יום רביעי, 1 בנובמבר 2017

הקשיבו! הקשיבו!

אני אוהב לשמוע הרצאות בכל מני תחומים ולפני מספר שנים הייתי בהרצאת מבוא לסדנת הקשבה. מדובר בהרצאה שבסופה מנסים לשכנע את הקהל להירשם לסדנה המלאה וזה לגיטימי, כי ככה כולם מרוויחים. אני אישית באתי לשמוע את ההרצאה לשם שמיעת ההרצאה ולא על מנת להירשם לסדנה. בסוף ההרצאה חילקו דפי הסבר אבל אני לא לקחתי אותם והלכתי.

כמו שרשמתי בהתחלה, הסדנה נקראת "סדנת הקשבה" שבה נותנים טיפים להקשבה. ההרצאה התמקדה ב 3 נקודות שקשורות להקשבה ואיך ניתן לשפר אותה בשיחות שלנו מול אנשים. המנחים היו בעלי מרכז אימון שבעצם עשו לעצמם פירסומת כאשר המטרה שלהם היא לרשום כמה שיותר אנשים לסדנאות המלאות. כמו שאמרתי, לגיטימי.

זמן קצר לאחר אותה הרצאה, קיבלתי מייל (שלא לומר ספאם) מהמרצה, עם פרטים על הסדנאות שלהם ופרטי התקשרות. מכיוון שזה לא עניין אותי, מחקתי את המייל והמשכתי בחיי. זה לא מנע מהם שוב לשלוח אלי מייל (שלא לומר ספאם) עם עוד פרטים ועוד פרטי התקשרות. גם את המייל הזה מחקתי ושכחתי ממנו.

אחרי עוד זמן מה, נחצה עוד קו. הבחור עצמו התקשר אלי ושאל האם אני מעוניין להרשם לסדנה שלהם. הסברתי לו בצורה יפה שאני אוהב לשמוע הרצאות בנושאים שונים אבל לאו דווקא לעשות סדנאות שלמות בנושא וגם אימון, כרגע, פחות מעניין אותי. שוב הוא ניסה לעניין אותי בסדנה שלו, הפעם סדנה אחרת, כזו שמדברת על נושא אחר ושוב הסברתי לו בצורה יפה שכרגע זה לא מעניין אותי. אחרי עוד דו שיח קצר, הוא סיים את השיחה בזה שהוא "ממליץ, או יותר נכון מציע" (כדבריו) לי לעשות סדנה אחרת שהיא בעצם מקיפה את כל הנושאים שהסדנאות האחרות שלו מדברות עליהם בצורה ממוקדת יותר.

אולי שכחתי לרשום את זה אז אני ארשום שוב, היה מדובר בסדנת הקשבה. מעניין אם הוא עצמו עבר אותה. אני רק מקווה שבשלב הבא הוא לא יגיע אלי הבייתה.

8 תגובות:

  1. אתה פספסת כנראה את החלק שבו הם הסבירו שההרצאה הבאה(בתשלום כמובן, לגיטימי) היא על הקשבה ס-ל-ק-ט-י-ב-י-ת.
    מי שפנה אליך, כמובן עבר על החומר ופשוט מימש את מה שהוא יודע, בשיחה איתך. אתה לעומתו, הקשבת רק להרצאה הראשונה ולכן הקשבת לאיש השיווק.

    השבמחק
    תשובות
    1. כשחושבים על זה, באמת הקשבה סלקטיבית היא הקשבה למתקדמים. איך פיספסתי את הנקודה הזו :)

      מחק
  2. סה"כ הבן אדם גם רוצה להרוויח כסף ..

    השבמחק
    תשובות
    1. סה"כ רציתי להגיע הבייתה בשלום
      אין לי בעיה עם זה שהוא רוצה להרוויח כסף, כמו שכתבתי בשתי הפיסקאות הראשונות, הבעיה שלי היא עם זה שהוא לא מקשיב לצרכי הבן אדם שאיתו הוא מדבר. להיות נודניק (איתי לפחות) לא יגרום לו להרוויח יותר כסף אולי אפילו להיפך.

      מחק
  3. בחיי צריך ללמד אותו להקשיב, בסופו של דבר הוא פשוט משווק שאינו מאמין בתוצרת שלו. יש לי ספר בשם ספר ההקשבה (באנגלית). עד היום לא הצלחתי לקרוא אותו. אחי הגדול אמר לי שזה יהיה ספר כלבבי. אפילו בשמירות ההריון בעבר לא קראתי אותו. אבל להקשיב אני יודעת. אני מקווה.
    מאיפה היו לבחור המייל וטלפון שלך?

    השבמחק
    תשובות
    1. טלפון ומייל היו לו מהמקום שבו התקיימה ההרצאה
      זה מקום שנותן במה לבעלי עסקים כמוהו (ואחרים) לתת קצת ממה שיש בסדנא עצמה

      מחק
  4. נשמע מוכר... הרבה פעמים מתקשרים בטלפון ומנסים למכור משהו, אתה אומר שאתה לא מעוניין והם ממשיכים לדבר. פשוט מדהים. האם זה מה שמלמדים כשלומדים מכירות? להציק כמה שיותר ואז יקנו ממך?

    השבמחק
    תשובות
    1. מילא שזה קורה עם אנשי מכירות אבל כשזה קורה עם מישהו שמלמד הקשבה - האירוניה חוגגת

      מחק