא יכלו לעבוד עלי יותר והם ניסו, תאמינו לי.

הבדיקה הראשונה הייתה מהתלהבות של פירוט חשבון הבנק הראשון, כל הבדיקות מאז היו בגלל אותה טעות ראשונה.

2 תגובות:

  1. נשמע כמו סיפור מהילדות של גדעון רייכר

    השבמחק