יום שלישי, 10 באוקטובר 2017

יעדים זה דבר מגביל

כל אלה שמדברים על הצלחה, מדברים בד"כ גם על יעדים.

אם תציב לעצמך יעדים, תוכל לדעת אם הצלחת או לא. אבל זה נשמע לי טיפשי להציב לעצמי יעדים כי יעדים זה דבר מגביל. כשאני מציב לעצמי יעד מסויים אני בעצם מגביל את עצמי לאותו יעד. יתרה מזאת, אני עלול למצא את עצמי בשני מצבים לא רצויים שללא יעדים, לא הייתי מגיע אליהם.
  • אי השגת היעד: סתם מדכא, לא? זה יכול לגרום לכך שאתייאש מהר מדי ומוקדם מדי ולאו דווקא מהסיבות הנכונות כי יכול להיות שההתקדמות שלי טובה אבל צורת קביעת היעדים שלי, לא.
  • הגעה ליעד לפני הזמן: אוקי, מה עושים עכשיו? אם הגענו ליעד זה אומר שאפשר ללכת לנוח? לנוח זה לעצלנים אז מיד יקומו כולם ויגידו יאללה, ממשיכים. אז מה זה אומר ממשיכים אם לא שוב הצבת יעדים חדשים? ואז שוב חוזר הסיפור שיעדים זה דבר מגביל. מעגל קסמים.
בשביל מה להציב לעצמי יעדים? למה להגביל את עצמי? למה אי אפשר פשוט לומר שהשמיים הם הגבול, ולהסתפק בכך?

12 תגובות:

  1. 3.אולי היעד שהצבת לעצמך הוא לא נכון למיזם ואז אתה עסוק בלהגיע אליו במקום להבין שאתה צריך לשנות אותו.

    השבמחק
    תשובות
    1. נקודה 3 שלך אכן מסכמת את 2 הנקודות שכתבתי.

      מחק
  2. לכן אני בד"כ בעד הצבה של יעדים כלליים וארוכי טווח, שעמידה בהם לאורך זמן מגדילה את הסיכוי להישגים מקומיים

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה נכנס להבדלים בין מטרות ויעדים

      מחק
    2. אחד מדיד ואחד לא. אני תמיד מתבלבל מי זה מי.

      מחק
  3. יש משהו (הרבה) במה שאתה אומר. יעד נותן לנו מטרה ספציפית לגבי מה שאנחנו רוצים להגיש בדרך אל ה"שמיים הם הגבול".
    אולי זה באמת לא מתאים לכל אחד וכנראה שיהיו כאלה שזה יגביל אותם. מצד שני אני בטוחה שיהיו כאלה שזה דווקא יקדם אותם כי בלי יעדים הם לא היו מגיעים למה שהם הגיעו עם יעדים.

    השבמחק
  4. בגלל זה מגדירים יעדים קצרי תווך, תווך בינוני וגם את השמים- תווך ארוך.
    ככה לא מתאכזבים ומקבלים כיוון לפעולה.
    לא כולם יודעים להתארגן ללא תכנון.
    לי תמיד היה ברור מה אני צריכה לעשות. אשתו של אבא שלי תמיד טענה שאני לא מתוכננת ובגלל זה אני לא מגיעה ליעדים שלי.
    ברגע שהסברתי לה את היעדים המוגדרים שלי היא נרגעה.
    לסיכום: כל אחד והארגון הפנימי שלו.
    אם אתה "מפספס" את היעדים שלך כנראה לא חישבת את היעדים הקרובים יותר ובעצם היעד עדיין נמצא שם כיעד רחוק.

    השבמחק
    תשובות
    1. תגדירי יעדים קרובים יותר. אם אני רוצה למכור 1000 חתיכות ממשהו
      אז היעד הראשון שלי הוא 1 השני הוא 2 וכן הלאה עד 1000
      אבל זה לא ריאלי התכנון הזה...

      ההגדרות הינן ערטילאיות מדי - ופה נכנסת התהיה שלי בנושא

      מחק
    2. תגדיר יעד קרוב. פרק הזמן הוא ימים עד חודש.
      כמו: מציאת מספר לקוחות פוטנציאלים ליום. קביעת פגישות מידיות עם הקונים הפוטנציאלים.
      מכשלונות לומדים לשפר ביצוע. ולכן תנהל יומן מכירות. איך יצרת קשר עם הקונה/לקוח? מה קרה בעת השיחה עימו ומדוע הוא החליט לא לקנות. ומה ניתן לעשות כדי לשפר את הגישה שלך לשיטת המכירה.
      סגירת עסקאות.
      בגלל שאתה מדבר על שלבי עבודה צמודים וכאשר מדובר במכירות בדרך כלל זה צמוד ליצירת הקשר עם הלקוח.
      כאן כבר תגיע ליעד תווך הבינוני, בדרך כלל מדובר על מסגרת זמן של מספר חודשים.
      היעד של התווך הרחוק בדרך כלל נקבע לתקופה של שנתיים. ולכן בדרך כלל מיחסים את היעד לעליה בדרגות הכבוד ומעמד.
      נראה לי שאתה צריך לעבוד על כישורי המכירה שלך.
      כולנו יכולים ללמוד תמיד גם המנוסים ביותר. והמוצלחים הם יודעים ללמוד תמיד ובגלל זה הם שורדים גם תקופות של כשלונות.

      מחק
    3. כל מה שרשמת זו בדיוק הנקודה. מציאת לקוחות פוטנציאלים ליום: לפי מה לקבוע את זה?

      מכשלונות לומדים לשפר: אבל אם הכישלון הוא דווקא בקביעת היעד ולא במכירות? צריך לדעת לעשות את האבחנה הזו

      לקוחות שלא קונים: רובם לא ישתפו פעולה עם "למה לא הצלחתי לשכנע אותך שהמוצר שלנו טוב" כי מבחינתו מדובר בתרגיל שיווקי/מכירתי

      טווח רחוק נקבע לשנתיים? ואני חשבתי שיעדים הם בד"כ לשנה הקרובה וכל שנה מעדכנים את היעד לשנה הבאה. מה שמעלה בי תהיה נוספת: יעדים אפשר לקבוע ביתר החלטיות רק החל מהשנה השניה, אחרי שראינו את תוצאות השנה הראשונה כי עכשיו יהיה לנו מול מה להשוות

      הכל כל כך ערטילאי

      מחק
    4. בכלל לא ערטילאי. יעדים לא קובעים לשנה מראש.
      עושים את זה בדירוג. יעדים קרובים: מיום ליום
      יעדים לתווך בינוני: שבועות עד חודשים
      יעדים גדולים: עד שנתיים.
      איש עסקים מצליח שאני מכירה אישית אומר:
      צריך לעשות לקוח אחד ליום (הוא היה ברוקר בחו"ל).
      אחד זה יותר מכלום.
      העניין הוא שליטה והכוונת היצירתיות.
      לעיתים כשמגיעים ליעדים הקרובים רואים דברים חדשים שצריך לעשות ואלו יקרבו את היעדים הרחוקים לכיוון היעדים המידיים יותר.
      וכן, הכשלון הוא קביעת יעדים לא ראליסטים.
      כל אחד רוצה להיות מלך הג`ונגל

      מחק