יום שלישי, 13 בפברואר 2018

זהירות! קו לבן

מדי פעם אני שומע על מקרים שבהם הנהגים עצרו בקו הלבן, או ככה לפחות הם טוענים, שמסומן לפני כניסה לצמתים ובכל זאת השוטרים חשבו אחרת ונתנו דוח.

יש כאלה שמגדילים ראש ומצלמים באופן קבוע את הנהיגה שלהם על מנת שיהיו להם הוכחות לכך אבל בזמן אמת, לא תמיד השוטר מתעניין בסירטון והדוח ניתן בכל זאת כך שכאב הראש לביטול הדוח עדיין קיים. בעקבות התרבות המקרים החלטתי לתת טיפ שעשוי למנוע את מירב המקרים. אני לא יכול להבטיח לכם 100% הצלחה אבל בהחלט שווה לנסות.

שימו לב, שבהרבה מאוד מקומות הקו הלבן מסומן רגע לפני הההגעה לצומת, אם זה בגלל מעבר חציה או סתם מקדם הגנה. מכיוון שהשוטרים עומדים "אחרי הסיבוב" אם זה ימינה או שמאלה, כאשר אתם עוצרים, הם עדיין לא רואים אתכם. כלומר אתם עצרתם על הקו הלבן אבל הם לא ראו אתכם וכאשר התחלתם לגלוש לתוך הצומת באיטיות, מבחינתם אמנם האטתם אבל הקו מסמל עצירה מלאה ומוחלטת, מה שכביכול לא עשיתם.

אני משער שמכאן המסקנה היא ברורה והיא בעצם לעצור פעמיים. פעם אחת בקו הלבן עצמו ופעם שניה טיפה לפני הכניסה לצומת, במקום הגלישה האיטית שרובנו עושים. מומלץ לעשות זאת גם אם אין משטרה על מנת שזה יהפוך להרגל וכך לא צריך כל פעם מחדש להתחיל לחשוב האם לבצע זאת או לא.

בהצלחה וסעו בזהירות.

3 תגובות:

  1. עכשיו שאני קורא את השורות שלך שמתי לב שזה מה שקורה אצלי כבר על אוטומט מבלי לשים לב...(אולי בגלל ששנינו למדנו עוד בהיותנו צעירים אצל אותו מורה מהיגה...) בכל מקרה כל הכבוד על הפוסט..!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על התגובה, גרמת לי לתהות אם גם אצלי זה מאותו מורה משותף :-) מעניין מה קורה היום בשיעורי הנהיגה

      מחק
    2. תסתכל על הכביש אחי, לא צריך לתהות הרבה לצערנו...

      מחק