יום ראשון, 16 בדצמבר 2018

והשאלה היא מה התשובה?

כחלק מהעבודה שלנו, התחביבים שלנו או החיים שלנו באופן כללי, יש לנו שאלות שאנחנו רוצים לקבל עליהן תשובות.

מכיוון שהאינטרנט הוא מקום נפלא לחפש בו תשובות, אנחנו משתמשים בכלים הכמעט אינסופיים שהוא נותן לנו כגון פורומים, מנועי חיפוש ועוד, על מנת למצא תשובות לשאלות שלנו.

כשאני רוצה לחפש משהו, אני הולך למנוע חיפוש או פורום בנושא הרלוונטי ומחפש את מה שאני רוצה באמצעות מילות חיפוש שקשורות לשאלה שיש לי. לפעמים אני מוצא את אותה השאלה שיש לי, ללא תשובות. זה קצת מאכזב למצא אנשים נוספים עם שאלה כמו שלי אבל ללא תשובה שיכולה לקדם אותי. מאכזב אפילו יותר, זה למצא את אותה השאלה כמו שלי, עם שירשור תגובות, שמסתיים בתגובה של פותח הדיון עצמו ובה הוא כותב "תודה אבל לא משנה, מצאתי את הבעיה" או "לא משנה, פתרתי את זה בצורה אחרת" ללא פירוט והרחבה לגבי המה והאיך, כדי שרחמנא ליצלן אנשים אחרים שיגיעו לשירשור הזה, לא יוכלו להפיק תועלת גם הם.

מצד אחד, הבחור שפתח את הדיון שיתף את השאלה שלו עם כולם כדי למצא תשובה מ"העולם", לא ברור לי מה מנע ממנו להשקיע עוד דקה או שתיים על מנת לשתף חזרה את אותו "העולם", בפיתרון שהוא מצא לבסוף. שיתוף הוא דרך דו סיטרית, אם אתה כבר מודע ליתרונות שבשיתוף, למה לא לשתף ביתרונות האלה גם את האחרים?

8 תגובות:

  1. כן גם אני נתקלת בזה והתופעה הזו נורא מתסכלת אותי. אם כי בפורומים בחול זה פחות נפוץ ההתנהגות הזו ויש נטייה לשתף בפתרונות

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מדבר בעיקר על פורומים בחו"ל :)

      מחק
    2. אז בפורומים שאני גולשת בהם פחות נתקלתי בבעיה, במיוחד במוצרים של חברות גדולות שם יש לך אפשרות לפנות למוקד תמיכה ולפעמים ישנם קודים מובנים שהם נותנים לך

      מחק
    3. אני לא מדבר על פורומי תמיכה של המוצרים עצמם שם אנשי התמיכה מגיבים וכמובן מקבלים תשובות, אני מדבר על פורומים "פרטיים" שאנשים מכל העולם משתפים בעיה/שאלה בנושא מסויים ואנשים אחרים כמוהם, מגיבים.

      מחק
  2. אני יכולה להבין למה עושים את זה.
    שאלת שאלה, חיכית חיכית חיכית ולא ענו לך...
    מצאת כבר פתרון עצמאית אז כתבת שם שמצאת פתרון ולא צריך להגיב לך כדי שמישהו לא סתפ יטריח את עצמו.
    ולמה לא לכתוב את הפתרון עצמאית? כי אף אחד לא הגיב לך, זה כנראה לא מעניין אף אחד.
    זאת השקפתי לפחות.
    אתה לא יכול לשלוח הודעה למי שכתב את ה"לא משנה" ולשאול אותו מה עשה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מדבר על שני מקרים שונים

      1) אף אחד לא מגיב והשאלה נשארת יתומה
      2) "מתסכל יותר, זה לראות שירשור תגובות לאותה בעיה/שאלה כאשר ההודעה האחרונה..." - כלומר היו תגובות שאמנם לא עזרו אבל היו תגובות והיה עניין

      לא תמיד יש איך ליצור קשר ולפעמים מדובר בהודעות בנות שנה ויותר

      מחק
  3. זה רק בארץ או גם מחו"לניקים?
    אני מוצאת בארץ שההענות בתגובות מאוד מצומצם. בבלוגים בחו"ל יש הגבלת מילים מרוב שאנשים שופכים את הלב והידע המצוי בידם יחד עם קישורים רלונטיים.

    השבמחק
    תשובות
    1. החיפושים שלי הם בעיקר בחו"ל

      הבעיה שלי היא לא עם המגיבים אלא עם השואלים :)

      מחק