יום שני, 23 בינואר 2017

מעתה אמור "אני מצטער"

אני יודע שיום כיפור רחוק מאיתנו אבל אתם תסלחו לי, נכון?

הרבה פעמים אנחנו מבקשים סליחה ממישהו (הנה בדיוק ביקשתי מכם). אבל זה רק אומר שהצד השני יכול לא לקבל אותה. זכותו. 

ובעצם, למה שיקבל אותה? 
ביקשנו ממנו משהו, למה שיתן?

יותר מזה, מתי ביקשנו ממנו משהו? 
אחרי שעשינו לו משהו רע, אז בכלל אין סיבה שהוא יסכים.

ולכן, מעכשיו צריך להפסיק לבקש סליחה ולהעביר את המסר בצורה אחרת. לדוגמה אפשר לומר "אני מצטער".

כשאומרים לצד השני "אני מצטער", אנחנו מתארים בפניו עובדה (אלא אם כן שיקרנו). אין פה עניין שהוא צריך לקבל את זה או לא כי זה לא בשליטתו, רק תיארנו לו את איך שאנחנו מרגישים.

3 תגובות:

  1. רעיון מצויין...בשביל המצטער...אבל מושא סליחתינו, אם הוא/היא לא מסוגלים לסלוח, יש להם בעיה...
    חוץ מזה, החיים קצרים מידי...שיהיה לך שבוע נפלא

    השבמחק
  2. אינדיד.. והוא גם לא מחוייב לסלוח

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון אבל גם אף אחד לא ביקש ממנו :-)

      מחק