יום חמישי, 22 בפברואר 2018

תשקיעו בירח הדבש במקום בחתונה

תהיו כנים, מה חשבתם או הרגשתם בפעם האחרונה שקיבלתם הזמנה לחתונה? הרגשה חיובית או שלילית? אני מתאר לעצמי שגם אתם חוויתם את זה כאירוע (מוחי) שאין ברירה אלא ללכת אליו.

חוסר החשק הגיע לכם עד כאן (שכל אחד יסמן את הקו שלו) אבל לא נעים לא להגיע, אז מגיעים. וכל זה בלי להזכיר את הפגיעה הכמעט אנושה בהכנסה החודשית, בעיקר כשיש שרשרת אירועים באותו חודש.

מהצד השני, הרבה זוגות מקווים שהצ'קים שיביאו האורחים, יכסו את ההוצאה הגדולה הזו שנקראת חתונה, מה שבהרבה מקרים לא קורה וגורם ללא מעט קללות שמופנות לאלה שהביאו מתנות במקום צ'קים או צ'קים בסכומים נמוכים מהמצופה. מעבר לחתונה, עולה גם עניין ירח הדבש, שגם הוא הוצאה לא קטנה שמתווספת לכל ההוצאה המפלצתית הזו שנקראת חתונה. יש כאלה שבשל ההוצאות על החתונה, מתפשרים בעניין ירח הדבש, כי צריך להצטמצם.

בעקבות כל זה, עלה רעיון גאוני, שהוא בעצם הפוך על הפוך. במקום להשקיע בחתונה, נשקיע בירח הדבש. אירוע החתונה, בואו נודה על האמת, לא באמת מעניין אף אחד חוץ מכמה בודדים שמקווים שלפחות יהיה אוכל טוב או מוזיקה טובה, ולכן הכסף הולך למקום הלא נכון. האירוע המאוד מושקע (כלכלית) מתמסמס בסופו של דבר וירח הדבש נפגע בגלל חוסר בתקציב. דווקא החתונה, שרוב האנשים ישכחו אחרי שבוע, מושקעת ברמות מטורפות ואילו ירח הדבש, שבו משתתפים רק שני אנשים אבל הוא בעצם האירוע האמיתי, מקבל את השאריות.

למה שלא נהפוך את החתונה למשהו קטן וצנוע שכולל את המשפחה הקרובה וחברים טובים (ולא את כל העבודה + השכונה + כלל החברים + השכנה + הדוור), ואת ירח הדבש נגדיל, אבל בהרבה יותר משקל תשעים וכך שני האירועים (חתונה וירח הדבש) יקבלו את הפרופורציות הנכונות. החתונה תהיה אירוע נחמד וצנוע שבאמת מעניין את המשתתפים בו וירח הדבש למשהו גדול ועוצמתי שישאיר אחריו הרבה מאוד חוויות.

שיהיה במזל טוב!

18 תגובות:

  1. החתונה צריכה להיות רק בשיתוף הקרובים ביותר, וירח הדבש והבית המאוחד יקבל את מירב ההשקעה.
    לנו עוד לא היתה ירח דבש כמו באגדות.
    נהנינו מהמנהג של שבע ברכות. אלו שבעה סעודות שחוגגים עם חברים והקהילה כדי לחגוג את הנישואים.
    אחר כך החיים אספו אותנו לתוכם, החלום שלנו הוא כשהילדים יגדלו ניסע לטיולים בעולם. כיום בכל חופש שיש אנחנו מסיירים בארץ.
    ופעם בחודש יוצאים לבד לדייט יחד.

    השבמחק
  2. אני לא מבינה למה הרבה אנשים רואים ארוע בתור עונש...
    נכון שיש יותר מידיי אחד אחרי השני אז כבר נמאס...אבל פעם ב...ללכת לחתונה...אני דווקא מאוד אוהבת....
    ובקטע של ההשקעה כספית הגדולה שכולם רוצים שהאירוע שלהם יהיה הכי הכי...תאמת אני מבינה למה...אבל אני גם בעד חתונה פחות גרנדיוזית....ויותר לכסוך...כי בכל זאת...זה זוג טרי שמתחיל מ 0 (לרוב)
    אז כדי להירגע...וגם ככה בסוף בקושי זוכרים משהו מהערב שמתכננים במשך כמה חודשים טובים....והרעיון של הירח דבש יותר מפואר...אהבתי....באמת עדיף...

    השבמחק
    תשובות
    1. בדיוק מה שרשמת, "גם ככה בסוף בקושי זוכרים משהו מהערב שמתכננים במשך כמה חודשים טובים" מעטים מאוד מצליחים באמת לגרום לחתונה שלהם להיות בלתי נשכחת

      מחק
    2. התכוונתי שהכלה והחתן בקושי זוכרים משהו....לי יצא להיות בכמה חתונות ממש ממש טובות...רק שאני מדברת עם הכלה על החתונה שלה היא בקושי זוכרת מה הלך שם חחחח

      מחק
    3. גם הקהל עצמו לא זוכר, לדעתי עדיף שירח הדבש יהיה בלתי נשכח לזוג מאשר לנסות שהחתונה תהיה בלתי נשכחת למאות אנשים.

      אני מתאר לעצמי שהכלה המסויימת שאת מדברת עליה שתתה לא מעט :)

      מחק
  3. בדיוק ככה, הרי מי יזכור שנה אחרי החתונה מה בדיוק היה בחתונה? האם היו זיקוקים? הם הגיעו לחופה בסירה? היו זיקוקים? מי יזכור ואת מי זה יעניין - היה אירוע וזהו. את ירח הדבש הזוג יזכור תמיד. (ותאכל`ס למי אכפת מהאחרים)
    אחלה רשומה!!!

