יום שלישי, 24 במאי 2016

מיקרוסופט, אופס עשית את זה שוב

נתחיל באנקדוטה: "אם לביל גייטס היה דולר על כל פעם שחלונות קרסה... בעצם יש לו".

בשנת 2000 הלכתי עם חבר להשקה של חלונות 2000. הכנו רשימה של כל התוכנות (לדוגמה ftp) שאפשר להפסיק לקנות או להוריד מהאינטרנט כי מיקרוסופט כבר דאגה להכניס אותן לחלונות בצורה מובנית . מישהו אמר דריסה על ידי מונופול?

אחת ההצהרות שיצאה באותה השקה דיברה על כך שהמערכת הינה יציבה הרבה יותר מקודמותיה. אבל מסתבר שגם יציבות זה עניין של הגדרה. אני בטוח שבכל מה שקשור למיקרוסופט בכלל ולתוכנה בפרט, "יציבות" מתקשרת לנו לעובדה שהמערכת לא קורסת (או קורסת פחות) כאשר מבצעים פעולה כזו או אחרת. אצל מיקרוסופט, "יציבות" היא מספר הפעמים שצריך לעשות ריסטרט בעת התקנת תוכנה או דרייבר.

ממש לאחרונה, בשם החדשנות והיציבות, מיקרוסופט ניסתה לדחוף בכל הכח את התקנת חלונות 10. בהתחלה זה נעשה בנחמדות, בצורת אייקון ליד השעון אשר ביקש מאיתנו באדיבות שנעדכן לחלונות 10. השלב השני כבר הקפיץ לנו חלון קופץ עם אותה בקשה. השלב האחרון כבר לא ממש שאל שאלות, משתמשים דיווחו על כך שהם הלכו לישון עם חלונות 7/8 וקמו עם חלונות 10 בלי שבכלל ביקשו לבצע את ההתקנה הזו.

גם במקרה הזה מיקרוסופט לקחה ביטוי שמתאר מצב מסויים ופירשה אותו בצורה הנוחה לה. התשובה של מיקרוסופט אמרה שהמטרה הייתה להקל על המשתמשים בהתקנת מערכת ההפעלה. בעוד שמבחינתנו המשתמשים, "להקל" הכוונה יותר הסברים ופחות פעולות שנדרשות מאיתנו, מבחינת מיקרוסופט הכוונה היא בלי הסברים בכלל ואפס פעולות נדרשות, כולל ויתור על פעולה אחת ממש חשובה והיא קבלת רשות מהמשתמש לבצע את התהליך.

7 תגובות:

  1. ייאמר לזכותם של מייקרוסופט שיש אנשים שאם היית נותן להם את האופציה היו נשארים עד היום ב"חלונות 95".
    אין ולא קיימת אפשרות אמיתית לתמוך לאחור בכל כך הרבה גירסאות ולפעמים צריך להכריח אנשים לעבור שינוי כי הם לא יעשו אותו בעצמם.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה צודק ולכן השיטה של "אחרי תאריך מסויים לא נתמוך יותר בגירסה X" עבדה יופי עד עכשיו. כאשר יצאה גירסה טובה, משתמשים עברו אליה בכמויות (XP ו 7 לדוגמה), גם אם לקח קצת יותר זמן.

      גם ככה יש את האיום שחלונות 10 תעלה כסף בקרוב כך שמשתמשים יעברו אליה בכל מקרה עד לתאריך היעד, אבל מרצון ועם הרגשה טובה יותר :)

      וברוך הבא :)

      מחק
  2. מעולה והלוואי שהיו דוחפים בכוח את חלונות 10 לכולם ללא יוצא דופן!
    אנשים שמשתמשים במערכות הפעלה ענתיקות צריכים להתפגר!
    יודע איזו זוועה זה לתמוך אחורה?!
    מעניין שבלינוקס ו MAC זה ברור מאליו שאתה תשדרג ותמיד תהיה עם הכי אחרון, בחלונות? אנשים רוצים להשתמש עדיין במערכת הפעלה כמו XP (שיצאה ב 2001 !!) :(
    גם MS צריכה להקדיש מלא מלא זמן לתיקון באגים שנים אחרי שהמערכת הפעלה יצאה
    גם החברות צריכה תמיכה אחורה
    קיצר אני לגמרי בעד לדחוף לאנשים בכוח, אין שום סיבה שאדם ישתמש במערכת הפעלה בת 15+ שיצאו כבר איזה 4 גרסאות מאז

    השבמחק
    תשובות
    1. כל מילה בסלע.
      והמערכת צריכה להבנות בצורה כזו שתתמוך אחורה בצורה טובה ושקופה. כדי לחסל את כל התירוצים של ״לא שדרגתי כי אני משתמש בתוכנה מלפני 20 שנה שרצה רק על XP"

      מחק
    2. אני מסכים עקרונית עם מה שאתה אומר (מלבד איחולי המוות) וגם אני בעבודה "סובל" בדיוק מהמצבים האלה אבל!
      1. לפעמים אתה מתעסק עם אנשים שלא מבינים כל כך מה רוצים מהם. ראיתי כבר לא מעט אנשים שרשימת האפליקציות לעידכון בסלולרי שלהם מכילה לא מעט אפליקציות והם לא טורחים לעדכן כשמדובר רק בלחיצה על כפתור אחד.
      2. לשידרוג יש עלויות שלא תמיד הלקוח מעוניין להוציא אותן
      3. אי אפשר לייצר מערכת חדשה ללא באגים, כך שאנשים לא מתלהבים להתקין משהו חדש, בטח בסיסי כמו מערכת הפעלה.
      4. גישת ה"אם זה עובד, לא נוגעים" מוכרת לך?

      מחק
    3. לא מאמין ב 3 ו 4, תוכנות זה משהו שתמיד יש בו באגים, וגרסאות חדשות פותרות המון באגים שיש בישנות
      אבל כן, מבין את הבעייתיות ועדיין אנשים צריכים להבין שאין ברירה ופעם בכמה שנים צריך לשדרג

      מחק
    4. חבר שלי עשה לא מעט כסף מחברות שמשתמשות בתוכנות שעובדות רק על דוס! (כן, דוס, מה שקראת) והשנה היא 2017. הם לא מוכנים לשדרג כי פשוט אין משהו שמשתווה למה שיש להם כרגע מבחינת הצרכים והכל כבר שם ולעשות את ה migration זה חתיכת גהנום מבחינתם.

      מחק