יום שלישי, 15 במאי 2018

חלומות צלולים

חלומות צלולים הינם חלומות הפוכים. במציאות האדם ישן אך בחלום הוא ערני לחלוטין. כל כך ערני שהוא ממש שולט במה שקורה שם והכל נעשה במודע. או שלא?

חלמתי המון סוגי חלומות. הרגשת דה ז`ה וו, חלומות המשך לחלומות קודמים, חלומות שהסוף שלהם התקשר למשהו שקרה במציאות כשהתעוררתי, חלומות נבואיים, חלומות על דברים שדאגתי לגביהם במציאות, חלומות שבהם נהרגתי, היה לי אפילו חלום על פרדי קרוגר (סיוט ברחוב אלם) שבו פרדי הורג אותי אבל במציאות לא קרה לי כלום (הלכה הפנטזיה).

הטכניקה המוצעת לקבלת חלומות צלולים היא לשכב במיטה ולהירגע, לחשוב על משהו מאוד מסויים וכל הזמן לחזור על כך שאתם הולכים לחלום חלומות צלולים, בנוסף יש צורך לנשום עמוק ולהתרכז בנשימות עד להרדמות. טכניקה נוספת היא שבמשך היום תסתכלו מדי פעם על היד שלכם ותשאלו את עצמכם בשקט "האם אני חולם?". מניסיון אישי אני יכול לומר שטכניקת היד ו"האם אני חולם?" עבדה לי בצורה מדהימה. כמובן שבמידה והחלום לא יהיה חלום צלול זה רק אומר שמשהו בתהליך השתבש לכם ולכן תנסו זאת שוב בפעם הבאה.

עד עכשיו, הרשומה נראית כמו "הוראות הפעלה" ל"איך לחלום חלום צלול" אבל אני דווקא רוצה להתמקד בסוף הפיסקה הקודמת. כמו שכתבתי, אם חלמתם חלום צלול, הרווחתם. אם לא, זה אומר שמשהו השתבש בתהליך. בעצם, אולי שום דבר לא השתבש? אולי אין דבר כזה "חלומות צלולים"? אולי, כל הכוונה בחלום צלול הוא שאתה חולם שאתה ערני לגמרי ושיש לך שליטה בחלום עצמו. זו גם הסיבה שלפעמים זה עובד ולפעמים לא.

לא פעם ולא פעמיים היו לי חלומות שבתוך החלום הייתה לי תחושת דה ז'ה וו. והרי לא באמת היה לי דה ז'ה וו אלא פשוט חלמתי את ההרגשה הזו בחלום עצמו. היה לי גם חלום שממש הרגשתי פחד בגלל הסיטואציה בחלום עצמו. החלום, כמו ההרגשה, היו כלכך חזקים שההרגשה המשיכה גם כאשר התעוררתי. ממש הרגשתי קיפאון ולמרות שרציתי לזוז, לא הצלחתי. קוראים לזה "פחד משתק", שהתחיל בחלום ונמשך למציאות עצמה.

אם אנחנו יכולים לחלום רגשות ותחושות, אז כמו שחלמתי תחושת דה ז'ה וו והרגשת פחד, כך אפשר לחלום כל הרגשה שהיא, כמו לדוגמה את ההרגשה שאתה בעצם ער ושולט על החלומות שלך. אולי אין דבר כזה "חלומות צלולים", אבל כן יש חלומות שבהם אנחנו חולמים שהם צלולים?

8 תגובות:

  1. יש משהו שלא הסברת בפוסט לגבי חלומות צלולים, לפני שחלום צלול הוא כזה שאתה יכול לשלוט בו וכו`, חלום צלול הוא קודם כל חלום שבו אתה מודע לכך שאתה חולם, בזמן החלום. אם אתה יודע שזה חלום, זה נקרא חלום צלול, בין אם הצלחת לשלוט בו ובין אם לא. כמובן שרצוי שתהיה גם שליטה בחלום כי זה כל הכיף. אבל השליטה באה מתוך המודעות.
    דבר נוסף, הטכניקה הבסיסית ביותר להגיע לחלום צלול היא קודם לנהל יומן חלומות, לרשום את כל החלומות שחלמת במהלך הלילה ועד כמה שאתה זוכר אותם. וכן לעשות בדיקות מציאות במהלך היום. לשאול את עצמך האם זה חלום ולבדוק זאת, יש טכניקות שונות לבדיקה.

