יום שלישי, 7 ביוני 2016

טריק להגברת מהירות הנסיעה של רכבים: הוינקר

אני בטוח שלכולנו קרה מצב שבו אנחנו נוסעים בכביש, בצד ימין של הדרך כאשר הנתיב הזה מתקדם לאט. אנחנו מסתכלים על הנתיב השמאלי ורואים ששם התנועה זזה מהר יותר. אמנם חוק מרפי ידוע אומר שהתור לידך תמיד יתקדם מהר יותר, גם אם תעבור אליו אבל לנו זה לא מפריע לתכנן את המעבר לנתיב ההוא. אנחנו שמים לב שבנתיב השמאלי יש מרווח בין האוטו מקדימה לאוטו מאחוריו. במראה אנחנו רואים שהנהג מאחור נוהג לו לאיטו ושומר על מרחק כזה שיאפשר לנו להיכנס בינו לבין האוטו שמלפנים, בלי שום בעיה.

אבל אז, אנחנו מדליקים וינקר. תוך פחות משניה (מהירות תגובה ממוצעת הינה 3/4 שניה), הנהג מאחור לוחץ על הגז ושם כזו תנופה, שמהר מאוד הוא מגיע קרוב מאוד לאוטו מלפנים, כדי שחס וחלילה לא נספיק להיכנס לפניו.

אם הוא היה מספיק רחוק, הוא לא תמיד יצליח למנוע מאיתנו להיכנס בינו לבין האוטו שמלפנים אבל אז קורה משהו מדהים. במידה ולבסוף נכנסנו בינו לבין האוטו שמלפנים, הוא מוריד את הרגל מהגז וחוזר לנהיגה השקטה והרגועה שהוא היה בה קודם.

זה מדהים לראות איך רמת האדישות של הנהג הממוצע יורדת בשניה, מ 100 ל 0 כאשר מישהו מנסה להיכנס לטריטוריה שלו ואיך היא עולה חזרה מ 0 ל 100 באותה מהירות, כאשר ה"סכנה" חלפה.

4 תגובות:

  1. מה זה וינקר?

    השבמחק
    תשובות
    1. וינקר זה הבחור שהמציא את הנורה המהבהבת הוא היה ממשיך דרכו של אדיסון

      מחק
  2. כל כך צודק! תמיד זה קורה לי באיילון בדרך הביתה... כל-כך הרבה נתיבים... אתה רואה שהאוטו בנתיב השמאלי רחוק... בשניה שאתה מהבהב... הוא כבר הדביק את הדוושה לרצפה! רק בשביל שאתה לא תהיה לפניו! כאילו שהשניה הזו תעכב אותו... אני נותן לאנשים להשתלב ב90% מהמקרים... אבל יש גם את המקרה המעצבן השני... שבו אתה נמצא בנתיב השמאלי... יש רווח בינך ובין הרכב לפניך... מישהו מאותת... אתה רוצה לתת לו להשתלב... אבל הוא נשאר בנתיב שלו...
    ונשאר... ונשאר... ואתה מאט... שיקלוט! שיעבור! אני רחוק! זוז!!! ואז הוא מפסיק לאותת... ואתה מתעצבן... מדביק את הדוושה... ונוסע לשלום... עצבני!

    השבמחק
    תשובות
    1. יש גם מקרה שלישי שבו האוטו לפניך נוסע לאט, הנתיב מלפניו פנוי ובנתיב השמאלי נוסע מישהו ממש במקביל אליך וגם הנתיב לפניו פנוי אבל אתה לא יכול לבצע שום עקיפה כי אתה סגור
      אתה גם לא יכול לאותת עם הפנסים או הצופר כי אתה רק תסנוור את זה שמלפניך והרי הוא בסדר כי הוא נוסע בנתיב הימני

      מחק