יום חמישי, 7 במרץ 2019

אל תבחרו מפלגה מגזרית (סקטוריאלית)

נכתב במקור לפני יותר מ 10 שנים וזה שוב רלוונטי לאור הבחירות המתקרבות.

עשו לי, בעצם זה גם לכם, טובה. בבחירות הבאות אל תבחרו במפלגה שמתיימרת לעזור לסקטור מסויים באוכלוסיה או בשמה המלא, מפלגה סקטוריאלית (מגזרית).

זה באמת לא משנה אם היא ימנית, שמאלנית, אמצעית או אלכסונית פשוט אל תבחרו במפלגה כזו וההסבר לכך הוא פשוט. בעוד שראשי המפלגה יטענו שוב ושוב שהמטרה שלהם היא לפתור את הבעיות של אותו סקטור, המטרה האמיתית שלהם היא להישאר בפוליטיקה ואיך מפלגה סקטוריאלית נשארת בפוליטיקה? התשובה היא פשוטה, על ידי הנצחת המצב הקיים. אם מפלגה אומרת שכל מטרתה היא לעזור לזקנים, זה אומר שהמטרה שלה היא להנציח את מצבם הנוכחי ואם היא אומרת שמטרתה היא לעזור לעניים אז המטרה שלה היא שהם יישארו עניים, כי מה יקרה אם מצבו של אותו סקטור ישתנה לטובה? למפלגה לא תהיה יותר זכות קיום ואיזו מפלגה תרצה לבטל את זכות הקיום של עצמה?

כשחושבים על זה, המצב הרבה יותר גרוע ממה שתארתי פה, כי אני דיברתי על הנצחת המצב הקיים בעוד שהמטרה האמיתית והנסתרת היא הגדלת הסקטור שלהם, כדי שבבחירות הבאות יהיו יותר אנשים שירצו לבחור בהם, בלי לדעת שבעצם העובדה שהם בוחרים באותה מפלגה, הם רק גורמים למצב שלהם ולדומיהם להישאר אותו הדבר במקרה הטוב ולהיות גרוע יותר במקרה הרע.

תוך כדי כתיבה, שמתי לב שהבעיה נכונה לא רק למפלגות מגזריות במובן הקלאסי של המילה. שמתם לב לתגובות של מפלגות השמאל לועידות השלום למיניהן או לתכניות הפרדה כאלה ואחרות? המפלגות האלה אמורות להיות הראשונות בתור בכל מה שקשור לשלום/הפרדה עם הצד השני אבל לתדהמתי הן מיד יוצאות נגד יוזמות כאלה ואחרות. אחרי ההסבר שלי, זה די ברור למה. תארו לכם מצב שבו יש שלום או אפילו התחלה של תהליך שלום. לכל מפלגות השמאל למיניהן פשוט לא תהיה יותר זכות קיום וזה הפחד הכי גדול שלהן. ואם אתם חושבים שלבחור במפלגות הימין יביא לכם שלום וביטחון, תחשבו שוב. אם יהיה פה שלום וביטחון, על אילו פחדים הן יוכלו לנגן לכם כדי שתבחרו בהן שוב?

תזכרו! בחרתם מפלגה כדי לפתור בעיה? תודה רבה, ברגע זה הגדלתם אותה ובהרבה יותר משקל תשעים.

4 תגובות:

  1. הבעיה שאתה מתאר היא שאנשים ש*לא* עושים *כן* ניבחרים מחדש, בעוד שמי שכן עושה לא מקבל הכרת תודה בדמות היבחרות מחדש! אתה רוצה עשיה? פוליטיקאים שעושים חייבים להיבחר מחדש.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה ברור שמתלוננים על אלה שעושים. כי אלה שלא עושים, אין על מה להתלונן לגביהם ולכן זה נראה שהם בסדר ואפשר לבחור בהם מחדש.

      מחק
  2. נניח ולא יבחרו במפלגות כאלו, ולדעתי אין מפלגות כאלו, מי אמר שזה לא יהיה בבחינת מן הפח אל הפחת?

    השבמחק
    תשובות
    1. זו בעיה אחרת - אין אלטרנטיבה. ואולי צריך ללכת כמו אצל האמריקאים שיש שם 2 מפלגות גדולות או מקסימום 3 ועם זה עובדים

      או להעלות את אחוז החסימה בצורה דרסטית יותר

      מחק