יום ראשון, 27 במאי 2018

שותף עסקי משלם

כאשר אתם שומעים את הביטוי "שותף עסקי", איזו תמונה עולה לכם בראש?

בד"כ מדובר בתמונה של אדם בחליפה, עניבה עם תיק מסמכים שנראה מאוד חשוב. כאשר מדברים על שותף עסקי באינטרנט מדובר בערך על אותו דבר רק בלי החליפה, בלי העניבה ובלי התיק כשבעצם אנחנו נשארים רק עם האדם עצמו כי זה מה שחשוב. במקרה הזה, מדובר על שיתוף פעולה מהסוג הכי פשוט שקיים, בו אדם אחד מוכר מוצר של מישהו אחר ומקבל על כך עמלה. במציאות קוראים לזה איש מכירות, באינטרנט המושג קיבל העלאה ואת השם המפוצץ: שותף עסקי או באנגלית Affiliate.

קמה לה חברה מסויימת והחליטה לעוות את הביטוי הנ"ל ולתת לו הסבר אחר לחלוטין, שלא לומר הפוך למקור. אם עד עכשיו שותף עסקי היה אדם שהשתתף ברווחים של גוף מסויים או לחילופין קיבל רווחים/עמלות על פעילות שהוא ביצע הם החליטו ששותף עסקי הוא בעצם כל אחד שמשלם להם כסף. כולנו מכירים את אותם אנשים בתור "לקוחות" אבל אותה חברה החליטה לשדרג אותנו, הלקוחות, ולקרא לנו שותפים עסקיים. הרי ברור שאחנו שותפים להצלחה של אותה חברה אבל לא במובן שהיינו רוצים. בכל חשבון לתשלום שנקבל מהם יופיע השם שלנו תחת הכותרת: "שם השותף העסקי", לא פחות ולא יותר. אולי הם חשבו שככה יהיה לנו קל יותר לשלם את הסכומים הדרושים? אולי בגלל ששודרגנו בכותרת, לא נשים לב שבעצם אין שום משמעות בינה לבין המציאות?

בכל פעם ששואלים אותי מה אני עושה בחיים אני אומר שאני שותף עסקי של חברת... ומה אני אגיד לכם? זה בהחלט גורם ללא מעט אנשים לומר "וואוו הצלחת בחיים". עכשיו אני מחכה לכרטיסי הביקור החדשים שלי.

תגובה 1:

  1. זה בדיוק מה שקורה בכל החברות של השיווק הרישתי.

    מציגים אותך כשותף עיסקי ומפמפמים לך שאתה שותף עיסקי שלא לומר חלק מהבעלים, כשבפועל אתה הלקוח. אתה הרי מתחייב לקנות מהחברה כל חודש ערכה או כמות מסויימת של ערכות.

    עוטפים לך את זה מסביב עם הילה של עצמאות ועם הגשמה עצמית וכל החירטוט הזה, אבל ת`כלס אתה הלקוח. או "שותף עיסקי" כמו שציינת ברשומה.

    השבמחק