יום ראשון, 17 בפברואר 2019

משחק הריביות

הרשומה הזו רלוונטית בעיקר בתקופה זו, שהריבית מתחילה לעלות. גם אם ממש לאט.

אחרי כמה חודשים של הידוק החגורה, הצלחתם להגיע לסכום בעו"ש ששווה השקעה. אני מדבר על השקעה קטנה שאמנם לא תעשיר אותנו אבל גם אין טעם שתצבור אבק בעו"ש שלנו, שלא נותן לנו כלום. השיטה המהירה היא לשים את הכסף בפק"מ (פיקדון קצר מועד). כמובן שתמיד עדיף מק"מ (מלווה קצר מועד) אבל בשביל זה צריך סכום מינמלי שמתחתיו זה לא שווה. גם בריביות של היום, זה לא משתלם.

אז נגיד החלטנו ללכת על פק"מ. עכשיו צריך להתווכח על הריבית שנקבל. מכיוון שאין סיכוי שנקבל מעבר לריבית הפריים, אנחנו יודעים מה הוא הגבול העליון. הגבול התחתון הינו 0% ובשביל זה לא צריך להתווכח עם אף אחד. אחרי שהסכמנו עם הפקיד על ריבית מסויימת, נקרא לה X, נסגור את הכסף ונחכה שיתחיל לצבור ריבית.

שני דברים רלוונטים יכולים לקרות בתקופה הזו. הנגיד יחליט להעלות את הריבית או להוריד את הריבית. בשני המקרים האלה יש לעקוב אחרי מה שקורה עם הפק"מ שלנו כי לבנקים יש "שיטות מצליח" והם מנסים אותן על כולנו ובד"כ מצליחים אלא אם כן נפקח את העיניים.

השיטה היא מאוד פשוטה: כאשר הנגיד מחליט להוריד את הריבית בחצי אחוז, אזי הריבית על הפק"מ שלנו גם תרד בחצי אחוז. עד כאן הכל טוב, בד"כ במצב הזה אין בעיה, הבנק יהיה מדוייק כמו שעון שוייצרי. כאשר הנגיד מחליט להעלות את הריבית ברבע אחוז (0.25%) לדוגמה, הבנקים עלולים להתחכם איתנו ולהעלות את הריבית על הפק"מ שלנו רק ב 0.20%. למה? ככה! עכשיו חובת ההוכחה היא עליכם, לתפוס את העניין הזה מיד כשהוא קורה ולדבר עם פקיד הבנק.

רוב הסיכויים שה"טעות" תתוקן, צריך רק לפקוח עיניים ולתפוס אותה בזמן.

2 תגובות:

  1. תודה על הטיפ, אני אבדוק את העניינים

    השבמחק
  2. סגרתי לטווח ארוך יותר וגם שם הריבית לא משהו, נו יהיה טוב

    השבמחק