יום ראשון, 6 בינואר 2019

טטריס בחיי היום יום

משחק גאוני הטטריס הזה.

למעשה כולנו משחקים את המשחק הזה גם בחיי היומיום שלנו, לפעמים אפילו בלי לשים לב. להזכירכם, האפשרות היחידה לסיים משחק טטריס היא בהפסד ומשום מה אנשים עדיין משחקים בו ללא הפסקה. מוזר. הנה 5 הזדמנויות לפחות, בהן אנחנו משחקים טטריס בחיי היום יום.

רמזור אדום
כשאנחנו מתקרבים לצומת והרמזור אדום, מה אנחנו עושים? נכון, מחפשים את הנתיב הכי פנוי באותו הרגע ונכנסים אליו. לפעמים אנחנו כלכך נעולים על זה, שאנחנו לא שמים לב שהרכב הראשון הוא אוטו ללימוד נהיגה.

קניות
כאשר העגלה שלנו מלאה במוצרים או סתם התמלאנו בשקיות לרוב, זה הזמן ללכת לקופה ולשלם על כל זה. מה אנחנו עושים במצב הזה? נכון, מחפשים את התור הכי קצר. רוב הפעמים, הקופה המהירה אולי מהירה, אבל התור ממש לא.

מעבר דירה
אז החלטתם לעבור דירה ורק המחשבה על אוסף הקרטונים שייכנס אליכם הבייתה מורידה לכם את החשק, אבל ברור לכם שאין הרבה ברירות. המטרה העיקרית שלנו היא כמה שפחות קרטונים ולכן אנחנו מוצאים כל מני זוויות מיוחדות לספרים ושאר הדברים, על מנת להצליח להכניס כמה שיותר מהם לקרטון שמולנו. בד"כ אנחנו מפספסים את הרעיון העיקרי, שלאחר מכן נצטרך גם להרים את הקרטון.

חזרה מקניות
כאשר חוזרים מקניות עם המון שקיות, צריך להכניס את הכל למקרר. הדבר הראשון שעושים זה מסדרים את מה שכבר יש, זה דווקא סותר את חוקי המשחק המקורי. עוד נקודה שהיא בניגוד למשחק הטטריס היא שהפעם, דווקא את הדברים החדשים צריך לשים מאחורה ואת הישנים מקדימה על מנת שהם לא יתקלקלו. הרעיון שונה אבל העיקרון דומה.

השקעות
לאחר שכבר החלטנו באילו אפיקים להשקיע וכמה אחוזים יקבל כל אפיק, יש צורך לבצע איזון פעם בתקופה מסויימת, בד"כ שנה (לדוגמה). במידה ואחד האפיקים עלה מאוד (מה שמבטיח ירידה של לפחות אפיק אחר שבו אנחנו מושקעים), יש צורך לאזן בחזרה לפי האחוזים המקוריים שעליהם החלטנו על מנת לעשות יישור קו.

2 תגובות:

  1. טטריס זה גם להחליט איך לחלק את תיק ההשקעות בין כל המניות שיש בשוק באופן כזה שיהיה מקסימום תשואה ומינימום סיכון.

    השבמחק
  2. משחק זה הוא להעברת זמן הנטיה להיכנס להיפנוזה של המשחק ולהפסיק להשתמש במוח, כך רק האינסטינקטים לוקחים פיקוד.
    זה מסביר את הנטיה היומיומית לשימוש בטטריס בזמנים שצריך להחליט.
    כיום המשחק מחשב הפשוט הוא כבר אינו טטריס.
    לדור הצעיר יש משחקי היפנוזה אחרים.

    השבמחק