יום חמישי, 7 בפברואר 2019

מישהו יודע מה קורה אצל החיזבאללה/באירן?

העניין הזה אף פעם לא היה ברור לי.

לפני מספר חודשים גילו לנו את מה שהרבה מאיתנו ידעו וזה שחיזבאללה אכן חפר מנהרות לתוך ישראל. אצלנו קישקשו וקישקשו, ואני בכלל לא מדבר על הפוליטיקאים, אני מדבר על העיתונות והעיתונאים. מיד עם התחלת המבצע, החלו להופיע תחקירים, כתבות ומאמרים אשר מפרטים בפירוט רב את כל מה שקורה במערכה, כולל תמונות ומפות.

לאלכס פישמן יש טור בעיתון סופשבוע של ידיעות אחרונות שבו הוא כותב על נושאים צבאיים. גם שם, הוא מעלה המון הערכות, הערכויות, הסברים ואפילו רעיונות שקשורים למהלכים צבאיים כאלה ואחרים.

בתקשורת בארץ מפרסמים כל פסיק הכי קטן שקורה במדינה בכלל ובצבא בפרט, כולל מסקנות, כולל עבודות תחקיר, כולל מה הולך לקרות ב 5 השנים הבאות, כולל מה צהל מתכוון לקנות על מנת לתגבר את עצמו ועוד ועוד ועוד. לדוגמה, הנה כתבה שיצאה אחרי מלחמת לבנון השניה.

אפשר לומר שכתובים שם לא מעט דברים, שקשורים לאיך צהל הולך להתנהג ב 5 שנים הבאות! 5 שנים! הכל כולל הכל. מפורט עד לרמת הנשק האישי ושקית השתייה. כל מה שחיזבאלונצי`ק צריך לעשות זה לפתוח עיתון ולקרא, והוא יודע בדיוק מה מחכה לו ואיך להתמודד עם זה.

למישהו יש מושג מה קורה אצל החיזבאללה? למישהו יש באמת מושג מה קורה באיראן? הרי כל מה שאנחנו יודעים, זה בעיקר ניחוש וקצת הרבה מודיעין. תחשבו כמה מאמץ אנחנו צריכים להשקיע כשכל מה שהם צריכים זה לשתות קפה של הבוקר עם כל העיתונים פתוחים וזהו. אני לא מכיר שום עיתון איראני או לבנוני שמסביר בפרטי פרטים, מה החיזבאללה או איראן עושים או הולכים לעשות בשנה הקרובה, איזה שנה? בשבוע הקרוב אפילו. ואצלנו? לארג`ים... נותנים מידע ל 5 שנים הבאות. וזו רק דוגמה אחת, כמו שכתבתי, בכל שבוע כמעט יש פירסומים וכתבות אשר מספרות ומפרטות כמעט בכל נושא אפשרי.

אנחנו מאשימים את עזמי בשארה במסירת מידע לאוייב. לפי דעתי, כל מה שהוא עשה היה לקרא לחסאן נסראללה את עיתוני הבוקר, הכל ממילא כבר היה כתוב שם. ולצערי, עדיין נכתב.

8 תגובות:

  1. מדויק באופן חלקי. המידע שמפורסם הוא חלקי ביותר וחסר משמעות. בחלק מהמקרים, באשר להצטיידות הצבאית, הדבר נועד גם לצרכי מודיעין - כדי שכולם ידעו שצה"ל רכש 100 מטוסים חדשים (המסוגלים לטוס עד אירן) ועוד ועוד. בפועל, צה"ל מסתיר במגירה הרבה הרבה דברים שלא פורסמו

    השבמחק
    תשובות
    1. גם חיזבאללה קיבל לא מעט נשק אחרי המלחמה האחרונה כחלק מהמסקנות שלו. לדעתך הוא לא רוצה להשוויץ בדיוק מאותה סיבה? "כדי שכולם ידעו שצה"ל רכש 100 מטוסים חדשים".

      ועדיין, במקום להתרברב הוא אומר שמחכה לנו הפתעה, ובגלל שאנחנו לא יודעים מה היא אותה הפתעה, "מאזן האימה" פועל לטובתו.

      בעוד שאנחנו נצטרך להפעיל מודיעין כדי לגלות אם זה נכון ומה ההפתעה, הם רק צריכים לפתוח את העיתון של הבוקר.

      מחק
  2. מידע מסוג כזה, ברור שזה לא דליפה.
    יותר מחריד הוא הפרסומים שיש בקשר לנפילות הקסאמים.
    כן, מחבלים קטנים שלנו בפעם הבאה תכוון יותר ימינה...

    השבמחק
    תשובות
    1. זה גם קרה לא מעט במלחמת לבנון השניה, בשידור חי מדווחים כמעט את הנ"צ המדוייק של הנפילה או איפה יש הערכויות של חיילי מילואים ומה בדיוק יש שם.

      זה לא עזמי בשארה דיווח, אלא כתבים.

      מחק
  3. זה שהתנהלות העינינים במדינה הזו היא מתחת כל ביקורת זה כולם יודעים. אותו הדבר קרה גם במלחמת לבנון2 התקשורת חייבת לדווח על כל דבר כל הזמן 24/7 למרות שזה פוגע בנו.

    ארה"ב לעומת זאת במלחמה בעירק בקושי נתנה לתקשורת להכנס לאזורי המלחמה ואצלנו הכתבים הצטלמו ביחד עם החיילים בזמן פעולה!

    זהו....אז ממשלה דפוקה -את זה כבר כולם יודעים... תקשורת שגורמת רק הרס זה חלק ידעו מזמן וחלק רק עכשיו מתחילים לקלוט.....

    יום טוב לכולם

    השבמחק
    תשובות
    1. אבא שלי מספר שבמלחמת ששת הימים, התקשורת דממה. ורק התקשורת הערבית "חגגה". בדיוק הפוך מהיום. על פי התקשורת שלהם, היה אפשר לחשוב שישראל נעלמה מהפה לגמרי.

      רק ביום השלישי או הרביעי, התקשורת הישראלית התחילה לשדר.

      מחק
  4. מאז שהתשקורת השתלטה על המדינה והפסיקה לדווח לצופים חדשות נקיות משיקולי עניין ודעת אנחנו עדים לתופעה שדברים שלא צריכים לצאת מגיעים למהדורת החדשות והעיתונים. ברגע שבעלי העיתונים יפסיקו להתערבב עם הפוליטיקאים ויבינו שתפקידם הוא רק דיווח ולא המרדף אחר הפרטים הכי מלוכלכים, שלפעמים חושפים יותר מידי, אולי נראה כאן שינוי.

    השבמחק
  5. מה לא עושים בארץ בשביל רייטינג, זה בדיוק מה שהיה במחלחה האחרונה, הראו מה איפה פגע. כל מה שהאויב היה צריך לעשות זה להדליק טלויזיה, לראות איפה פגע ולכוון טוב יותר.

    ישראל מנסה להיות דמוקרטית איפה שלא צריך ומוותרת על הדמוקרטיה דווקא איפה שהיה צריך להתעשק עליה.

    השבמחק