    השבמחק
    תשובות
    1. השאלה הגדולה היא האם בכלל יש דבר כזה חלום צלול, ועל כך מדברת הרשומה.

      מחק
    2. בוודאי שיש ואני אומרת את זה מניסיון. בעצם כל אחד חווה לפחות פעם אחת בחייו חלום צלול. אני די משוכנעת שלכל אחד קרה לפחות פעם אחת בחייו שהוא חלם והיה מודע לכך שהוא חולם.
      ועצם המודעות הופכת את החלום לחלום צלול.

      מחק
    3. גם אני חלמתי אבל גם חלמתי שיש לי דה ז`ה וו, אז זה בהכרח אומר שהיה לי דה ז`ה וו?

      וגם חלמתי שהורגים אותי, האם זה אומר שבאמת הרגו אותי? היה לי חלום על פרדי קרוגר, כן ההוא מסיוט ברחוב אלם (בחלום הוא הצליח להרוג אותי והנה אני פה חי לכתוב את זה)

      אז אולי זה רק אומר שחלמתי שהיה לי דה ז`ה וו ושהרגו אותי בלי שזה באמת קרה? ובאותה מידה, אולי זה רק אומר שחלמתי שאני ערני ומודע למה שקורה ולא באמת הייתי כזה?

      מחק
    4. זה לא אותו דבר כי פה אתה שואל לא אם הדברים שחלמת עליהם באמת קרו אלא האם באמת היה חלום.
      אז זה שחלמת על פרדי קרוגר, על זה שהורגים אותך וכו`, מה שנכון ואמיתי הוא עצם החלום, זה שחלמת על כך.
      בדיוק כמו שקורה בחלום צלול, אם ידעת שזה חלום, אז זה היה חלום צלול.
      מה שכן, לפעמים יש מקרים של מה שקרוי חלום בצלילות נמוכה. מצב כזה שבאיזשהו מקום אתה יודע שאתה חולם אבל המודעות היא מעורפלת כזאת ולא לגמרי ברורה. ואז יש את הנטיה לומר "חלמתי שאני חולם חלום צלול". אבל זאת אמירה לא נכונה, אלא מה שנכון הוא שכן היה חלום צלול אם כי בדרגה נמוכה, צלילות נמוכה. כי כן הייתה מודעות כלשהי אבל היא הייתה מעורפלת.

      מחק
  2. הלוואי היה לי חלום שפרדי הורג אותי ואז אני מתעורר. אני עדיין ער מ-1985. ולגבי חלומות צלולים, יש לך בעצמך דרך לבדוק, בלי להיות אינדיאני:
    http://www.world-of-lucid-dreaming.com/aurora-the-lucid-dreaming-headband.html

    http://www.world-of-lucid-dreaming.com/lucid-dream-machines.html

    השבמחק
  3. זה באמת משנה אם אתה חולם חלום צלול או שאתה חולם שאתה חולם חלום צלול? כל עוד אתה מודע לכך שמדובר בחלום ואתה בשליטה על מה שקורה ומבחינתך אתה מנתב את מה שקורה בחלום במודע - החלום הוא צלול.

    השבמחק
  4. חלומות צלולים זה אמיתי לגמרי
    חוויתי את זה הרבה פעמים כשהתעסקתי עם זה כשהייתי יותר קטן.
    היה חלום כלשהו(לדוגמא), וכשהבנתי שזה חלום פשוט הפסקתי את העלילה, וויתרתי על המטרה שלי, ושיפשפתי את ידי כדי להגביר את הצלילות של החלום, הסתכלתי בשעון כדי לבדוק שאני באמת חולם(בדיקת מציאות) וכו`. לאחר מכן ניסיתי לעוף ואם לא הצלחתי זה כי לא האמנתי שאני יכול, אז המשכתי לנסות עד שהצלחתי. הרמתי אנשים באוויר בעזרת כוח המחשבה, יריתי כדורי אש וכו`. בקיצור אפשר לעשות הכלל בלי לפחד מכלום, חוויה שווה לאללה אבל קשה להגיע אליה, עדיף שתהיה ילד עם הרבה זמן פנוי :)

    השבמחק