יום ראשון, 28 בינואר 2018

מילים ואסימונים

פעם אנשים היו מפילים אסימון בשביל להוציא מילים. הרבה פעמים, אנשים מוציאים מילים בשביל להפיל אסימון.

בפעם הראשונה שגרמה לי לחשוב על כל העניין הזה, מישהי סיפרה את הסיפור הבא: אני ובעלי הלכנו למסיבה, המארחת פתחה את הדלת ובעלי אמר לה: "את נראית כמו מיליון דולר, ומריחה כמו מיליון מאפרות". כמובן שמאותו רגע, היא הפסיקה לעשן, קרי: האסימון נפל.

מאז, אני תוהה מה צריך להיות האסימון שיגרום לאנשים (ואני בתוכם) לעשות או להפסיק לעשות פעולה מסויימת. מכירים את האמירה, שרק כשנשרפת הדירה של השכן, אנחנו נעשה ביטוח לדירה שלנו או רק כשקרוב משפחה מת מסרטן, אנחנו נפסיק לעשן או רק כאשר אנחנו נפרדים מבן/בת זוג, אנחנו מבינים כמה אהבנו אותו. תכלס, זה גם סוג של אסימון, אבל זה אסימון רע, כי היה צריך "להישפך דם" על מנת שנבין משהו (יפול לנו האסימון). כאשר האסימון נופל בזכות מילה כזו או אחרת ולא כתוצאה ממעשה או מקרה, המון כאב לב יכול להיחסך.

עוד בצבא שמענו את הביטוי: חוקי צה"ל נכתבו בדם. תחשבו כמה חיי אדם היו נחסכים אם האסימון היה נופל מוקדם יותר. אז איזה אסימון נפל לכם לאחרונה?

2 תגובות:

  1. חרגולית מצויהינואר 28, 2018 9:16 לפנה״צ

    כשלקחתי שנת שבתון מהלימודים, אז נפל לי האסימון...
    כל החיים רציתי לעזוב את בית הספר, את ספסל הלימודים
    ומשעשיתי זאת בתום 10 שנות לימוד והתחלתי לעבוד כמנקה
    הבנתי שאני צריכה לעשות אחורה פנה...
    הבנתי שלא מתאים לי כל החיים לנקות שירותים של קשישים במחלקה הסיעודית
    שכל קשר בינם לבין חוש הכיוון שלהם מיקרי לחלוטין...
    חזרתי ללמוד לאחר שנה.

    השבמחק
  2. תמיד צריך שיקרה משהו שיגרום לך להבין משהו אחר.
    אני לא חושבת שאי פעם קרה שהבנתי משהו בלי שיקרה משהו אחר שיגרום לי לחשוב כדי להגיע למסקנה הזאת.

    הרי אתה לא סתם מתחיל להבין דברים בלי פעולה שתגרום לך לפחות לחשוב על אותם דברים (בין אם זה משהו רע כמו מוות של מישהו או אבידה של משהו, ובין אם זה משהו טוב)

    בכל מקרה אני מקווה שהאסימון שנפל גרם לך להבין משהו טוב :)

    השבמחק