יום שלישי, 29 בינואר 2019

יש לך כסף? אתה לא צריך לשלם

בעל המאה הוא בעל הדעה - את זה כולם מכירים, אבל בעל המאה, הוא גם זה שמשלם הכי מעט.

דוגמה לכך קרתה לפני מספר שנים. למרות שהאינפלציה השנתית הייתה מינוס 0.1, לא באמת כולם שילמו פחות. אם נכנסים לתוך רכיבי המדד מגלים שמה שה"עניים" קונים עלה לא מעט, בעוד שמה שקונים ה"עשירים" ירד לא מעט. כך יצא שהעשירים שילמו פחות 1000 שקל בממוצע באותה שנה בעוד שהעניים שילמו 150 שקל יותר.

אם אין לך כסף, ואתה נכנס לאוברדראפט, אתה משלם ריבית. אלה שיש להם כסף, לא משלמים ויש כאלה שאפילו מקבלים ריבית (כסף) על הפלוס בעו"ש.

אם יש לך המון כסף בבנק, הרבה יותר קל לך להתמקח ולקבל הנחות בעמלות ותשלומים שצריך לתת לבנק ולרוב יבטלו לך את התשלום. אם  אין לך כסף? תגיד תודה שבכלל מתייחסים אלייך.

אם יש לך כרטיס אשראי "רגיל", אתה מקבל הרבה פחות הטבות וטלפון השירות הינו עם קידומת 03 ובנוסף גם משלם דמי ניהול על הכרטיס. אם יש לך כרטיס זהב, אתה מקבל הנחות ומבצעים שונים, טלפון השירות הוא 1700 (פעם הוא היה 1800) ולא משלמים דמי ניהול על הכרטיס. אם יש לך כרטיס פלטיניום, אתה לא משלם כלום, מקבל הנחות מפליגות, וטלפון השירות שלך הוא 1800.

אם אתה סלבריטי, ובד"כ מתלווה לזה לא מעט כסף (השקות, קמפיינים, פרנזטורים וכדומה) תקבל הנחות מהנחות שונות, כולל אפילו על דירה רק כדי ששמך יתנוסס בפרוייקט או כדי שיראו אותך נוסע באוטו המסויים הזה. כנ"ל בדברים פשוטים ויומיומיים יותר כמו בגדים ודברים דומים.

מסקנה: ה 10 מיליון הראשונים הם הכי קשים.

10 תגובות:

  1. דעתי היא שמי שיודע לנהל את ענייניו הכספיים בחוכמה ולא נכנס לאוברדראפט באמת מגיע לו לקבל יותר. הדברים שאתה מציג הם יותר עניין של הבדל בהתנהלות כלכלית מאשר מצב סוציו-אקונומי נתון.

    השבמחק
    תשובות
    1. ואחד שמרויח מינימום ? מה איתו? גם לו יש את המותרות "לנהל" את ענייניו הכספיים ? אחד שמרויח מינימום קורס תחת העול הבסיסי של לשלם חשבון חשמל מים וארנונה,וממה שנשאר לו הוא צריך לאכול ולהתלבש. עכשיו במדינת ההפרטה שלנו כל מפעל שהופרט רמת השכר צנחה למינימום .
      ואנשים בעלי תואר עובדים בשביל 4500 ש"ח

      מחק
    2. יש התנהלות ויש התנהלות. אתה נותן מקרה אחד, אבל הנה גם הצד השני של המטבע -
      ניהול עניינים כספיים זה בהחלט לא מותרות. משמעת אישית ואחריות אישית הם כלי חשוב גם ( ואולי בעיקר...) לבן אדם שמרוויח מעט. דוגמא טובה היא הנתון ש-35%25 מהילדים בישראל נמצאים מתחת לקו העוני אבל מצד שני ל-80% מהילדים במדינת ישראל יש מכשיר טלפון נייד. מה המסקנה? לפחות 40% מהילדים שמתחת לקו העוני מחזיקים מכשיר נייד - כלומר, ההורים שלהם, שמרווחים מעט יחסית, מעדיפים לשלם להם עבור המכשיר מאשר לקנות להם אוכל או ספרים או לממן להם חוגים...

