יום רביעי, 10 בינואר 2018

מי אוהב לשמוע "לא"?

אני מתאר לעצמי שרובנו לא אוהבים לשמוע "לא", הרי מדובר בסוג של דחיה ואף אחד מאיתנו לא אוהב את ההרגשה הזו.

בין אם מדובר בבחורה שהתחלנו איתה או בראיון עבודה שלא התקבלנו אליו או דברים פשוטים כמו בקשת עזרה ממישהו שעומד לידנו.

על מנת לרומם את מצב רוחנו, אומרים לנו שה"לא" ששמענו הינו "לא" אחד פחות לקראת ה"כן" ומי שמפחד לשמוע "לא" גם לא ישמע "כן". תכלס יש דברים בגו אבל להרגיש יותר טוב זה לא גורם לנו.

אישית, אני אוהב לשמוע "לא" מהסיבה המאוד פשוטה שאני מעדיף שאנשים יגידו לא, מאשר שיגידו כן ואז יצטרכו להסביר למה לא. מה יצא מלהיות עם בחורה שאינה מעוניינת? איזה דבר חיובי אפשר למצא במקום עבודה שלא מצא אותנו מתאימים? ובשביל מה זה טוב לסמוך על אדם שלא רצה לעזור לנו אבל אמר לנו "כן" בכל זאת?

3 תגובות:

  1. תהפוך את השאלה. נכון את לא רוצה להיות איתי? נכון אתה לא רוצה לעזור לי?

    השבמחק
  2. צודק בהחלט. לכן אני מתעקשת לומר ולשמוע את האמת
    גם אם היא כואבת!!

    השבמחק
  3. רוב האנשים מסרבים להגיד לא או כן אבל לא שמים לב שגם זו החלטה.
    לוקח הרבה אומץ להחליט לכאן או לשם. פרווה לא יביא אף אחד לשום מקום.

    השבמחק