יום ראשון, 10 בפברואר 2019

הוט? לא מתחבר לזה

הסיפור שלי עם הוט קרה לפני כמעט 20 שנה.

באו לדירתי הצנועה 2 נציגי הוט עם בשורה חדשה בפיהם. בוא תתחבר לכבלים וממש אבל ממש בקרוב תוכל להנות גם מאינטרנט וטלפון באותה חבילה. אני אתעלם לרגע מהעובדה שלקח עוד כמה שנים עד ששני התחומים האלה אכן נכנסו ואתמקד במה שקרה לי עם אותם 2 נציגים.

נציגים אני אומר, אנשי מכירות לכל דבר ועניין. מלאי פאתוס וכריזמה, את זה לא אוכל לקחת מהם. רק תחתום פה ופה, ותוך שבוע תהיה מחובר לכל העולם מכף ידך. רגע, בעצם לקח לסמארטפונים עוד 7 שנים להגיע מאותה פגישה אז לא מכף ידי אבל כן מכורסת ביתי.

בסוף השיחה חתמתי על הטפסים המדוברים. הם חיככו ידיהם בהנאה כאשר מכף ידם נשלף כרטיס הביקור שלהם. הם שמו אותו על שולחני והוסיפו שבכל שאלה או בעיה, שלא אהסס לפנות אליהם. הם איחלו לי להתחדש ויצאו מדלת ביתי, אליה לעולם לא נכנסו שוב.

תאריך ההתקנה סוכם לשבוע לאחר אותה פגישה. לא זוכר מה קרה או מה הציק לי אבל החלטתי להשתמש בכרטיס הקסם שהושאר על שולחן סלוני, הלא הוא, כרטיס הביקור. שלפתי אותו מהיכן ששמתי אותו וחייגתי למספר הקסם שמההסבר שקיבלתי מהם, היה אמור להוות מזור לכל בעיותיי ביקום זה וגם בזה שאחריו.

מענה לא קיבלתי באותה שיחת טלפון ולכן החלטתי לנסות שוב מאוחר יותר. בעצם, גם מאוחר יותר לא התקבלה תשובה. בפעם השלישית הבנתי שמדובר בבחורים מאוד עסוקים. עסוקים בהפצת הבשורה לעם ישראל שעתיד להנות מכל טובו של עולם התקשורת ממש אצלם בסלון. תיארתי לעצמי שבאיזשהו שלב הם יהיו חייבים לנוח ולחזור אלי על מנת לפתור כל שאלה או בעיה שתהיה לי. ככה לפחות הם אמרו. באותה פעם שלישית, פשוט השארתי להם הודעה.

כאשר עברו 3 ימים ללא שום סימן חיים, התחלתי לדאוג לשלומם אבל גם לשלומם לא יכלתי לשאול כי לא היה לי עם מי לדבר. בצר לי, פניתי לשירות הלקוחות של החברה על מנת לוודא שאני בכלל מוכר להם וידוע שהם אמורים להתקין אצלי את מה שצריך.

בירור קצר העלה שאין לי מה לדאוג ואכן אני נמצא ברשימות וכבר בעוד יומיים כל חיי ישתנו מהקצה אל הקצה. כאשר ניסיתי לברר מה עלה בגורלם של אותם 2 בחורים, נאמר לי שהם עסוקים וכדאי שאשאיר להם הודעה. אמרתי להם שאת השיטה הזו כבר ניסיתי אך ללא הועיל.

בסיום אותה שיחה, אמרתי להם שהיה מאוד נחמד להכיר אותם אבל אם בשלב המכירה מתקבל שירות כזה, אני מעדיף לא לבדוק מה יקרה כאשר כבר אהיה לקוח שלהם וביקשתי לבטל את ההתקנה. באותה תקופה הם היו הרבה פחות משוכללים ולכן כבר בסוף השיחה נאמר לי שבקשתי התקבלה ונביאי העולם החדש לא יגיעו אלי להתקנה. אפילו חיובים מיותרים לא נלקחו ממני.

לא עברו מספר שעות מאותה שיחת טלפון וקיבלתי שיחת טלפון מפתיעה. החלק המפתיע הוא לא מכיוון שלא ידעתי מי עומד בצד השני אלא דווקא בגלל שכן ידעתי. בטח כבר ניחשתם שאותם נציגים נעלמים היו על הקו וניסו לברר מה קרה שהחלטתי להישאר בעולם הישן. הסברתי להם את תפישת עולמי לגבי שירות לפני ואחרי המכירה והם נאלצו לוותר עלי כלקוח. אולי בצדק, אני חייב להוסיף.

עברו הרבה מאוד מים מאותה פגישה. הוט השתכללו והשתדרגו מאוד אבל לצערי, לא רק מבחינה טכנולוגית אלא גם בכל מה שקשור ליחס ללקוח, ולאו דווקא במובן החיובי של המילה.

5 תגובות:

  1. מה שנכון נכון, לאחר שראיתי את החבילה מתייקרת יצרתי קשר עם הוט כדי לנתק. כל פעם אמרו שהם מנתקים ולא ניתקו. בסוף צעקתי על הפקידה שתביא לי את המנהל ושאני אמשיך להתקשר עד שאראה את השקופית שמראה שאין קליטה. בנוסף דרשתי לא לשלם על החודשיים שהם לא ניתקו כשביקשתי. פתאום נדבו לי את אותה חבילת סרטים ב150 שח לחודש כולל ממיר נוסף.

    אמרתי להם שאינני מעוניינת ושאין להם שום דבר ששווה לי לראות ולחשוף את הילדים בחבילות שלהם.

    זהו חיינו על DVD ווידאו, וכעט קנינו ממיר וצלחת פרטיים ונהנים מאוד מחבילה חינם של דובאי.

    השבמחק
  2. עדיף בלי טלוויזיה בכלל ולנצל את זמן האיכות לבילוי עם הילדים, משחקים בטבע, קריאה ועוד.

    השבמחק
  3. זה לא רק הוט, זה כל ספק שמחתים אותך לשירות שבו אתה יודע בערך כמה אתה משלם ולא יודע מה תקבל.
    חלפו הימים שבהם "בזק" היו רודפים אחריך כדי שתשלם את חשבון הטלפון, הפעולה החשובה ביותר היא החתמתך על הוראת קבע לחיוב. מאותו רגע - לך חפש!
    הם מכרו לך מטריה, נתנו לך את המטרה במצב סגור, הכניסו אותה לחור קטם בקיר ופתחו!
    עכשיו בוא נראה אותך מוציא אותה משם.

    השבמחק
    תשובות
    1. אז כנראה שגם המטריות שלהם לא משהו (לפחות בתקופה ההיא) כי הוצאתי אותה בקלות וזה אפילו לא כאב

      מחק
  4. נראה שזו חברה שכבר שנים מנוהלת ע"י אנשים עם מנטליות של שוק, לקחת מהלקוח כמה שיותר תוך כדי שנותנים לו כמה שפחות, רק שלא אכפת להם שהלקוח מרגיש את זה.
    לצערנו, בחלק מישראל אין להם חלופה והצרכן הישראלי הוא בעיקר צרחן.

    השבמחק