    השבמחק
  4. אני בעד. כל מילה נכונה חבל שאנשים משתגעים באירועים שלהם ושופכים ים של כסף.

    השבמחק
  5. כולנו חכמים אחרי ניסיון. במחשבה לאחור כל כך נכון וצודק
    אבל תראה לי ילדה קטנה 1 שלא חולמת על חתונת חלומות. אחרי, מתפכחים...צודק.

    השבמחק
    תשובות
    1. חוכמה בדיעבד זה מדע מדוייק :) ולשמחתי יש לא מעט ילדות (גדולות) שגם מבינות שזה עדיף, עכשיו רק נשאר למצא אותן :)

      מחק
  6. כשהייתי בת 12 (בשנת 1986) ההורים שלי שאלו אותי: "מיכלי - מה את רוצה בת מצווה באולם או לנסוע לטיול בחו"ל".
    בלי למצמץ אמרתי "טיול בחו"ל" אז עשו לי בת מצווה באולם. זו היתה בת מצווה מאד מפוארת במלון פלאזה עם המון אורחים שלא הכרתי (ההורים שלי הרשו לי להזמין 4 חברות שאחת מהן לא הגיעה). הבת מצווה היתה בעצם בשביל ההורים ובשביל הסבא וסבתא שעברו את המחנות ויכולים לחגוג סוף סוף לנכדה בת מצווה בארץ הקודש (יש לי בן דוד אחד יותר גדול והוא ברוב חוצפתו חגג בר מצווה בארה"ב כשהיה בשליחות עם ההורים).
    כשהחתתנתי (ב- 1998) רציתי חגיגה באולם, כי הייתי סטודנטית ולנסוע לחו"ל לא היתה אופציה. לא רציתי להשקיע יותר מדי אבל רציתי משהו מכובד וגם רציתי (כמו הרבה נשים) להתחפש לכלה.
    דקה (מה זה דקה - שנייה) אחרי שהכל נגמר הצטערתי על כל ההשקעה והמאמץ ומבחינתי להתחתן ברבנות זו הדרך הכי נורמלית להתחתן (אם בכלל).

    ואגב לגבי החישוב הכלכלי ארוע או ירח דבש - רעיון לא רע אבל במציאות אם לא מגזימים בהוצאות דוקא כן מכסים עם השיקים את עלות הארוע מה שלא יקרה עם ירח דבש (למרות ששיקים מהדודות והסבים והסבתות מקבלים בכל מקרה).
    עוד נקודה ששמעתי פעם בנושא זה שחתונה זו אחת הדרכים הכי קלות להוציא כסף מההורים: בחלק ניכר מהמקרים ההורים משלמים על החתונה והזוג הצעיר מקבל את השיקים (והמתנות). ככה היה אצלנו לפחות ועם הכסף נסענו אחרי הלימודים לטיול (מן ירח דבש מאוחר).

    השבמחק
    תשובות
    1. לא הבנתי משהו אחד, למה בעצם שאלו אותך מה את רוצה? :)

      וכן, בד"כ אירועים מהסוג הזה, זה יותר להורים/סבים/סבתות משפחה ופה הטעות לדעתי...

      מוזר לי שכולם מסכימים עם העניין הזה (או שהרוב הדומם הפעם הוא דווקא זה שלא מסכים?) ועדיין חתונות מפוארות ממשיכות להתקיים וגני/אולמי שקר כלשהו :) ממשיכים להתקיים גם כן.

      מחק
  7. כי אנשים רוצים לעשות רושם על האורחים. האורחים לא באים לירח הדבש, אז..למה לעשות אותו מפואר אם אפשר לעשות רושם על האורחים??

    אהבתי את הגישה שלך אבל.. נשמע די נכון..

    השבמחק
  8. הוצאת לי את המילים מהפה. זה בדיוק מה שאני אומרת כבר שנים, מאז שאני יכולה לזכור את עצמי: שאני רוצה חתונה קטנה וירח דבש ארווווווווווווווך ורומנטי בכסף שאחסוך על החתונה. :-)

    השבמחק
  9. לא להשקיע בירח דבש, להשקיע בחיים. זה נכון שצריך לצמצם את ההוצאות על החתונה, אבל את הכסף שחוסכים צריך להוציא על דברים אחרים ושונים מאשר ירח דבש. על החיים האמיתיים !

    השבמחק
  10. מסכימה איתך לגמרי. בחמישי שעבר הייתי באירוע בר מצווה, זה היה קטן ואינטימי והיו רק המשפחה והחברים הטובים. כל המוזמני-כבוד האלו ממש מיותרים- בעיקר כי הם גם מכבדים אותך ובגלל זה לא באים! אני חושבת שחתונה צריכה להיות רק עם האנשים שאתה רוצה לראות שם, ולא כל העולם ואישתו שאי פעם חייכו אליך ברחוב.
    אחלה רעיון, הלוואי שאנשים יעשו שינוי.

    השבמחק
    תשובות
    1. כשעושים אירוע גדול צריך להזמין אדם מסויים נגיד מהעבודה ואז לא נעים אז צריך להזמין עוד אנשים מהעבודה (למרות שאם היו שואלים אותם, הם לא באמת היו רוצים לבוא) וצריך גם להביא את השכנה כי לא נעים, ואת הבוסים של ההורים ואת החברים של ההורים ובסופו של דבר רוב המוזמנים בקושי קשורים למתחתנים עצמם

      מחק
  11. מסכימה לחלוטין. חתונות גדולות וראוותניות הן בזבוז זמן וכסף.
    עדיף להשקיע בחגיגה צנועה עם אנשים שמכירים ואוהבים אותנו באמת מאשר עם אורחים שלא ממש מעניינים לנו ת`תחת.

    השבמחק