יום ראשון, 8 ביולי 2018

פייסבוק, עם חברים כאלה מי צריך אוייבים?

הכל התחיל אחרי שתוך יומיים, מחקו אותי 4 אנשים אלמונים שונים.

כלומר 5 אנשים אבל רק 4 היו אלמונים כי ידעתי מי הוא האדם החמישי שמחק אותי. ניסיתי לחשוב מי הם אותם 4 האנשים שמחקו אותי, אפילו עברתי על כל רשימת החברים הלא ממש ארוכה, כדי לגרום לכך שהשמות (החסרים) יקפצו לי לראש אבל גם זה לא עזר. לא ממש שינה לי שנמחקתי, גם הסיבה לא הייתה ממש חשובה, אבל הסקרנות, אוי הסקרנות... ממש הייתי חייב לדעת מי אלה האנשים האלה.

היו לי ניחושים, היו כמה אנשים שהיה לי ברור שאני עומד על כרעי תרנגולת בכל מה שקשור לחברות שלי איתם בפייסבוק אבל כשחיפשתי אותם ברשימה, הם כן הופיעו. גם 2-3 בחורות שפעם יצאתי איתן אבל נשארו אצלי ברשימה עדיין הופיעו בגאון כאשר חיפשתי את שמן. כל זה רק גרם לסקרנות שלי להתגבר כי מי שהם לא יהיו, ארבע אלמונים שונים, פשוט אין לי מושג מי הם. יותר ממה שזה אומר עליהם, זה כנראה אומר עלי. במקום להיות זה שנעלב על כך שנמחקתי (כפול 4), בעצם הם אלה שצריכים להעלב כי מבחינתי הם כנראה גם לא היו קיימים גם קודם לכן, ואולי בעצם זו הסיבה שהם מחקו אותי מלכתחילה? אין לי מושג.

פייסבוק נותן כח לא קטן למשתמשים בכל מה שקשור להתנהלות שלהם מול ה"חברים" שלהם בפייסבוק. אתה מוסיף מישהו לרשימת החברים, כלומר ביקשת חברות, הוא אישר, אתם חברים. או ככה לפחות אתה חושב, אבל הוא חושב אחרת. יש סיכוי שהוא הוסיף אותך רק בשל הנימוס או כדי שתרגיש טוב עם עצמך אבל בהגדרות האבטחה שלו אתה בכלל חסום. כלומר אתה שם, אבל לא באמת שם. כל מה שאתה כותב, הוא בכלל לא רואה ולא שומע ובעיקר לא איכפת לו. אתה חושב שאתה חבר פייסבוק של מישהו כלומר יכול להתעדכן בכל מה שקורה אבל הגדרות האבטחה של אותו בחור שמים אותך מחוץ לכל מני עדכונים שהוא עושה כי אולי אתה חבר פייסבוק שלו אבל don't push your luck. המחמירים יסננו אותך גם מפרטי המידע עליהם וכאשר תיכנס לכרטיס שלהם, אתה תראה רק את ה"info" הבסיסי והחלקי שלהם וגם ה WALL יהיה סגור ומסוגר. זו הגירסה העדכנית של: להיות עם ולהרגיש בלי.

כבר מזמן אמרו שחברים בפייסבוק הם לא כמו החברים במציאות ואלה שיש להם מאות ואלפי חברים, כנראה שבמציאות הם מאוד בודדים ולא צריך לקנא בהם כל כך. מסתבר שגם כשיש לך המון חברים בפייסבוק, לא תמיד הם באמת חברים, בטח לא בהשוואה לחבר במציאות אבל מסתבר שגם לא כחבר פייסבוק.

9 תגובות:

  1. אני באופן אישי מאשרת אנשים שבאמת חברים שלי וכאלה שיש לי אינטרקציה יומיומית איתם... לגבי כל היתר, הפרופיל שלי חסום.
    ההצעה הכי טובה שלי אליך היא...תתעלם!!!

    השבמחק
  2. פייסבוק זה טמטום וירטואלי כך היה מההתחלה וזה יילך ויעמיק

    השבמחק
    תשובות
    1. עם כל הוירטואליה שיש בעולם הזה, טימטום וירטואלי היה רק עניין של זמן

      מחק
  3. חברים בפייסבוק הם מזמן לא קריטריון לכמות ואיכות אמיתית של חברים.
    פעם היו לי הרבה יותר, ואני מצמצמת אותם מידי פעם כי מרגישה שזה המוני מידי ודי מיותר.. גם השימוש בו אגב..