      מחק
    3. שכחת לציין סיגריות. באופן קבוע אלה שמתראיינים ואומרים שקשה להם והם צריכים לבחור בין אוכל ובגדים ותרופות, מחזיקים סיגריה ביד. משום מה הנושא הזה לא נכנס לבחירה.

      שאוברדראפט זה כמו דיאטה - הכל מתחיל בראש ושום תרגיל כזה או אחר לא יפתור את הבעיה אבל המצב שדיברתי עליו לא מדבר על התנהלות כלכלית כזו או אחרת הנושא הזה כבר נטחן

      אני מדבר על מצב נתון, שבו אם יש לך כסף, אתה משלם פחות אם בכלל

      מחק
  2. ויש עניים שמעולם לא היו באוברדרפט. פשוט , חיים ממה שיש, חוסכים.

    השבמחק
  3. אני מסכימה איתך לחלוטין. מאז שעברתי צפונה לצורך לימודים אני מחפשת עבודה- המצב הלא נעים הזה שם אותי בנקודה כזו שלצערי נכנסתי למינוס
    אז כן אמא עוזרת קצת וסבתא מנסה לעזור. האמת היא שאמא רק מגדילה את המינוס וממה שסבתא נותנת אי אפשר לסגור חודש!!!
    האמת המרה היא שהמינוס דופק לי בדלת כל בוקר
    והאמת הכי מרה זה שאתי אנקרי צדקה!
    "יש כמוני מליונים אנשים בני תמונה - בלי כסף לא שווים פרוטה..."
    בקיצור בסוף יום אחד נתאזן ונקווה שנגיע למצב שאפשר לנשום.

    השבמחק
  4. מסכימה עם כל מילה. לכן אני לא מבינה למה דווקא האנשים שמרויחים מעט לא יודעים לכלכל את עצמם נכון מבחינה כספית.
    אני ובן זוגי עובדים בהייטק ומנסים לחסוך כמה שיותר כי אנחנו יודעים שכסף מייצר עוד כסף ועוד כסף. ומקווים שבאיזשהו שלב נוכל לנוח על זרעי הדפנה והכסף ימשיך לצמוח מעצמו.

    השבמחק
  5. שכחתה את הגילומים. כל פעם שאתה קונה בכרטיס אשראי החברה המנפיקה מוסיפה (מגלמת) ריבית על התשלומים. קניתה ב1000 וחילקתה ל10 תשלומים? הייה בטוח שכל תשלום יעמוד על לפחות 110 שקלים.
    כולם משלמים על הכל, אים במישרין ואים בעקיפין: מי שמיתקשר ל1-800 באמת *כן* משלם על השיחה. ככל שאתה `עשיר` יותר כך אתה משלם יותריבית על האשראי - האחוזים האלה מממנים הכל.
    זכור: חברה מיסחרית תציע ללקוחותיה הצעות שקודם ריווחיות *לה*, רק אח"כ מתאימות ללקוחותיה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה מתכוון לתשלום בקרדיט? 1-800 מי שמשלם הוא הצד שמקבל את השיחה, קרי החברה

      ברור שמהעשירים הבנק (לדוגמה) לוקח את הכסף מכיוון אחר. הרי אם יש לך הרבה כסף תעשה יותר פעולות ועל כל פעולה תשלם פחות. בעוד שהעני יעשה מעט פעולות ועל כל אחת ישלם מחיר מלא

      סלבריטי: מקבל את ההנחה או בחינם כי מדובר בפרסומת חינם שהסלבריטי עושה לאותה חברת בגדים (לדוגמה)

      מחק