יום חמישי, 27 בספטמבר 2018

האחריות לא מכסה את יעוד המכשיר

לפני מספר שנים קניתי אל פסק למחשב.

בעת הפסקת חשמל, אל פסק אמור לתת למשתמש מספיק זמן לכבות את המחשב בצורה מסודרת כדי למנוע הפסקה פתאומית של זרם החשמל, דבר שעלול לקלקל את המחשב. יש גם תוכנות שעושות את זה בשביל המשתמש. בנוסף להגנה הרגילה, ישנה הגנה נוספת על קו הטלפון מפני מכת ברק שעלולה לקלקל את המודם. כלומר מחברים קו טלפון מהמודם לאל פסק וממנו לקיר ואם יש מכת ברק, האל פסק דואג שלא יקרה כלום למודם.

כאשר קונים מכשיר חשמלי, יש עליו אחריות שאמורה לכסות את תפקודו של המכשיר. שנורית מסך הטלויזיה תעבוד, שמעבד המחשב יעבד, שהמקרר יקרר, שמכונת הכביסה תכבס וכו', הבנתם את הרעיון. ברק גרם לשריפת הנתיך באל פסק, זה אמנם הגן על המודם אבל השבית את ההגנה באל פסק.

כשביררתי עם האחריות, אמרו לי שהאחריות לא מכסה מקרה של מכת ברק. אמרתי להם שבדיוק לזה נועד המכשיר, אז האחריות לא מכסה את היעוד של המכשיר? אם את זה האחריות לא מכסה, מה עוד נשאר לאחריות לכסות? נציגת השירות שאלה אותי אם ברור לי שהאל פסק הגן לי על המודם, אמרתי לה שזה מאוד ברור אבל מההסבר הזה, היה עדיף לי שהמודם יתקלקל ולא האל פסק, כי החלפת מודם לא עולה לי כסף והחנות נמצאת 2 מטר מהבית שלי ועל מנת לתקן/להחליף את האל פסק, אצטרך לבזבז זמן בלבוא אליהם, לחכות שיתקנו ועוד לשלם על התיקון יותר מרבע מעלות האל פסק עצמו.

בסופו של דבר ולפנים משורת הדין (כמו שאוהבים לומר), המכשיר תוקן ולא חוייבתי על כך (עד הברק הבא) כך שלפעמים שווה להתעקש על משהו שהיינו אמורים לקבל מלכתחילה.

3 תגובות:

  1. חוק מרפי. לא זכיתי אף פעם בכך שהאל-פסק עבד כשהיה באמת צריך!
    טוב שתוקן המכשיר

    השבמחק
  2. תשלב אותו עים מגן מתח! אני בטוח שהאל פסק נישרף כי אינו משולב עים מגן מתח: מכיר את השיגעונות של חברת החשמל כגון מתח נמוך מידיי ו-או מגמגם?
    אני משוכנע כי אל פסק המשולב עים מגן מתח לא ישרף.

    השבמחק
    תשובות
    1. האל פסק הוא גם מגן מתח מפני נחשולים, ברקים וכו`... כך שמגן מתח על מגן מתח, זה קצת מיותר, לא ? :)

      בכל מקרה, התקלה הייתה בקו הטלפון שמחובר לנקודת טלפון בקיר ולא לנקודת החשמל שבקיר

      מחק