יום שני, 16 באוקטובר 2017

מחלקים עיתון בחינם לתקופת הכרות? זו הסיבה!

אחת התלונות שמופנות כלפי העיתון "ישראל היום" היא היותו חינמי, מה שכמובן גורם לעיתונים בתשלום להרים ראש, אבל מה קורה כאשר גם עיתונים בתשלום מגיעים בחינם? האם לתזמון שזה קורה יש סיבה? התשובה היא אחת: באארור!

מאז שעברתי לגור בשכונה שבה אני גר היום, אני מקבל טלפון בערך פעם בשנה משני עיתונים מאוד מוכרים (אחד רגיל, השני כלכלי), שמציעים את עצמם בחינם לתקופה של שבועיים. שיהיה. בהתחלה חשבתי שמדובר בסוג של פרסומת כאשר לאחר אותם שבועיים, יתקשרו אלי וישאלו אם אני רוצה להמשיך לקבל את העיתון, הפעם בתשלום. צעד לגיטימי כמובן ובאמת לאחר אותם שבועיים התקשר אלי נציג ושאל אם אני מוכן לשלם על מנת להמשיך לקבל את העיתון. מכיוון שזה לא ממש היה לי חשוב, ויתרתי. אחרי שנה-שנה וחצי שוב התקשרו אלי באותו הנוהל. היה לי ברור שפעם בשנה אני אקבל את אותם עיתונים בחינם למשך שבועיים. מכיוון שגם ככה אני קורא את רוב החדשות באינטרנט, לא ממש יצא לי לקרא אותם והם נזרקו אחר כבוד לפח העיתונים הקרוב לביתי.

בפעם האחרונה שהתקשרו אלי ההתנהלות הייתה טיפה שונה. התקשר אלי בחור, הציג את עצמו ואת העיתון ואמר שהוא רוצה לתת לי אותו לשבועיים בחינם. לקח לי שניה של היסוס כדי להבין למה הוא מתכוון ואז הוא הוסיף: "נו, בדיוק כמו בכל שנה". הוא בירר שאני עדיין גר באותו מקום ובאמת, במשך השבועיים הבאים קיבלתי את העיתון לתיבת הדואר שלי. בפעם הזו, ההמשך היה שונה. אחרי אותם שבועיים, לא התקשרו אלי על מנת לשאול אם אני רוצה להמשיך והפעם בתשלום, כנראה שהם כבר הבינו שאין להם אפילו בשביל מה לנסות ושכחתי מזה.

לאחר מספר ימים, קראתי באינטרנט על סקר חשיפה של העיתונים השונים, כולל אלה הכלכליים ואז נפל לי האסימון. הסיבה שהם מחלקים בצורה חופשית את העיתון, לא נועד אך ורק לפירסום העיתון כדי לגייס מנויים חדשים, המטרה האמיתית היא להראות חשיפה גבוהה יותר דווקא באותה נקודת זמן שבה נעשה סקר החשיפה. 90% אם לא יותר מאותה גדילה בחשיפה, לא שווה הרבה כי אותם אנשים לא ימשיכו לקבל את העיתון, אבל אל תתנו לעובדה הזו לבלבל אותם, כי מה שחשוב להם זה הגרפים שעולים כלפי מעלה כאשר הם עושים מצגות למשקיעים/מפרסמים.

7 תגובות:

  1. מעניין...
    את העיתון החינמי אני קורא בימי שלישי כשאני משתמש בתחב"צ, אני לא באמת קורא, אלא יותר פותר את השעשונים שלפני עמודי הספורט.

    באותו מקום שמחלקים את החינמי, מחלקים את השני (גרסה מצומצמת) בחינם.
    אז אני לא באמת רואה בעיה עם חינמי/לא חינמי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין בעיה אמיתית עם חינמי/לא חינמי ברגע שאתה מתעלם מהפוליטיזציה של זה :)

      בעבודה יש לי גם את החינמי וגם את המתחרה הלא חינמי שלו. בכל פעם אני מתלבט על איזו מציאות אני רוצה לקרא.

      מחק
    2. לאור העובדה שכנראה אין אף אמצעי תקשורת חף מעמדה פוליטית, אולי פשוט לכתוב במקום שם העיתון את המפלגה האהובה על המממן הראשי, ואז יהיה לנו יותר קל לבחור מה לקרוא?

      מחק
    3. בדיוק בגלל זה אני משתמש באתר הזה http://mivzakim.net/ . יצרתי לעצמי "עיתון משל עצמי" פה http://mivzakim.net/pages/genfilter וככה אני קורא את מה שאני באמת רוצה לקרא. סימנתי את כל המקורות, כולל המתחרים אחד של השני ואני פשוט עושה ממוצע של החדשות כדי לדעת מה באמת קורה

      מחק
    4. לפני כמה זמן חשבתי על משהו דומה, ואז הבנתי שיותר ממחצית הדברים שמעניינים אותי בעיתון הם הדברים ש"לא באמת מעניינים אותי" אלא משהו שהצליח לגרות את הסבלנות שלי, בין אם זה משהו מצחיק או עצוב (כמו מישהו שהחביא את הכסף שלו בכורסא שאשתו זרקה לקראת פסח...)

      מחק
    5. לא מזמן היה משהו דומה עם טבעת נישואים, הסוף היה טוב, היא נמצאה :)

      מחק
  2. פעם עוד הייתי זוכר מה שקראתי עד סוף היום ואולי כמה ימים קדימה. היום אחרי 10 דקות הכל נמחק. מרוב אינפורמציה ומשאבי המידע שעומדים לרשותינו , המוח כבר אינו יכול להכיל אותם.

    השבמחק