יום שני, 26 בפברואר 2018

רוצים להרשים? דברו באחוזים

כבר מזמן ידוע שלכל דבר שאנחנו קוראים, יש אינטרס כלשהו בצידו, במיוחד לשימוש במילים המסויימות.

כשמקום מסויים מעדכן מחירים ומוצר מסויים עלה מ 3.20 ל 3.50, מדובר בסה"כ ב 30 אגורות. אבל אם מסתכלים באחוזים, הרי שמדובר בכ- 10%, אני בטוח שתסכימו איתי ש 10% נשמע הרבה יותר מרשים מ 30 אגורות. אז שימו לב לזה בפעם הבאה שמחיר של מוצר מסויים עולה. אם למישהו זה עדיין לא נשמע מרשים יותר מדי, נסו לבקש 10% העלאה במשכורת שלכם.

לפני מספר שנים קניתי נקניקיות. באותו שבוע היה מבצע "מטורף" ובקופסה היה רשום שתמורת אותו מחיר, אנחנו מקבלים 20% יותר נקניקיות! וואוו, 20% נשמע ממש מרשים. העובדה שה 20% האלה התבטאו בסה"כ ב 2 נקניקיות נוספות, הורידה קצת את ההתלהבות כי מה לעשות, 20% נשמע הרבה יותר מרשים משתי יחידות.

בהמשך למבצע הקודם, היה מבצע נוסף שבו הקופסה גדלה ב 33%. ככה היה כתוב על הקופסה עצמה. אני מודה שבמקרה הזה, אין לי מושג מה בדיוק זה אומר כי אין לי מושג כמה יחידות נוספות אני מקבל ואת הקופסה עצמה, אני גם ככה זורק.

אחרי שהבנו את השיטה, להלן חידה: באתר מסויים באינטרנט שבו אפשר לקנות אוכל + משלוח עד הבית (תמורת תשלום נוסף על המשלוח), יש מוצר מסויים וההבדל במחיר בין האתר לחנות עצמה הוא בסה"כ 7 שקלים. האם שווה לי לקנות אותו או לא? לכל אלה שענו כן בטח מה זה 7 שקלים, אני אומר ש 7 שקלים הם בעצם 50% פער בין המחירים. מיותר לציין ששאר המוצרים גם עלו בממוצע בין 30-50% יותר מאשר בחנות הרגילה. עכשיו, אם אשאל שוב את השאלה, התשובה שלכם תשתנה?

7 תגובות:

  1. כוחות השוק תמיד ימכרו לך על פי שיגרום לך לשלם יותר.
    צריך להסתכל בסופו של דבר על הכסף, ולא על האחוזים....
    1.25% מתוך מיליון שקל זה לא כמו 50% של עליית מחירי הלחם.....

    השבמחק
  2. דווקא כשאתה מציג את זה באחוזים זה באמת נשמע המון .....

    אנחנו לא שמים לב לשקל או שניים שאנחנו מוציאים יותר. אבל בסופו של דבר - בקנייה הכוללת כשמבינים שאפשר היה לחסוך משהו כמו 50 שקל על כל המוצרים שקנינו - אם היינו קונים במקום אחר - זה כן צורם.

    השבמחק
  3. מה לעשות שאנו נתונים לאשליות של החושים... אהבתי....

    השבמחק
  4. מה שבעצם אתה מעביר זה שאיכפת לי מהאחוזים? לא איכפת לי. 7 שקלים לא נהיים יותר אם הם מהווים 50% אחוזים או אחוז אחד.

    בעניין החנות באינטרנט, אם בא לך משלוח עד הבית אז אולי זה שווה, זו החלטה אישית. אם למישהו בא שתגיע לו גלידה עכשיו לתוך הסלון, זה שווה את זה לדעתי:)

    השבמחק
    תשובות
    1. המטרה של מה שכתבתי היא לשים לב למה שמסתתר מאחורי המספרים הכביכול מפוצצים. לפעמים באמת יש דברים בגו ולפעמים - כשמסתכלים על המספרים תכלס, מבינים שזה שום דבר

      מחק
  5. בתור עובדת בחנות שמייקרת את המוצרים שלה ב-50/25 אחוז לפחות, אני יכולה לומר, אתה צודק במליון אחוז.
    אבל, זה הכל עניין של תועלת.
    לדוגמא, חנויות נוחות למינהן יכולות להרשות לעצמן, כי לקוחות יקנו, בין אם נרצה ובין אם לא - אלה החנויות היחידות שפתוחות כל הלילה ובשבתות, ולכן המחיר עולה.
    נכון, אפשר לייפות את המחיר בכל מיני מילות שיווק מפוצצות , הכל אשלייה.

    מה לגביי מבצעי 1+1, כשמוצר אחד עולה 170% ממחירו הרגיל?
    יש עוד המון דוגמאות.
    אה, וגם יש את האותיות הקטנות, שגם עליהן דיברת באחת מהרשומות שלך.

    השבמחק
    תשובות
    1. יש גם את המבצע המפורסם, שלם כפול קבל אחד חינם :)

      הבעלים של AMPM אמר בעצמו שהוא יודע שהמחירים יקרים יותר ממקומות אחרים אבל היתרון שלו הוא שהוא פתוח 24 שעות. הוא לא מסתיר את זה

      מחק