יום שלישי, 5 בפברואר 2019

תמיד יש עוד עמלה שלא סיפרו לך עליה

לפני מספר שנים נעשה נסיון לעשות סדר בעמלות הבנקים.

לפני הניסיון לסדר את הנושא, קרה לי המקרה הבא ונראה לי שהוא עדיין רלוונטי כיום: קיבלתי צ`ק בדולרים, הסכום לא היה מי יודע מה גבוה, אז כשהתקשרתי לבנק ושאלו אותי איך אני רוצה את הכסף, אמרתי להם שאני בוחר בשיטה שבה אני משלם להם הכי מעט עמלות. היה מדובר בסכום נמוך ולכן כל עמלה שהבנק יקח, באחוזים זה היה גבוה מאוד.

כולנו מכירים את הבנקים ושיטות מסויימות אמנם ישאירו את רוב הכסף בבנק, אבל לא בחשבון שלכם. הסתבר שהשיטה הכי טובה לכך הינה למשוך את הכסף בדולרים (שטרות), משהו שאפשרי רק אחרי כ 10 ימי עסקים, מכיוון שמדובר בביזנס עם גורם מחו"ל. לגיטימי.

כמובן שהדבר הראשון ששאלתי היה אילו עמלות יש וכמה כל הסיפור יעלה לי. נאמר לי על 2 עמלות, וכששאלתי האם יש עוד, נאמר לי שלא. כמובן שאם לא היה מסתבר שישנן עוד עמלות, לא הייתי כותב את הרשומה הזו.

מסתבר שלא רק שיש עוד עמלות (עמלה אחת במקרה הזה), יש גם מינימום על אותה עמלה. אז שילמתי עמלה על הפקדת צ`ק ושילמתי עמלה על משיכת דולרים כמו שנאמר לי מראש. אבל אז מסתבר שיש גם את עמלת השורה, הכל כך מוכרת לכולנו, בסכום של 1.21 שקלים. מכיוון שאני משלם עמלה קבועה למספר פעולות בחודש, ידעתי שהשורה הזו גם ככה כלולה בתוך המסלול הזה.

אבל לא, מכיוון שמדובר בכסף זר (מישהו פה לא מכיר את הדולר?) הכוונה היא לקבוצת עמלות נוספות שאינן קשורות לפעולות השקליות הרגילות. כלומר מדובר ב"קבוצת שורות" נפרדת. אך פה לא נגמר הסיפור. כי גם יש עמלת מינימום. וכך, במקום לשלם שקל אחד ו 21 אגורות, יש צורך לשלם שישה שקלים חדשים על אותה שורה אחת והעובדה שאני לא מתכוון להתעסק עם דולרים בזמן הקרוב, לא ממש משנה, כי בגלל זה בדיוק יש עמלת מינימום. ולהזכירכם שזו עמלה שלא נאמר לי דבר על קיומה למרות שביררתי.

ברור לי שאם אתעקש יזכו אותי, ומדובר בסכום של 6 שקלים אבל העמלה הזו הינה סימפטום אחד מתוך הרבה, לכל הנושא הזה של עמלות הבנקים.

5 תגובות:

  1. בפעם הבאה גש לבנק הדואר ולא לבנק שלך.

    השבמחק
  2. ברור שדולר הוא מטבע זר. איך אתה מכיר אותו בכלל? מי סיפר לך עליו?

    השבמחק
  3. יש לי חדשות רעות בשבילך. גם אם תתווכח ותתעקש לא יחזירו לך את העעמלה. ככה הם בבנקים. אטומים

    השבמחק
  4. "הרבה גרגרי חול עושים חוף גדול" (אריה אליאס ז"ל באחד הפרקים של שכונת חיים)

    השבמחק