יום חמישי, 28 בספטמבר 2017

עשה לך חוק

אם משהו לא מוצא חן בעיננו, האנשים הפשוטים, המקסימום שאנחנו יכולים לעשות זה להתלונן, והאמת היא שאנחנו עושים את זה לא רע בכלל אבל מעבר ללהתלונן, אנחנו לא עושים יותר מדי. מדי פעם מתפלקת לנו הפגנה כזו או אחרת אבל גם מהן לא יוצאים שינויים מרחיקי לכת.

לעומתנו, לח"כים ולשרים אשר "מורמים מעם", יש הרבה יותר כח ואתם יודעים מה קורה כאשר יש כח. במקום נורמלי, כח בא עם אחריות אבל במדינתנו הקטנה הכח מגיע יחד עם שיכרון כח וכך על כל שטות הכי קטנה שקצת לא מוצאת חן בעיניהם, הם מחוקקים חוקים. רובם מטופשים וחסרי מחשבה, חלקם מיועדים ספציפית למצב המסויים ואחרים מיועדים לאדם כזה או אחר. לא סתם קיימים חוקים שנקראים על שם האדם שאותו הם משרתים או נגדו הם יוצאים.

זה לא נגמר בזה, כי ממשלה מסיימת את תפקידה וממשלה חדשה נכנסת ואיתה נכנסים גם אנשים חדשים וקורות סיטואציות חדשות שבעקבותיהן נחקקים חוקים חדשים, שמבטלים את החוקים הקודמים במקרה הטוב או סותרים אותם במקרה הרע, כי השר/ח"כ החדש כבר לא מזדהה עם הסיטואציה המסויימת של קודמו כך שהוא מייצר חוקים חדשים אשר תואמים לו ובעיקר לחבריו. בעקבות כל הבלאגן הזה, נוצר לנו ספר חוקים עב כרס עם המון חוקים לא רלוונטים, לא ברורים ובעיקר מטופשים.

אני מציע לעבור על ספר החוקים ולעשות ניקוי יסודי. לעבור חוק חוק ולראות האם הוא רלוונטי ובאמת משרת את מצבנו כיום או לא. הבעיה היחידה היא מי יהיו האנשים שיעשו זאת. יש ביטוי שאומר: איננו יכולים לפתור בעיה באמצעות אותה צורת מחשבה שבה השתמשנו, כשיצרנו אותה. קרי, דבר כזה חייב להעשות על ידי אנשים בלתי תלויים. עכשיו רק נשאר למצוא אותם.

5 תגובות:

  1. זה "הומאז'" ל 1 במאי או לא קשור?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא קשור, אבל אם לך זה כן מתקשר, אל תיתן לזה להפריע לך

      מחק
    2. בעיני זה לא מקרה שרוב רובם של אותם ח"כים המכונים "פרלמנטרים חרוצים" מציינים היום את ה 1 במאי. כל "פרלמנטר חרוץ" כזה עובר אצלי אוטומטית לסוף רשימת ההתלבטות

      מחק
  2. החוקים רבים והם מרובי סעיפים כי על כל חוק שפורסם, קמים שלשה עו"ד שמוצאים פרצה בחוק. ואז מתקנים את ה(צ)חוק כדי שיסתום את הפרצות ושוב מוצאים פרצות חדשות.
    מצד שני - יש רצון לקיים מדינה שרוב הפעולות הן מותרות ולא אסורות ולכן לא מחוקקים חוק איסור גורף.
    זה נראה כמו בית חרושת לנייר שמייצר עבודה למפעל מחזור נייר...

    השבמחק
    תשובות
    1. זה ממש כמו בתוכנה, מרוב פאצ׳ים, לא רואים את הפיצ׳ר. ועל זה נאמר, פאצ׳ה פיצ׳ר.

      מחק