יום חמישי, 27 באוקטובר 2016

שעון חורף בקיץ ושעון קיץ בחורף

לשעון קיץ קוראים כך כי הוא מופעל בקיץ. לשעון חורף קוראים כך כי הוא מופעל בחורף. עד פה יש הסכמה אבל אולי הגיע הזמן שנהפוך את הכל?

דבר אחד לא הצלחתי להבין, בשעון הקיץ מעבירים שעה קדימה כך שהיום ארוך יותר. בשעון החורף מעבירים שעה אחורה כך שהיום קצר יותר, אבל אף אחד לא שם לב שגם ככה בקיץ הימים מתארכים ובחורף הימים מתקצרים?

המצב כרגע הוא שבקיץ הימים מאוד ארוכים בעוד שבחורף הימים מאוד קצרים. אז למה לא להפוך? בקיץ נעביר שעה אחורה ובחורף נעביר שעה קדימה וכך זה יתקזז. אומנם לא יהיו לנו ימים ארוכים שנגמרים ב 20:30 אבל גם לא יהיו לנו ימים קצרים שנגמרים ב 16:30. יהיו לנו, לאורך כל השנה, ימים סבירים שנגמרים באיזור ה 18:00-19:00 ואם נעשה זאת אחרי שנעביר פעם אחת שעתיים קדימה, שעות היום יהיו הרבה יותר הגיוניות ויסתיימו באיזור 19:00-20:00.

דבר נוסף: בקיץ מעבירים שעה קדימה ובחורף שעה אחורה אבל זה בעצם לא אחורה אלא חזרה לשעה המקורית שהייתה לפני כן בשעון הקיץ. עכשיו נכתוב את זה הפוך: בחורף מעבירים שעה אחורה ובקיץ שעה קדימה אבל זה בעצם לא קדימה אלא חזרה לשעה המקורית שהייתה לפני כן בשעון החורף. מבולבלים? גם אנחנו! ואפילו עשו מזה טריילר.

בעקבות ההצלחה של ה"סרט" הראשון, יצא טריילר ל"סרט" ההמשך.

2 תגובות:

  1. אורך שעות האור קבוע ללא קשר לשעון... בשעון קיץ מנסים לנצל יותר שעות אור בזמן ערות. שעון החורף הוא לכאורה השעון "הרגיל"

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן בקיץ שבהם הימים גם ככה ארוכים, "מאריכים" אותם יותר על ידי הזזת השעון ובחורף קורה בדיוק הפוך.

      מחק