יום שלישי, 3 באוקטובר 2017

החלום ופירושו

I had a dream!

החלום שחלמתי הלך ככה. אני נמצא ברחבה שעשויה מ-דק (כמו שיש בנמל תל אביב). מצד ימין יש גדר שמעברה הים ובצד שמאל יש חומה ארוכה ולכל אורכה עומד שולחן עם המון מטעמים, אוכל, שתיה. נראה כמו אירוע לכל דבר. האנשים מתחילים להתקרב לשולחן על מנת לאכול. אני מסתכל ימינה לעבר הגדר ורואה קבוצת מחבלים עם רובים אוטומטיים עולים ומתחילים לירות לכל עבר. אני נשכב מהר על הריצפה ואז החלום מתפצל לשני חלונות. בחלון אחד אני רואה דרך העיניים שלי והחלון השני צופה על מה שקורה ”מבחוץ“ (מחוץ לגוף שלי), כאילו יש מצלמה מאחורי הגב שלי. חלון אחד עוקב אחרי המבט שלי, ימינה ושמאלה והחלון השני נשאר בזוית מול המחבלים שממשיכים לירות. אני מתעורר.

לצערי הרשומה הזו לא אינטרקטיבית כך שלא אוכל לשאול מה הוא לדעתכם פירוש החלום אבל אני יכול לנחש שכל אחד מכם ילך לכיוון אחר או יתמקד במוטיב שונה או בשיטת פירוש חלומות שונה (יונג, פרויד ועוד). אחרים ינסו לפסכלג אותי על פי החלום ואולי יאמרו שיש בתוכי אגרסיות שאני נמנע מלהוציא החוצה.

האמת היא שהחלום הרבה יותר פשוט ממה שהוא נראה ובטח שהרבה פחות דרמטי מהתוכן שלו. הסיבה למחבלים שעולים מהים, היא הזמן שבו חלמתי את החלום. זה היה בתקופת צוק איתן, מספר ימים אחרי שמחבלים ניסו לבצע פיגוע דרך הים. והחלונות המפוצלים בחלום? זה פשוט, באותה תקופה ראיתי את הסידרה ”24“ ושם על מנת להראות לצופה שדברים מתרחשים בו זמנית, המסך היה מתפצל למספר חלקים כשכל חלק מראה סצנה אחרת כאשר כולן קורות בזמן אמת (כיאה לסידרה, למי שמכיר).

עכשיו שאתם יודעים את הפירוש האמיתי, האם אי פעם הייתם מצליחים לפרש לי אותו? הרי הוא כזה רק בגלל התקופה הספציפית שבה חלמתי אותו והסידרה הספציפית שאותה ראיתי בזמן שחלמתי אותו. האם הייתם יודעים לשאול אותי את השאלות הנכונות? יכול להיות שהייתם מעלים פירוש מסויים שהיה נראה מתאים לחלום, שנינו היינו מרוצים ואני הייתי שמח שפירשו לי את החלום בלי לדעת שהפירוש לא נכון. רגע, בעצם, מי אמר שהפירוש שאני כתבתי הוא הנכון?

ישנו חלום נוסף שמלווה אותי כבר 8 שנים והוא הולך ככה. אני מתעורר ונשאר לשבת על המיטה. אני מרגיש שלידי שוכבת מישהי. אני מתחיל לשמוע רחשים מכיוון דלת הכניסה. החדר ובכלל כל הדירה, נראים בדיוק כמו הדירה האמיתית שבה אני גר. אני מתחיל ללכת במסדרון ומגיע לאיזור הסלון/פינת אוכל ואני רואה שהדלת מתחילה להיפתח. התחושה היא תחושה עצומה של פחד. אני רץ לכיוון הדלת וקופץ לעברה על מנת לסגור אותה מהר עם כל משקל הגוף שלי. שניה לפני שהיא נסגרת, אני רואה שמעבר לדלת עומדת אישה מאוד זקנה עם עור מקומט ועיניים מאוד בוהקות. אני מתעורר. שנתיים לאחר מכן, ראיתי את הסרט ”האחרים“ עם ניקול קידמן והסתבר שאותה דמות מהדלת, היא דמות בסרט הזה (אני לא אפרט כדי לא לעשות ספויילר, זה סרט מעולה, לכו לראות). ראיתי את הסרט גם קודם לכן אבל עד אז, לא קישרתי בין הדמות בדלת, לדמות בסרט. הפעם הקישור היה ברור ביותר.

סיפרתי את החלום הזה למספר אנשים, כמה מהם מפרשים חלומות בעצמם. בכל הפעמים הפירוש הלך לכיוון הטריוויאלי שמקשר בין האישה בסוף, לבחורה במיטה בהתחלת החלום, שהיא בעצם בת הזוג שלי באותה תקופה. חייתי עם הפירוש הזה 8 שנים ובכל פעם שקיבלתי את אותו הפירוש, הסתפקתי בו והמשכתי הלאה, הבנתי שזה כנראה הפירוש וחבל שאמשיך להתעסק עם זה. הפעם השלישית שבה סיפרתי את החלום הזה, הייתה שונה. בהתחלה כמובן התקבל שוב הפירוש הרגיל אבל מספר שעות לאחר מכן, נפל עלי משום מקום פירוש אחר לחלום הזה שהופך אותו לחלום נבואי! לא פחות. זה כמובן הופך את הפירוש הזה ואת החלום עצמו, למעניינים יותר מאשר הפירוש הפשטני הראשוני. לצערי קצרה היריעה לספר פה את הפירוש ואת הקישור שלו למציאות ומה הופך אותו לנבואי (מי שרוצה ומעוניין, אספר בפרטי) אבל אני כן אומר שאפילו אותה אישה בדלת והדמות שהיא משחקת בסרט, מתאימה בול לפירוש שהופך אותו לנבואי.

וככה, אחרי 8 שנים שבהם החלום היה מבחינתי סתמי ופשטני, הוא הפך בבת אחת למשהו מרתק וסופר מעניין. כבר היו לי חלומות נבואיים בעבר אבל העובדה שגם חלמתי את החלום, גם חוויתי את הנבואה שהוא ניבא ולא שמתי לב לכך בזמן אמת והעובדה שרק אחרי הפעם השלישית שסיפרתי את החלום, פתאום נפל עלי הפירוש הנבואי, הופכים את כל הנושא הזה ללא פחות ממרתק.

זה כמובן מעלה ספק בכל הפירושים שאי פעם קיבלתי או נתתי לעצמי ובפירושים שאנשים אחרים קיבלו והסתפקו בהם כי הוא התיישב להם בול, בלי לדעת שאולי יש פירוש נוסף, מעניין יותר, שאפשר להוציא מהחלום הזה ולעולם בעצם, לא נדע מה הוא.

תגובה 1:

  1. חלומות חלומות חלומות.
    כתבת מקסים
    וכמו שאני תמיד אומרת בקורס -
    כל חלום הוא אישי.
    וקשה מאד וגם לא רצוי
    להתחיל לפרש אותו
    מבלי להכיר את האדם
    ואת הרקע שלו.
    או את הנסיבות, והקונטקסט שבהם נחלם החלום.

    אני נהניתי לשמוע אותך מספר את החלום השני בקורס.
    ואני מניחה שאת הסיפור הנבואי
    רק אתה היית יכול לדעת.
    ואיזה יופי שמצאת לזה משמעות.

    השבמחק