יום רביעי, 4 בינואר 2017

מדוע הדשא של השכן ירוק יותר?

מסתבר שיש הסבר מדעי, לא פחות, לסיבה שהדשא של השכן ירוק יותר.

כשאנחנו מסתכלים על הדשא של השכן, אנחנו עושים זאת בזוית חדה מלמעלה למטה לצד ימין או שמאל (תלוי בדשא של איזה שכן אנחנו מסתכלים) ולכן (בגלל הזוית) הדשא נראה סמיך יותר וירוק יותר. לעומת זאת, כשאנחנו מסתכלים על הדשא שלנו, אנחנו עושים זאת בקו ישר מלמעלה למטה ללא זוית ולכן אנחנו רואים את כל ה"חורים" שיש בדשא ואת הליכלוך. בגלל זה הדשא של השכן נראה (רק נראה) ירוק יותר.

יכול להיות שההסבר שלי לא ממש היה ברור אז כל מה שאני יכול להציע זה לנסות את הדבר הבא: תעמדו במרכז דשא כלשהו ותסתכלו כלפי מטה. אתם תראו את כל ה"חורים" והליכלוך שיש בדשא, זה מקביל ללהסתכל על הדשא שלכם. בעוד אתם מביטים מטה סובבו את הצוואר לכיוון ימין (המבט עדיין למטה) או שמאל. ככל שהזוית תגדל, הדשא יראה סמיך יותר, ירוק יותר ומלוכלך פחות.

מיותר לומר שככה אנחנו גם מסתכלים על החיים שלנו לעומת ההסתכלות שלנו על החיים של השכנים שלנו, החברים שלנו או סתם אנשים זרים שאנחנו לא מכירים. בעוד שעל הצרות שלנו, אנחנו מסתכלים בצורה ישירה, על הבעיות של האחרים אנחנו מסתכלים ב"זווית", שגורמת לנו לראות רק חלק מהתמונה ולכן זה נראה שהצרות של אחרים פחות נוראיות ויותר "ירוקות" מאלה שלנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה