יום רביעי, 17 בינואר 2018

החברה של החברה

רבות כבר דובר ונכתב על ה"חותנת" או בשמה השני "החמות" (האמא של בן/בת הזוג), אבל חשבתם פעם איזה תפקיד חשוב יש לחברה של החברה?

זה מתחיל בזה שהיא צריכה לאשר את החבר החדש. מי לא מכיר את ההתרגשות של הפגישה הראשונה עם החברה של החברה. לדעתי זה הרבה יותר מפחיד/מרגש מהפגישה הראשונה עם החברה עצמה.

במידה והבחורה מעוניינת במישהו, החברה מתפקדת כשליחה, ומרחרחת מול הבחור הפוטנציאלי, האם הוא בעניין או לא. היא גם זו שמבשרת את ההודעה חזרה לבחורה. מעין פקס אנושי.

כאשר מתחילות בעיות, והבחורה מעדיפה לא לדבר ישירות עם הבחור, שוב החברה מתפקדת כשליחה של רצון טוב, על מנת להעביר מסרים בין שני הצדדים. פקס כבר אמרתי?

כאשר הבעיות ממש רציניות, היא שם בשביל לנחם את הבחורה ולהגיד שהכל יהיה בסדר. מצד שני, יכול להיות שהן עסוקות בלקלל את הבחור ולומר לבחורה שהוא בעצם בכלל לא שווה את הדמעות שלה. היא כמובן מתעלמת מהעובדה שהיא אישרה אותו רק כמה שבועות/חודשים קודם לכן.

כאשר החברה צריכה יעוץ ומעדיפה לא לדבר עם החבר, היא ישר פונה לחברה. החברה מייעצת לה בדברים של בינו לבינה, ומה לדעתה כדאי ומומלץ לעשות. פה נשאלת שאלה חשובה, האם זה בריא. חלק יגידו שכן, כי הרי מדובר בחברה, מצד שני, אנחנו לא תמיד יודעים מה האינטרסים האמיתיים של אותה חברה (ראו נקודה הבאה).

כמובן שהחבר חייב להתנהג יפה גם לחברה של החברה, כי היא יכולה לחרוץ גורלות לגבי המשך הקשר במידה והוא קצת לא ימצא חן בעיניה. מצד שני, אסור שהוא ימצא חן בעיניה יותר מדי, אם אתם מבינים למה אני מתכוון. גם זה יכול להרוס את הקשר.

לדעתי החותנת/חמות קיבלה מעמד גבוה יותר מהחברה של החברה, שלא בצדק.

11 תגובות:

  1. צודק. למרות שאני בת. ואצלנו בכלל אין משמעות לחבר של החבר ולחותנת או למה שלא יהיה כי בנים מושפעים הרבה פחות מהסביבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא תמיד נכון. יש לא מעט מריבות/ויכוחים בין הבחורה לאמא של הבחור, בד"כ כאשר האמא חושבת שמגיע לבן שלה משהו טוב יותר :)

      מחק
  2. למרות שיש משהו בדברים בגדול, לדעתי יש פה היסחפות והגזמה. בסופו של דבר עם הזוגיות עובדת בין השנייים. החברה לא תשנה הרבה. כבר הייתי בסיטואציות שבהן לא הבנתי מה חברה שלי מחפשת עם בחור X והיא פשוט הסבירה לי שאני לא מבינה את הקשר שלהם. זה כמובן קרה גם כשאני הייתי בקשרים והחברות שלי לא הבינו למה אני צריכה אותו

    השבמחק
  3. אני לא בטוחה עד כמה זה נכון. אין ספק שדעת החברה חשובה אך היא אינה חורצת גורלות..אחרי הכול לא היא צריכה לחיות איתם פעמים רבות לא אהבתי את הבחורים של חברותיי...אז או שנפגשנו בלעדיהם..או שלמדתי לאהוב אותם..או שהם התפוגגו בדרך הטבע...וגם כשהיה לי בן זוג לא עיניין אותי מה דעתן של חברותיי עליו...העיקר שאני אהבתי אותו והוא אותי וכל השאר...שולי..

    השבמחק
    תשובות
    1. מה שרשמתי פה כולל בעצם את כל המקרים בהם החברה של החברה משחקת תפקיד (ואני בטוח שיש עוד). ברור שלא כל חברה של חברה ממלאת את כל התפקידים שרשומים פה

      תראי את הרשומה בתור "אוסף להיטים" של תפקידי החברה

      מחק
  4. ישנה בעיה, כי יש ילדים שצמודים לאמא גם בגיל יותר גדול וכן,ישנה השפעה.האם הוא נותן שהאם ניכנסת לו לחיים או לא?

    השבמחק
  5. חחחחחח גדול!!!! =] צודק לגמרי..
    העלית חיוך רחב על פניי, וגם..
    מחשבות על חברתי הטובה , ואכן.
    מסכימה איתך. זה חלק מעובדות החיים..

    השבמחק
  6. כמה משעשע זה אכן המצב.
    אבל תאר לך מצב יותר מסובך, החברה צריכה לאשר את החבר, אבל היא לא מסוגלת, כי גם היא אוהבת אותו.
    קשרים בין בנות היו ותמיד יהיו קשרים מסובכים

    השבמחק
    תשובות
    1. כתבתי על זה :) שמצד אחד, החבר צריך למצא חן בעיני החברה של החברה אבל מצד שני - עדיף שהוא לא ימצא חן בעיניה יותר מדי

      מחק
  7. זהירות, לפעמים החותנת מתפקדת על גם על תקן החברה

    השבמחק
  8. כמה צחקתי- אומנם מוגזם, אבל היי, גם מוכר בו זמנית....

    השבמחק