יום חמישי, 4 באוקטובר 2018

סוד ההצלחה של היהודים בהיי טק

נתחיל עם קצת היסטוריה: פעם, כשהיינו בגלות, היינו צריכים לעשות הבחנה בין היהודים ללא יהודים על מנת לשמר את עצמנו בתור מיעוט.

כדי לעשות זאת, המצאנו ספרי חוקים (תלמוד/משנה/גמרא) אשר אמרו לנו איך להתנהג בכל מצב ומצב שניתקל בו בחיים. כמובן שרק חכמי התורה הגדולים ידעו את ספרי החוקים על בוריים וידעו לתת עצות על פי ספר החוקים. כשהיינו בגולה, היינו צריכים להתפלל יותר, כי מטרתנו העיקרית הייתה לחזור לארץ ולבנות את הבית היהודי מחדש.

ספרי החוקים השונים, מחולקים לנושאים יומיומיים כאלה ואחרים ולכל נושא יש המון "אם"ים. כלומר, אם קורה ככה צריך לעשות ככה ואם קורה משהו אחר צריך לעשות אחרת. הרבה מאוד IFים. ככל שעבר הזמן, היהדות הפכה להיות דת שאומרת למאמינים בה מה לעשות ואיך, מרגע הלידה ועד לרגע המוות (וכשחושבים על זה, גם טיפה אחריו).

מאז עברו 2000 שנה וחזרנו לארץ שלנו ולכן אין לנו סיבה להפריד את עצמנו מאחרים כי אין יותר אחרים, האחרים הם יהודים בדיוק כמונו. חלק יותר, חלק פחות, לא זה המקום להחליט זאת. למרות שהצורך בהפרדה הזו כבר לא קיים, היא כל כך השתרשה בנו שהיא הפכה לחינוך אותו אנחנו מקבלים, חלקנו יותר מאחרים. כל חיינו בנויים על "אם ככה אז ככה ואם ככה אז ככה".

האם זה נשמע לכם מוכר? היהדות היא בעצם תרשים זרימה אחד גדול של עשה ואל תעשה, אז מה הפלא שהיהודים כל כך טובים בהיי טק?

2 תגובות:

  1. כל החיים שלנו הם תרשים זרימה אחד גדול, המלווה באינסוף צמתים והחלטות גורליות יותר וגורליות פחות של כן או לא...

    השבמחק