יום חמישי, 20 באוקטובר 2016

החזר כספי מלא ברכישות מחו"ל

הכוונה היא לרכישות מוצרים מאתרים בחו"ל. אני אתמקד בדולר רק לשם הדוגמה.

כאשר קונים מוצר באינטרנט מאתר בחו"ל, התשלום הוא בדולרים. ישנם אתרים שבעת הקניה יתרגמו את סכום הקניה לשקלים על פי השער היציג הידוע באותו יום. דבר זה עלול לבלבל מכיוון שאתם תחשבו שקניתם את המוצר בשקלים בעוד שבדף החיובים אתם תראו את הסכום בדולרים יחד עם ההמרה הנכונה לאותו יום + עמלה. מכיוון שהחיוב עצמו קורה אחרי מספר ימים (לפעמים מספיקים גם יום יומיים), השער היציג בזמן הקניה עצמה, לא תמיד רלוונטי. הסכום שרואים גם לא כולל את עמלות ההמרה למיניהן כך שהעיוות גדול יותר.

אתרים מסויימים יתנו לכם את האפשרות להחזיר את המוצר תמורת החזר מלא של סכום הקניה כל עוד ההחזרה נעשית בתוך תקופה מוגדרת מראש. ההגדרה מלא לוקה בחסר מכיוון שסכום ההחזר אמנם נקוב בדולרים, בדיוק כמו סכום הקניה, אך השער היציג באותו יום עלול להיות נמוך יותר מביום הקניה. מבחינת האתר הוא מחזיר לכם מחיר מלא, אך כאשר נעשית ההמרה חזרה לשקלים אתם מגלים שהפסדתם כי הסכום בשקלים יוצא נמוך יותר מאשר הסכום בשקלים ביום הקניה.

אתם אולי תגידו שלא מדובר בסכומים ובפערים גדולים אבל אני מזכיר לכם שאך לפני מספר שנים, הדולר ירד בעשרות אגורות בתקופה יחסית קצרה וכשסכום הקניה הוא של עשרות, מאות ואולי אלפי דולרים, הפער עלול להתבטא בעשרות ומאות שקלים. לכן, כאשר אתם קונים מוצר באתר מחו"ל ומובטח לכם החזר כספי מלא, תזכרו שלאו דווקא מדובר בסכום המלא שאתם חושבים. 

כמובן שאם שער הדולר עלה בתקופה הזו, הרווחתם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה