יום חמישי, 13 באוקטובר 2016

חברת ביטוח אבל לא בטוח

המקרה הראשון קרה בשנת 2008, המקרה השני קרה ב 2012 והשלישי ב 2016. עכשיו אני מחכה לשנת 2020.

עברה לה שנה וביטוח הדירה עמד להסתיים. מטבע הדברים, חברת הביטוח שולחת תזכורת לחידוש הפוליסה ובמידה ורוצים לבטל אותה, יש לשלוח להם בקשה מסודרת. ברירת המחדל היא שאתה רוצה להמשיך ורק אם אתה רוצה לבטל, צריך להודיע להם. נו מילא. 

באחד הדפים, יש את פירוט התשלומים לכל סעיף ולבסוף סיכום. יש להם שיטת חישוב חדשה כי הסה"כ של הסכום (לשנה) שונה מהסכום לתשלום לשנה, אמנם רק ב 70 אגורות אבל עדיין, שונה. כנראה שאצלם מעגלים תמיד למעלה, אלא מה.

כשראיתי את הסכום החודשי, שמתי לב שמדובר בסכום גבוה יותר מהסכום של שנה שעברה, דבר שלא הסתדר לי לנוכח העובדה שלא תבעתי אותם ונהוג לתת הנחות במקרים כאלה. כשהתקשרתי אליהם, התשובה שקיבלתי הייתה יצירתית משהו. בשנת 2008, התשובה שקיבלתי הייתה: "יש הנחה שלא מתעדכנת אוטומטית ובגלל זה אנחנו שולחים מראש את הפוליסה על מנת שתעדכנו אותנו בזה". תהיתי עם עצמי איך בדיוק אני אמור לדעת שמגיעה לי הנחה ולמה אני זה שצריך לעדכן אותם בנושא ולא הם אותי אבל מילא. בשנת 2012, התשובה השתדרגה להפתעה גמורה והלכה בערך ככה: "מה? לא קיבלת את דף ההנחות, נספח 2? מוזר" כשאמרתי לה שקיבלתי את כל הדפים בצורה מאוד מסודרת מלבד אותו נספח 2 נסתר (כמה מפתיע), היא אמרה שהיא עדכנה אצלה במחשב ותשלח לי אותו בנפרד. לבסוף קיבלתי את הנספח ואת ההנחה אבל אני תוהה כמה אנשים שלא שמים לב לפרטים האלה, משלמים סכום גבוה יותר רק בגלל שלא ביקשו את ההנחה שמגיעה להם בכל מקרה.

אם חשבתם שבזה זה נגמר, לא כך הדבר. בדיוק 4 שנים נוספות לאחר מכן, התקשרתי על מנת לקבל תמחור של הביטוח ולאחר דין ודברים נאמר לי הסכום בטלפון. ביקשתי כמובן לקבל את הטפסים הרלוונטים עם הסכום עצמו. "להפתעתי" (זו לא באמת הייתה הפתעה, זה רק בשביל המתח פה בסיפור), הסכום בטפסים היה גבוה יותר בכמה שקלים מהסכום שנאמר לי בטלפון. כשאמרתי לה שאני לא צריך לשלם על הטעויות שלהם, היא אמרה לי שאין לה שום אפשרות לשנות את המחיר כי זה מה שהיא מקבלת במערכת. מכיוון שהיה מדובר בכמה שקלים בודדים, עזבתי את זה אבל אמרתי לה שאני אחזור אליה כדי לסגור את התשלום. בזמן הזה התקשרתי לחברה נוספת על מנת לקבל ממנה הצעה. ההצעה מהחברה הזו הייתה זולה ב 15 שקלים. כששלחתי מייל לבחורה מקודם, התגובה שלי הפתיעה (הפעם באמת!) אותי. פתאום המחיר החדש היה נמוך ב 40שקלים! מהמחיר שממנו היא לא יכלה להוריד אפילו שקל, רק כמה דקות קודם לכן.

התלבטתי אם לשאול אותה מה קרה פתאום אבל ויתרתי, הבנתי שהתחרות עשתה את שלה.

3 תגובות:

  1. רק חברות ביטוח??? עבדתי בחברת תקשורת כמעט 3 שנים וזו שחיתות!!! מה שנקרא שיטת "מצליח", לא עלית על זה - הצלחנו לסחוט לך את הכיס. עלית על זה - לא הפסדנו כלום.
    ככה זה עובד! לכן אני תמיד מתקשרת לפני הזמן ואם לקחו לי יותר אני פשוט עושה מזה סקנדל רק בשביל העקרון, גם אם זה 5 ש"ח יותר - בעלי הוא כתב אז לא קשה לי לעשות מזה סיפור.

    השבמחק
  2. אצלי ניג`סו לי שאוסיף כל מיני ביטוחים לפוליסה המקורית דרך הטלפון. תמיד התקשרו כשהיה לי תינוק מילל בידיים או באמצע משמרת עמוסה. סירבתי לעשות כזה דבר דרך הטלפון ואמרתי להם שעדיף שישלחו לי את ההצעה בדואר ואם אחליט להסכים להוסיף לפוליסה אשלח להם הסכמה בכתב בלבד.
    גיליתי שהכסף שיורד לי לביטוח הולך ועולה מחודש לחודש. גיליתי שהם הוסיפו לי ביטוחים ללא הסכמתי בכתב. דרשתי מהם להפסיק את כל הביטוח ולפצות אותי מיד, אם לא יעשו את זה אני אקח אותם לבית דין ואין לי בעיה כי טלפונית סרבתי במילים הללו"אני לא עושה עסקים דרך הטלפון".
    קיבלתי את רוב הכסף ועברתי לחברה אחרת...

    השבמחק
  3. גם יש לחברות קטע כזה שהם בוחנים את העירנות של הלקוחות כל הזמן
    חייבו אותך יותר במסעדה?
    רק רצו לראות אם תשים לב ותבקש לעדכן את החשבון ,
    או שאולי לא תשים לב - ואז הם הרוויחו

    השבמחק