יום שלישי, 4 בדצמבר 2018

מכתבי שרשרת כרשת חברתית

לפני מספר שנים קיבלתי מכתב שרשרת.

לא מדובר על ספאם אלא במכתב שרשרת אותנטי עם אימרות שפר כאלו ואחרות על אהבה וחברוּת ורעוּת ועוד כל מני דברים יפים כאלה, שחלקנו נאמר שהם קיטשיות לשמה. חלק ממכתבי השרשרת הינם טקסט נטו וחלקם באים עטופים במצגת עם אפקטים ומוזיקה שאמורים להשלים את האווירה הסמי רומנטית של אותה מצגת.

בסוף המכתבים האלה יש הוראות הפעלה. בד“כ מדובר בנוסחה מתימטית שתוביל אותנו למשהו שנע בין אושר חלקי לאושר איןסופי של חיינו, בהתאם למספר האנשים שנשלח אליהם את המצגת הזו. כמובן שככל שכמות האנשים גדלה, החיוך שלנו יתרחב ויתקרב יותר לאיזור האוזניים. מעבר לזה, על אחריותינו בלבד. לפעמים מדובר בהוראה אחת פשוטה והיא לשלוח לכל החברים שלנו. הבעיה בהוראה הזו היא כפולה, כי לאלה שאין הרבה חברים, לא רק שלא יזכו לאור וחדווה בחייהם כי הם לא עוברים את אחוז החסימה של הנוסחה המתימטית, הם גם יתעצבו (בעצבות) לנוכח העובדה שאין להם למי לשלוח, קצת הפוך מהכוונה המקורית של מכתב השרשרת.

במכתב שאני קיבלתי נרשם בסופו של דבר, שקיבלתי את המכתב הזה בגלל שאני חבר טוב של השולח. מיותר לציין שהמכתב שקיבלתי כבר הועבר הלאה 5 פעמים לפני שהגיע אלי (מכתב שרשרת כבר אמרתי?) אז לא ממש ברור מי החבר האמיתי בכל השרשרת הזו, זה שהתחיל אותה? זה ששלח אלי, שבסה"כ לחץ על "העבר הלאה" וחשב שככה הוא משיג לעצמו עוד חברים? זה מתחיל להישמע כמו גירסה מיושנת לרשת חברתית של היום.

לבסוף נרמז שם, שאם אותו שולח לא יקבל את המכתב חזרה, הוא כבר יבין את הרמז. זה בהחלט הכניס אותי לדילמה לא פשוטה לגבי האם לשלוח חזרה או לא.
סירטון משעשע בנושא

4 תגובות:

  1. כבר חישבו לך את החבר הראשון, זה ששלח.
    אני מתעלמת ממכתבים כאלו. זה היה בנעורי מאוד מקובל לקבל מכתבי שרשרת והיינו מעלים את זה בשיעור חברה ודנים איך ניתן למנוע את ההתחלה של המכתבים הללו.
    הבנות שלי מקבלות הרבה מכתבי שרשרת עם הוראות או בלי. אני לא מרשה להן להעביר הלאה וגם לא לפתוח מלכתחילה אלא אם זה מחברה ולענות לה במייל רגיל על ענייני דיומה.
    אחותי שלחה לי פואמה יפה על אימהות. בסופו כתוב את הנוסחה המתמטית. מה, אם אשלח את השיר הזה זה ייתן לחברות שלי את תואר "אמא השנה"? שמרתי אותה כדי להראות או לשלוח ללא קשר ארגוני לחברות.
    אני שוברת את הכלים.

    השבמחק
  2. לא חשבתי אף פעם על הדילמה הזו. אכן מכתבי שרשרת מאוד מעצבנים
    אני שמעתי שבכלל - זה כמו כל הבקשות להעביר הלאה על מנת לקבל 0.000001 ש"ח למיליון העברות - עבור איזה עמותה לחולי משהו

    אז מה נכון
    אי אפשר לדעת

    השבמחק
  3. אני מיד מוחק כי לא צריך לתרום לעומס על רשתות התקשורת ולבזבוז מקום בדיסקים קשיחים. זה מקביל למכתבי השרשרת העשויים מנייר שאם כולם היו מפיצים כפי שנתבקשו זה היה מעמיס על הדוורים ותופס הרבה מקום בסניפי הדואר.

    השבמחק
  4. אני מוחקת אותם, זה מיותר לחלוטין

    השבמחק