יום ראשון, 18 בדצמבר 2016

הגורם לתאונה: חוסר מזל

לאור מספר תאונות דרכים מוזרות שקרו בשנים האחרונות, אני חושב שיש צורך להוסיף סעיף חדש בסטטיסטיקה של גורמי תאונות דרכים. מלבד חציית פס לבן, אי ציות לתמרור, מהירות מעל למותר וכדומה צריך להוסיף עוד משהו: חוסר מזל. להלן 4 דוגמאות.
  • אלופת הארץ (בזמנה) ברכיבה על אופניים, נהרגה מצמיג! היא רכבה להנאתה בצד הדרך כאשר משאית שהובילה צמיגים נסעה לידה. פתאום השתחרר לו צמיג ועף לכיוונה. היא, בתור אלופת הארץ ברכיבה על אופניים, הצליחה להתחמק ממנו. אך בזה לא נשלם הסיפור והרי חוסר מזל חייב להשתלב בסיפור ולכן, צמיג נוסף השתחרר ועף לכיוונה. מהצמיג הזה היא כבר לא הצליחה לברוח והשאר, ובעיקר היא, היסטוריה. אם זה לא חוסר מזל אז מה כן? אולי הסיפור הבא?
  • בחורה בת 20 עשתה תאונה עם רכבה והתנגשה במעקה בטיחות בכביש. מהתאונה היא יצאה בשלום, אבל מיד לאחר מכן, נהג חדש שלא שם לב, דרס אותה. אני לא יודע אם היא נהרגה או לא, אבל חוסר המזל פה קורא בקול גדול. ממש לא מזמן שוב היה מקרה דומה שבו אמא לילדים עשתה תאונה, עצרה בצד הדרך כדי לבדוק מה קרה רק כדי להידרס על ידי רכב חולף.
  • הייתה תקופה של תאונות רבות של רכב עם רכבת. אני לא מדבר על אלה שמנסים לחצות בכח את המסילה כשהרמזור כבר מהבהב והציפצוף מצפצף אלא על אלה שנתקעים על המסילה. כמה זמן לוקח לעבור מסילת רכבת? שניה? אולי שניה וחצי אם אתה משאית/אוטובוס? תחשבו כמה חוסר מזל צריך כדי שהרכב שלך ייתקע בדיוק על המסילה.
  • סאלי אן אוקולי, תושבת וודברידג', הייתה כנראה מאושרת במיוחד כאשר יצאה מביתה באותו יום ראשון. הייתה זו הפעם הראשונה זה חצי שנה שעשתה זאת, אחרי שהתאוששה במשך חודשים מתאונת אופנוע קשה. היא ודאי לא חשבה שזו תהיה גם הפעם האחרונה שבה תצא מפתח ביתה. אוקולי, שבנוסף לכל גם החלימה לפני מספר שנים ממחלת הסרטן, נפגעה ממכונית בשעה שחצתה באור ירוק את הכביש הסמוך לביתה. היא מתה מפצעיה למחרת בבוקר בבית החולים.
חלקכם יאמר שלא מדובר בחוסר מזל אלא בחוסר תשומת לב ו/או רשלנות אבל אני מדבר מהצד שנפגע ולא מהצד הפוגע. בסוף נגלה שגורם "חוסר המזל" קטלני באותה מידה כמו הגורם האנושי.

תגובה 1:

  1. אם כך- אתה יכול להגיד על כל תאונה שהיא מחוסר מזל, שהרי אם אותו האדם לא היה יוצא בשעה X למקום Y- הוא לא היה מעורב בתאונה. אם אותו הרכב לא היה עובר שם- התאונה לא הייתה מתרחשת.
    אם היא הייתה יוצאת עוד 2 דקות- היום היא היתה בחיים. ואם אביא דוגמא שקשורה בי- אם מע"צ היו שמים תמרורים המעידים על שינוי בסימונים על הכביש- אבא שלי היה בחיים. ואם אבא שלי היה מחכה עוד 10 דקות לאוטובוס- הוא היה היום בחיים...

    אבל זה לא קרה.. ואני לא יודעת להגיד אם זה עניין של מזל? רשלנות? חיים דפוקים? ו כל דבר אחר....

    אבל אני רק רוצה להבהיר את הנקודה- שאפשר לייחס את עניין "חוסר המזל" לכל תאונה או דבר איום אחר שקורה.

    השבמחק