יום חמישי, 22 במרץ 2018

מעגלי קסמים

יש כנראה משהו קסום במעגלי קסמים שאנחנו, לפעמים, נתקעים בתוכם בלי יכולת לצאת, ולא משנה כמה אנחנו מנסים ומאוד רוצים לצאת מהם. הנה מספר דוגמאות למעגלים כאלה.

אנחנו בבאסה. אין לנו חשק לצאת ולכן אנחנו שוקעים יותר בבאסה כי אין משהו שיסיח את דעתנו ואז אנחנו עוד יותר בבאסה וכן הלאה.

אנחנו חושבים שלא רוצים אותנו בגלל איך שאנחנו נראים. זה גורם לנו להיות בדיכאון, לאכול יותר (כפיצוי) ולהשקיע פחות בעצמנו, מה שגורם לנו להמשיך לחשוב שלא רוצים אותנו בגלל איך שאנחנו נראים וכן הלאה.

כאשר יש משבר כלכלי אנחנו מוציאים פחות, בעיקר בכל מה שקשור לפירסום. בגלל שאנחנו מפרסמים פחות, מכירים אותנו פחות ובאים אלינו פחות לקוחות חדשים מה שמוריד עוד יותר את ההכנסות מה שגורם למשבר להיות גדול יותר וכן הלאה.

כאשר רע לנו, אנחנו נצמדים יותר לשיגרה ומכיוון שאנחנו נצמדים לשיגרה אין שום דבר חדש שיוציא אותנו מההרגשה שלנו מה שגורם לנו עוד יותר להרגיש רע וכן הלאה.

בגלל שאנחנו לבד אין לנו חשק לצאת ומכיוון שאנחנו לא יוצאים אנחנו לא מכירים אנשים חדשים, מה שגורם לכך שאנחנו עדיין לבד בלי חשק לצאת וכן הלאה.

כאשר אנחנו חולים אנחנו שוכבים במיטה בחדר סגור במקום לצאת החוצה ולשאוף אויר צח. בגלל שאנחנו סגורים עם החיידקים של עצמנו אנחנו ממשיכים להיות חולים מה שגורם לכך שנמשיך להיות מסוגרים בתוך עצמנו וכן הלאה.

כאשר יש נושא מסויים שאנחנו לא אוהבים, אנחנו אוהבים להתלונן עליו ומכיוון שאנחנו מתלוננים אנחנו מרגישים כאילו אנחנו עושים משהו בקשר לזה ובגלל שאנחנו (כביכול) עושים משהו בקשר לזה יש לנו את כל הלגיטימציה להתלונן על הנושא שאנחנו לא אוהבים וכן הלאה.

כאשר הילדים שלנו עושים מעשה רע או סתם מביאים ציונים לא טובים אנחנו מענישים אותם, מה שגורם להם לעשות לנו דווקא בצורה של מעשים רעים או ציונים גרועים מה שגורם לנו להמשיך להעניש אותם וכן הלאה.

כשאנחנו זוכים בפרס נמוך בלוטו אנחנו מרגישים ש "הנה זה מתקרב". זה גורם לכך שאנחנו ממשיכים למלא לוטו, מה שגורם לנו להמשיך לזכות מדי פעם בפרסים הקטנים, מה שגורם לנו להרגיש ש"הנה זה מתקרב", מה שגורם לנו להמשיך למלא וכן הלאה.

קראתי פעם משפט יפה: היכן שיש רחמים, אין אהבה. חמלה מתאימה פה הרבה יותר. כאשר מסתכלים על אותם מעגלי קסמים במבט על, מבינים שאין בהם שום דבר חיובי, יש שם בעיקר רחמים. עצמיים. בפעם הבאה שתשימו לב שאתם בתוך מעגל קסמים שכזה, נסו להסתכל עליו במבט על, תוסיפו קצת חמלה לכל הסיפור ואני בטוח שככה יהיה לכם קל יותר למצא את השביל החוצה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה