יום שני, 23 באוקטובר 2017

מוכנים להשתתף בניסוי?

מדי פעם אני שומע סיפורים על בחור שהוא ממש מוצלח, נראה טוב מאוד, איכותי, עובד בעבודה מסודרת ומכובדת, הוא יוצא להרבה דייטים והרבה בחורות מסתובבות סביבו אבל... הוא עדיין רווק.

מדי פעם אני שומע סיפור על בחורה מאוד מוצלחת, שנראית מעולה, איכותית, עובדת בעבודה מסודרת ומכובדת, אפילו יש לה דירה משלה, יש לה הרבה מחזרים והיא יוצאת להרבה דייטים אבל... היא עדיין רווקה.

כאשר אני שומע את הסיפורים האלה, התגובה הכמעט אוטומטית שלי היא שהתשובה לעניין הרווקות נמצאת בגוף הסיפור. כאשר מגיע החלק של ”הרבה בחורות מסתובבות סביבו“ או לחילופין ”יש לה הרבה מחזרים“, אני מיד אומר ”זו בדיוק הסיבה“. אני מוסיף ואומר שכאשר מישהו (גבר או אישה), הוא כל כך מוצלח (בעיני עצמם ובעיני הסביבה כי זה הפידבק התמידי שהם מקבלים), גם אם יש סביבם הרבה מחזרים או מחזרות, הם לא מספיק טובים בשבילם ובכלל, עם כל כך הרבה היצע, למה להיסגר על אחת או אחד מהם? הבאים בתור בטח יהיו טובים יותר.

בזמן האחרון יצא לי לשמוע 2-3 סיפורים כאלה מאנשים שונים והתשובה האוטומטית שלי שוב הופיעה אבל אז נפל לי האסימון, אולי ברוח חג האהבה. חשבתי לעצמי, מה יקרה אם נפגיש בחורה מאוד מאוד מאוד מוצלחת עם בחור מאוד מאוד מאוד מוצלח? ואז עלה לי הרעיון לניסוי.

תחשבו על בחור או בחורה שאתם מכירים ומתאימים בול לתיאור שתיארתי למעלה ונפגיש ביניהם. יש מצב שזו תהיה הדרך שלהם לפגוש אנשים בדיוק כמוהם. הרי יש להם כל כך הרבה במשותף, שאני בטוח שהמחשבה של ”הוא לא מספיק טוב בשבילי“ או ”היא לא מספיק טובה בשבילי“ לא תעלה שם, כי הרי מי שיושב מולם כרגע, עבר ועובר בדיוק את אותם הדברים כמוהם ואין מישהו שיכול להבין אותך יותר מאשר מישהו שעבר את אותם הדברים בדיוק כמוך.

אז, אתם מוכנים להשתתף בניסוי?

3 תגובות:

  1. רעיון מקסים מבוסס על עולם השידוכים שמצליח לא מעט או אתרים שמגדירים עצמם מיועדים ליפים ומצליחים.
    האתגרים ברעיון
    - הגדרת מוצלח זה בעני המתבונן. אמונות מגבילות - מי האנשים שילכו לכזה דבר בטח לא מוצלחים.
    בנוסף אדם יכול להיות סופר מוצלח מחוזר נראה טוב ועדיין לא יצליח להיכנס לזוגיות עד שיעשה שינויים בעצמו.
    ויתורים על מושלם (גם חתיך מוצלח עשיר רחוק המושלם) בעולם שבו אנו חיים הכל מכוון לא לוותר ולשאוף ומושלם.
    ויתור על מה יגידו
    יכולת להיות אותנטיים ויכולת לפתח אינטימיות
    יכולת הכלה והבנה my way is the only way לא מאפשרת חיבור
    ובעולם השפע ויתור על הרעיון שיהיה אחד/ת מתאימים יותר

    השבמחק
    תשובות
    1. הכוונה היא לאו דווקא להפוך את זה למיזם שידוכים אלא גם בין חברים. אני מכיר מישהו "מוצלח" את מכירה מישהי "מוצלחת" - אז ננסה להכיר ביניהם. ממש כמו היכרות בין חברים רגילה.

      אני מסכים שמוצלח זה בעיני המתבונן רק שהפעם מדובר גם בפידבק מהסביבה. מי שמגדיר אותם/אותן כמוצלחים/מוצלחות הם לא הם עצמם אלא אלה שמספרים עליהם.

      ברור שהרבה פעמים הלבד נובע מהם עצמם, כמו שכתבתי לגבי התגובה האוטומטית שלי כשאני שומע סיפורים כאלה אבל אולי, רק אולי, אם הם ייפגשו בעוד אנשים כמוהם, משהו אצלם יפול. אולי

      מחק
    2. הלוואי ובכל זאת בכל פעם שעולה מיזם כזה אני בעד

      מחק