    השבמחק
  4. נכון צודק יש אנשים עם אלפי חברים בפייסבוק שבתכלס אין מצב שהם יכולים להיות בקשר במציאות עם כ"כ הרבה אנשים...מתי יהיה להם קצת זמן לעצמם עם כ"כ הרבה חברים:-)

    השבמחק
  5. מודה, גם אני חוסם. אם זה מישהו מוכר לי מהחיים, אבל התכנים שלו הם לא מקוריים או ברמה של שיתופים מאתר nametaste, אז אני מבטל מעקב לצמיתות או מגדיר זאת ל-30 ימים. אם זה מישהו לא מהחיים עצמם אבל הפוסטים הפוליטים שלו לא מעניינים, לא מקוריים וחד צדדיים, אני חוסם.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה כמובן מדבר מהצד שלך. תזכור שיש גם צד שני. כלומר ביקשת חברות ממישהו, שאתה מכיר או לא פחות רלוונטי, והוא אישר. יכול להיות שהוא אישר אותך כדי שלא "תעלב", אבל בפועל אתה לא תקבל את (כל) העידכונים שלו. כלומר חבר בע"מ.

      מחק
  6. אוטוטו אני 10 שנים בפייסבוק. לפני זה היה My space
    לפני זה..אתרים שונים ומשונים שאני מסתובב בהן ופוגש דמויות ערטילאיות מאז שנת..1993 לערך
    עוד בתקופה שהייתי מתחבר עם מודם 7400kbps מצרצר באמצע הלילה ותופס את קו הטלפון, בשביל להתקשר לאיזה מחשב עלום עם sysop יותר עלום..

    ומה שהולך פה עכשיו, זה בדיוק אותו הדבר בעולם האמיתי.

    יש לי המון ! חברים .
    אבל, כולם רק חברים על הנייר.
    אף אחד לא "ישכב עבורי על הגדר". אלו דמויות דהויות וירטואליות.
    צללים של צללים.
    אנשים שאם קורה לך משהו ואתה שופך את הלב, נותנים קליק ושולחים ציור של לב או סמיילי.
    זה לא מה שיעזור לבן אדם בשעתו הקשה.
    זה בשביל לצאת ידי חובה.

    וזה כמו בחיים..
    כולם " חברים שלך "
    אבל לא עוקבים אחריך, לא אכפת להם מה אתה עושה או מה אתה הולך לעשות
    הם בעצם חטטנים ומציצנים במסווה של חברים.
    כי חבר , להבנתי
    זה מישהו שאמור לסייע לך.
    ופה..כל אחד מסייע לעצמו נ ט ו

    בחור יכול לטפס על הר הקילימנג'רו ולנעוץ דגל ולקבל 30 לייקים.
    אבל בחורה שמצלמת לעצמה את התחת במראה בשרותים במקדונלדס תקבל 300 לייקים..

    צריך לשנות את השם מפייסבוק ליוזבוק.
    כי כולם מנצלים את כולם בכל צורה אפשרית.

    אין לך בכלל מה להפגע ממה שהולך פה, הכל בר חלוף.
    ויחלוף

    אבל

    אם אתה סקרן ורוצה לדעת מי היה חבר שלך והסיר אותך מהרשימה , או שהסרת אותו

    בזמנו הייתה אפליקציה שאתה נותן לחיצה והיא עושה רשימה של כל החברים שלך.
    ואז מי שיורד ממנה, יופיע ברשימה נפרדת.

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכים איתך לגמרי לגבי כל נושא הלייקים שלא באמת מייצג משהו

      כתבתי פעם על עניין החברויות האמיתיות ופייסבוק http://agigim.blogspot.com/2018/05/social-network-apart-close.html
      פה אני מדבר על חברויות הפייסבוק עצמן.

      מכיר את השיטות לדעת מי מחק אותך אבל זה ביזבוז אנרגיות במקומות הלא נכונים :) בעיקר רציתי לתאר מצב שבו מצד אחד פייסבוק קראה למשתמשים שלה "חברים" ומצד שני נותנת כלים כדי לעדן ולרכך את העובדה שלא תמיד זה באמת המצב.

      מחק