יום ראשון, 2 בספטמבר 2018

שלם כדי להתקדם בתור אבל לא בטוח שנקבל אותך

בזמנו רציתי להעלות תוכנה שפיתחתי לאתרי הורדות כדי שאנשים מכל העולם יוכלו להשתמש בה.

רוב אתרי ההורדות מתעדכנים ברמה של יום, יומיים. לאלה שמחשיבים את עצמם כיוקרתיים, יש תור. כלומר אתה נרשם היום וכשהם יסיימו להוסיף את מיליון התוכנות שאנשים מעלים אצלם, יגיע תורך. אההה ואם אתה רוצה להתקדם בתור, תשלם.

עד כאן, אפשר לומר חוצפה קטנה אבל ניחא, האתר רוצה להרוויח אבל נקודה למחשבה לאותם אתרים: באתרים אחרים, התוכנה כבר מופיעה בגירסתה העדכנית ביותר, כך שאם אצלכם מופיעה גירסה לא מעודכנת (או לא מופיעה בכלל), אתם עושים שם רע בעיקר לעצמכם.

כאשר הגעתי לאתר מסויים, נכתב לי שרק בעוד 100+ ימים התוכנה שלי תיבדק. הימים לא מתעדכנים בהתאם לימים שעוברים. כלומר אם רשום 100 יום, בעוד 50 יום זה יהיה 75 ימים ולא 50 כמו שצריך להיות. בסופו של דבר כשהגיע זמני, רשמו הערה קטנה שחסר להם משהו (לא ממש הבנתי מה) ולכן התוכנה לא תתעדכן באתר שלהם. כמובן שלעדכן את הפרטים מכניס אותי שוב לתור. הבנתי שמהם לא תבוא הישועה ולכן ויתרתי.

אחרי תקופה מסויימת,כשיצאה גירסה חדשה, נזכרתי באתר הזה אבל שכחתי שכבר ניסיתי להעלות אליו את התוכנה. להפתעתי היא עדיין חיכתה לפעולה שהייתי צריך לבצע ולא היה לי מושג מה היא. עדכנתי את הפרטים לגירסה החדשה וקיבלתי את ההודעה הבאה: ישנן 4765 תוכנות שמחכות בתור. זמן מוערך עד לבדיקת התוכנה שלך: 166 יום.

בעברית פשוטה: יש המון תוכנות שמחכות (אנחנו עובדים לאט, מה אתה רוצה?) ולכן תחזור אלינו בעוד 166 יום ואולי אז נבדוק את התוכנה (להזכירכם 166 יום יכולים להיגרר גם למעל 200). כשקראתי את ההודעה הזו גם נזכרתי למה התוכנה שלי לא מופיעה אצלם.

אחרי החלק הזה רשום: אבל על מנת להתקדם בתור, אתה יכול לשלם. הסכומים נעים בין 50$ ל 2000$! גם על זה אפשר לומר ניחא, כי האתר רוצה להרוויח אבל החוצפה האמיתית באה לאחר אפשרויות התשלום, ושם כתוב (באותיות קטנות כמובן): "נא לכתוב את המילה "כן" במקום המתאים, שאומר שאתה מבין שהתשלום הוא אך ורק עבור העובדה שתקודם ברשימת הבדיקות על מנת להופיע באתר. התשלום בכלל לא מבטיח לך שתופיע באתר. במידה ותהיה בעייה או אם התוכנה היא וירוס מכל סוג שהוא או במידה ונמצא סיבה מספיק טובה עבורנו, אנחנו נדחה את בקשתך להוספת התוכנה."

לצערי אני לא זוכר באיזה אתר מדובר אבל עד היום התוכנה שלי לא עלתה לאתר הזה.

2 תגובות:

  1. חבוב - זו המדיניות (של החברה עם התפוח בד"כ).
    רוצה - יופי.
    לא רוצה - אתה דביל. לך תתחמש.

    השבמחק
    תשובות
    1. ככה זה כשאתה מונופול. אני דווקא מדבר על אתר הורדות לתוכנות לחלונות. עם המון (אתרים) מתחרים.

      מחק