יום שלישי, 15 בינואר 2019

רופא מומחה, אבל מומחה למה?

לפני מספר שנים הלכתי לעשות בדיקת נקודות חן, על מנת לוודא שלא מתחילים להתפתח אצלי דברים לא נעימים.

הכוונה היא לבדיקה שגרתית ולא ליעוץ, כלומר רופא מטעם קופת החולים. חיכיתי לתור שלי מספר דקות עד שיצא הבחור מהחדר. כשנכנסתי, ראיתי שהרופא המומחה עסוק בלהקליק על העכבר שלו ופניו היו חמורי סבר. זו לא פעם ראשונה שרופא כלשהו עושה את זה כאשר אני נכנס לחדר והיה לי ברור שהוא סוגר פרטים אחרונים שקשורים לבחור שהיה לפני.

הפעם הכיסא שישבתי עליו היה בזווית כזו, שיכלתי לראות את הקצה הימני של המסך (זה שקרוב אלי). בהתחלה זה היה נראה קצת מטושטש ונראה כמו המערכת המשוכללת שלהם אבל אז שמתי לב שהצבע והלוגו שעל המסך מוכרים לי. מהר מאוד הבנתי במה מדובר, הלוגו היה של אתר כלכלי כלשהו. כאשר הוא הקליק, השתנה המסך והפעם כבר ראיתי טקסטים באדום וירוק. כל הזמן הזה הפנים של הרופא לא זזו, ממש פוקר פייס. ישבתי שם 2-3 דקות בזמן שהרופא המומחה חקר ובדק את המניות ומה הן עשו באותו יום.

לאחר עוד מספר דקות הוא נאות לפנות אלי, לשאול, להתעניין ואפילו לבדוק. בדיקה מאוד זריזה יש לומר שלאחריה הוא אמר שהכל תקין. התיישבתי חזרה בכיסא, הוא הגיש לי את החשבונית, שילמתי לו ובזמן הזה שמתי לב ששוב המסך מכיל טקסטים ירוקים ואדומים. הוא פשוט חזר להסתכל על המניות שלו בעוד אני חושב שהוא בכלל רושם את תוצאות הבדיקה. אחרי חצי דקה, כשהבנתי מה הוא עושה, שאלתי אם סיימתי איתו. הוא אמר שכן, אז הלכתי. אחריי נכנסה אישה מבוגרת, שקשה לי להאמין שהיא יודעת איך נראים מסכי המניות.

אין לי בעיה עם זה שהוא הסתכל במשך זמן מה על המניות ובדק אם היה שווה לו להגיע באותו יום לעבודה או לא, הבעיה האמיתית היא שאין לי מושג עד כמה הוא באמת בדק את מה שהיה צריך לבדוק ועד כמה האיבחון שלו היה מקצועי. אולי הוא נחשב לרופא מומחה, ואני רוצה לשאול, רופא מומחה למה?

5 תגובות:

  1. מקרה דומה בצבא. בא איזה רס"ן לבקש ממני משהו, כולו מתיישב מולי בצורה מכובדת נותן לי לסיים את מה שהתעסקתי איתו כדי שיקבל את מירב תשומת הלב שלי... ומה עשיתי? ניהלתי שיחה עמוקה עם חברה במייל על קעקוע כלשהו...

    השבמחק
  2. טוב לדעת. אני הלכתי לאורטופד בגלל כאבי גב, והוא אמר לי שאין לי כלום ושארד במשקל, ביקשתי מרופא המשפחה צילום גב, והתברר שיש לי בקע בשתי חוליות, נו, אז מה יש לנו לסמוך על רופאים שלא מרוכזים בנו ולא אכפת להם.

    השבמחק
  3. חוצפה. מזל שזה לא היה רופא פרטי שהיית צריך לשלם לו הרבה כסף. אלא רופא של קופת חולים. בארץ הרפואה לא משהו ובגלל שהיא לא פרטית הרופאים מרשים לעצמם לזלזל לעיתים.

    השבמחק
  4. מה לעשות ואנחנו הקטנים ומימלא אנו צריכים טיפול אז מה שנגזר עלינו הוא לראות את "המומחיות" הזו ולשתוק... אם נצעק על הרופא ... טוב לא יצא מזה , בטוח!

    השבמחק
  5. רופא מומחה מסוגל להבחין בשניות אם מדובר בנגע חשוד שכדאי להמשיך לבדוק או לא. אלא אם יש לך עשרות כאלה בגוף, הבדיקה לא צריכה להיות יותר מ-2-3 דקות. יותר מזה זה מריחה.

    השבמחק