יום חמישי, 12 ביולי 2018

שאפו לפוליטיקאים

כן, זו לא טעות. זה אמנם לא קורה הרבה, אבל מגיע להם שאפו.

ההתנהלות הזו אומצה על ידי שני הצדדים, כל אחד בתורו. הדוגמאות הן מממשלות לאורך כל השנים ולא חסרות דוגמאות כאלה.

נתחיל בסיפור: לפני מספר שנים קניתי משקפיים. לעצת המוכר, הוספתי גם שכבת הגנה מפני שריטות אשר, הפתעה, מונעת שריטות בעדשות. אחרי שבועיים בערך, חזרתי אליו ואמרתי למוכר שלמרות אותה שכבת הגנה, יש לא מעט שריטות בעדשות. המוכר אמר לי את המשפט המנצח: אם לא הייתה לך את שכבת ההגנה, היו לך הרבה יותר שריטות ואם נדייק, 70% יותר שריטות! עכשיו לך תתווכח עם זה.

עם אותה שיטה עובדים הפוליטיקאים. שיטת ה"מה היה אילו" כי אחד הדברים שלעולם לא נוכל לענות עליו הוא "מה היה אילו". כאשר שואלים פוליטיקאים למה אתם נשארים בממשלה שעושה ההיפך ממה שאתם מאמינים בו ובשמו גם נבחרתם לכנסת, הם אומרים שהם בממשלה על מנת שדברים לא יהיו גרועים יותר.

אם נלך למפלגת העבודה, בממשלה שבה הם היו, התקבלו החלטות שנוגדות לחלוטין את המצע שלה. הם אמנם התנגדו לאותן הצעות החוק (וגם זה לא תמיד) אבל הם עשו זאת ביודעם שהחוק יעבור גם ללא התמיכה שלהם וכששואלים את השרים למה אתם עדיין בממשלה, הם עונים: כי אם לא היינו, ההחלטות שהיו מתקבלות היו גרועות יותר. עכשיו לך תתווכח איתם על מה היה קורה אילו.

אם נלך למפלגת ש"ס ונשאל אותם מה דעתם על המשך הקפאת הבנייה, הם יגידו שאחרי התייעצות עם הרב (הרי לא משנה כמה ח"כים יש להם, בסופו של דבר רק אחד מחליט), הם נגד המשך ההקפאה. האם הם יפרשו מהקואליציה בגלל זה? ברור שלא! מה פתאום שהם יפרשו. הם נגד ההקפאה אבל אין ל"נגד" הזה שום משמעות משום בחינה שהיא. למה הם לא יפרשו? זה מאוד ברור למה, כדי שהם יוכלו לעשות בייביסיטינג לממשלה. הם לא יתנו לממשלה להשתולל ללא שמירה אישית שלהם. הם לא נותנים לעובדה שהממשלה כבר משתוללת (מבחינת ה"אני מאמין" שלהם) למרות העובדה שהם בפנים לבלבל אותם כי הרי אם הם היו בחוץ, הממשלה הייתה משתוללת אפילו יותר, כמה יותר? אולי 70% יותר? בדיוק כמו אותה שכבת הגנה נגד שריטות. עכשיו לך תתווכח איתם על מה היה קורה אילו.

אם בתקופה הקודמת שבה ביבי היה ראש ממשלה, הוא היה צריך להתאמץ מאוד על מנת לשמור על הקואליציה שלו שלמה, בפעם הזו זה נראה שהפוליטיקאים עושים בשבילו את העבודה. פעם הוא לוקח בחירה "שמאלנית" ופעם הוא לוקח בחירה "ימנית" וכל פעם הצד הנגדי נותן לו את שיווי המשקל שהוא צריך כדי לשמור את הספינה יציבה. אני לא יודע אם ביבי הוא גאון שהצליח לגרום לפוליטיקאים להתנהג ככה או שהפוליטיקאים עצמם נהיו עוד יותר גרידי מבד"כ, מה שכמובן עוזר לביבי אבל כמו שאמרתי, מגיע לכולם שאפו. הם נשארים בממשלה ואנחנו אפילו לא יכולים להתלונן על כך כי אף פעם לא נוכל באמת לדעת, מה היה קורה אילו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה