יום חמישי, 2 ביוני 2016

החניה בתל אביב, כמו הנשק הגרעיני של ישראל, עובדת על עמימות

נתחיל בבדיחה: אחד חיפש חניה בתל אביב. חיפש חיפש חיפש, לא מצא. הרים את הראש לשמיים ואמר: "אלוהים, אם תמצא לי מקום חניה אני מבטיח לחזור בתשובה, לשמור שבת, לצום בכיפור ולא לאכול חמץ בפסח". איך שהוא מוריד את הראש חזרה לכביש, הוא רואה מקום חניה פנוי. הוא מיד הרים את הראש חזרה ואמר: "עזוב, הסתדרתי לבד".

לאורך השנים, אספתי סיפורי חניה בתל אביב ואני לא מציע לכם אפילו לנחש את התשובה לגביהם, גם אם אתם תל אביבים מגיל 0. כתבתי פה את המקרים היותר בעיתיים אבל הם בהחלט לא היחידים. המקרים האלה כל כך לא ברורים שכמות התשובות שתקבלו תלויה בכמות האנשים שתשאלו. המצב כל כך גרוע והעמימות כל כך חוגגת שגם אם תתקשרו למוקד 106 ותשאלו אותם מה צריך לעשות, הם לא יתנו לכם תשובה אחת. גם אם תקבלו מהם תשובה ובכל זאת תקבלו דוח, אתם יכולים לשכוח מ-לומר לשופט "אבל אמרו לי ב 106 שמותר לחנות", זה לא יתפוס. לאחרונה בוטל כל נושא איזורי החניה לתל אביבים אבל זה לא שיפר במאומה את מצבם של אלה שאינם גרים שם.

מה שהצית את הנושא היה המקרה שבו הגעתי לאיזור מסויים בתל אביב לפני השעה 19:00. מהר מאוד הגעתי לאיזור שצבוע אפור-אדום ללא כל שלט מקדים. גם הצד השני של הרחוב היה צבוע באפור-אדום ושם דווקא כן היה שלט שאוסר לחנות בין השעות 8 ל 13. עכשיו נשאלת השאלה האם מעבר לשעה 13:00, המדרכה הופכת לאפורה, כלומר חניה חופשית או שהיא הופכת לכחול לבן, כמו שאר החניות באיזור, כלומר החניה מותרת אבל תמורת תשלום עד השעה 19:00. אם אתם חושבים שאתם יודעים את התשובה, תחשבו שוב כי אפילו ב 106 לא ידעו. אני ועוד בחורה התקשרנו 3 פעמים בשעות שונות וקיבלנו, כמה מפתיע, 3 תשובות שונות. הבחורה קיבלה תשובה שהמדרכה הופכת לכחול לבן, קרי, צריך לשלם עד השעה 19:00. כשהתקשרתי בפעם הראשונה נאמר לי שבכל מקרה המדרכה לא הופכת לכחול-לבן. בפעם השניה שהתקשרתי כבר נאמר לי שיש מקרים שבהם אסור אפילו לעצור! מעבר לשעות שכתובות בשלט. מה התשובה הנכונה? אין לי מושג ולא רק לי, זה כנראה תלוי בפקח שיבדוק באותו רגע את הרכב שלכם ומה שהוא יחליט, זה מה שיהיה.

כאשר מדרכה צבועה בכחול לבן, ברוב המקרים, צד אחד נועד לתושבי הרחוב (תו איזורי מסויים) בעוד שהצד השני נועד לכולם. מעבר לזה שאנשים בד"כ לא שמים לב לצד הנכון, יש לא מעט רחובות שבהם הצד שבו החניה מותרת לכולם מתחלף לו באמצע הדרך. אמנם יש שלט שמראה זאת אבל הנהגים כל כך עסוקים בחיפוש מקום פנוי לשים את הרכב שלהם, שהם מפספסים את השינוי ולכן חושבים שהם חונים נכון כשבעצם הם ממש לא.

עוד מקרה קצה אשר הדעות עליו חלוקות. רחוב שבו מותר לחנות רק בצד אחד, המדרכה בצד הזה צבועה בכחול-לבן והשלט בתחילת הרחוב אומר שהחניה מותרת רק לבעלי תו חניה מסויים. עד כאן הכל טוב ויפה. באמצע הרחוב, המדרכה משנה את צבעה לאפור-אדום ויש שלט שאומר ש 12 מטר קדימה, החניה אסורה בשעות מסויימות. גם עד כאן הכל טוב ויפה. הבעיה מתחילה כאשר רוצים להבין מה קורה מעבר לשעות שבהן אסור לחנות. האם אותם 12 מטר הופכים למדרכה אפורה, קרי, חופשית לכולם או שהיא הופכת להיות כחול-לבן אשר מיועד אך ורק לבעלי אותו תו כמו שאומר השלט בתחילת הרחוב? אני לא בטוח שבעיריה יבינו את מה שאני הולך לכתוב עכשיו אבל השאלה היא האם החוק הוא חוק מקונן או שכל שלט עומד בפני עצמו. כלומר, האם בשעות שהשלט כבר לא רלוונטי, תופס השלט שהופיע קודם לכן או שברגע שמופיע שלט חדש, הוא מבטל את קודמו? שוב, אל תנסו לענות על זה, אני לא בטוח שיש תשובה אחת נכונה לשאלה המאוד מסובכת הזו.

אדום לבן אומר, שלא רק שאסור לחנות אלא שאם תחנו, יש סיכוי טוב מאוד שיגררו לכם את הרכב בטענה שאתם מפריעים לתנועה אבל יש פה קאטצ'. זה נכון רק לתושבי חוץ, כלומר כאלה שלא גרים בתל אביב. למה? ככה! לתושבי תל אביב זה נחמד אבל לאדם שגר מחוץ לתל אביב זה עלול לעלות ביוקר. כבר יש סיפור על בחור שגררו לו את הרכב מכיוון שהוא חנה באדום לבן. לטענתו, מלבדו, חנו שם עוד מכוניות אבל בהן לא נגעו, כלומר גררו רק את שלו. בשל עובדה זו הוא הלך לבית משפט. העיריה טענה שהמכונית שלו נגררה מכיוון שהיא הפריעה לתנועה. כאשר הוא שאל מה לגבי המכוניות האחרות, נציג העיריה אמר שהמכוניות שייכות לתושבי תל אביב. אז מה? בגלל שאלה מכוניות של תל אביבים אז הן לא מפריעות לתנועה? הבחור היה צריך להגיע עד לבית המשפט העליון! כדי לזכות בסופו של דבר ולקבל את כספו בחזרה.

יש רחוב בתל אביב שבתחילתו המדרכה צבועה באפור-אדום ושלט שאומר מתי אסור לחנות. כמה עשרות מטרים קדימה, המדרכה הופכת לצהוב-אדום (תחבורה ציבורית) ושם אסור לחנות בכל מקרה. המדרכה לא נצבעה כבר שנים ובנוסף הרחוב מלא בעצים עם פירות שגורמים לג'יפה לא קטנה כאשר הם נופלים על המדרכה. התוצאה היא מדרכה שמתחילה באיזור שמותר לחנות (בשעות מסויימות) אבל בשלב מסויים הופכת לאיזור שבו אסור לחנות אך בגלל כל הג'יפה, הליכלוך והצבע הדהוי, צריכים להיות חדי עין בשביל להבין איפה עובר הגבול.

כבר כתבתי קודם על כבישים בהם צד אחד נועד אך ורק לתושבי האיזור, בעלי תו איזורי מסויים. באיזורים אלה, מהבוקר עד השעה 17:00 החניה מותרת תמורת תשלום. לאחר השעה 17 עד לבוקר למחרת, החניה מותרת רק לבעלי תו מסויים. עד כאן הכל טוב ויפה אבל מסתבר שמיום שישי בערב ועד למוצאי שבת, החניה מותרת לכולם בצורה חופשית מהסיבה הפשוטה שהפקחים לא עובדים בשעות האלה. השילוט אומר בבירור שהחניה אסורה לאלה ללא התו המתאים אבל אם תתקשרו ל 106 יגידו לכם שביום שישי בערב עד שבת אחרי הצהריים החניה דווקא כן מותרת. מיותר לציין שברגע שיוצאת השבת, הפקחים יוצאים גם הם ואם פספסתם את זמן יציאת השבת וחניתם באיזור כזה, תקבלו דוח. כשאני וחבר שלי שאלנו 2 בחורות (תל אביביות) שעמדו אחת ליד השניה, האם מותר לחנות במקום כזה, אחת אמרה כן והשניה אמרה לא ממש באותו הזמן ואז שתיהן הסתכלו אחת על השניה, הבינו שהסיטואציה לא פשוטה והוסיפו שבעצם הן ממש לא בטוחות.

גם תו איזורי לא מבטיח דבר כי יש איזור בתל אביב שמחולק ל 3 איזורים שונים, אחד בתוך השני. החוק אומר שלבעלי תו איזורי פנימי מותר לחנות גם באיזור המרכזי והחיצוני. לבעלי תו איזורי מרכזי מותר לחנות גם במרכזי וגם בחיצוני (אבל לא בפנימי) ולבעלי תו איזורי חיצוני מותר לחנות רק בחיצוני. הסתבכתם? יופי, זו בדיוק המטרה!

היה מקרה נוסף שבו בתחילת רחוב היה שלט שאומר ש 12 מטר קדימה החניה מותרת בשעות מסויימות. מעבר לעובדה שהייתי צריך לצעוד 12 מטר בשביל לבדוק האם הרכב שלי נכנס שם או לא (הוא לא), המדרכה הייתה צבועה באדום לבן והחניה הייתה חלקית על המדרכה. נכון שהשלט אומר את מה שהוא אומר אבל כשכל שאר הסימנים צועקים לך "תיזהר", גם כשאתה בטוח שמותר לך לחנות, אתה מעדיף לא לקחת סיכון. בכל זאת, תל אביב.

באופן כללי, הייתי מציע לתושב חוץ (כלומר מחוץ לתל אביב) כשהוא מגיע לתל אביב, לא להסתמך על העובדה שהוא רואה רכבים אחרים שחונים במקום מסויים בתור סיבה לכך שגם לו מותר לחנות, כמות המכוניות שחונה באיזור שבפירוש כתוב עליו "איזור גרירה" היא עצומה וכשהמדרכה עצמה צבועה באפור, תושב שאינו תל אביבי עלול להתבלבל ולשלם על כך ביוקר.

היה מקרה נוסף של שלט שדיבר על 12 מטר קדימה עם איסור חניה בשעות מסויימות (טעינה ופריקה) אבל נשבע לכם, בדקתי כמה וכמה פעמים, שהסימון על הכביש (אדום אפור) היה לאורך 16 מטר, עכשיו אני רוצה לראות את האמיץ שיחנה על ה 4 מטר האחרונים.

אם מישהו יעיז לומר שמותר לחנות באחד המצבים שכתבתי למעלה כי עובדה שהוא עושה/עשה זאת ולא קיבל דוח אני אענה שאני מכיר אישית מישהו, שבמשך שנתיים חנה שלא כחוק ולא קיבל אפילו חצי דוח. אחרי שנתיים גרר נזכר לעבור שם בדיוק ביום ובשעה שהוא חנה שם וגרר לו את הרכב.

לפני מספר שנים, בתקופת החגים, התקשרתי ל 106 על מנת לברר האם מותר לחנות במקום מסויים ולברר לגבי דוח שחבר שלי קיבל כי המקרה שלו עניין אותי, נאמר לי שעלי להתקשר למחלקת התעבורה של העירייה. כשהתקשרתי, נאמר לי על ידי התקליט, שהמחלקה סגורה למשך החג (חול המועד), כלומר למשך 10 ימים. מיותר לומר שבתקופה הזו "מחלקת הדוחות" פעלה במלא התפוקה אבל אם רצית לברר, לערער או לבדוק, היית צריך לחכות שהאנשים הרלוונטים יחזרו מהחופשה שלהם.

שיהיה לנו בהצלחה.

15 תגובות:

  1. תגובת עיריית תל אביב לרעיון להציב שלט דיגיטלי עם הוראות רלוונטיות לאותו הרגע:
    היי עמוס,
    זה רעיון מצויין אך לצערנו הפתרונות הקיימים היום לשילוט אלקטרוני בכל רחבי העיר יקרים מדי... הרשות לתחבורה בעיריית תל-אביב-יפו בשיתוף אגף המיחשוב בוחנים אלטרנטיבות שונות לאתגר שהצגת. במסגרת הכלים העומדים לרשותנו כיום ובהתאם לחוקי התמרור, מוצג המידע המלא לגבי כללי התנועה והחניה במקום. למותר לציין שאין לעירייה כל עניין להערים קשיים בהתמצאות בהסדרי התנועה והחניה בעיר ולראייה עדכון המדיניות לחניה חינם לתושבי העיר בכל רחבי העיר פרט לאזורים והשעות השמורים לתושבי האיזור והירידה בהכנסות העירייה מדוחות בשנים האחרונות.

    השבמחק
    תשובות
    1. קיבלת בקלות מידי את תשובת העירייה.
      אני ממש לא מקבל אותה.
      מרבית העיריות ותל אביב בפרט, ממש לא משקיעות מספיק מאמצים, כספים וזמן "לסייע" בפתרונות חניה ומצד שני גוזרות קופון עצום על כל החונים שלא כדין בין אם בכוונה ובין אם לא.
      אז שלא ימכרו לך לוקשים.
      מה עלות השכר של עשרות אם לא מאות פקחי החנייה בעיר?
      כמה כסף נכנס לקופת העירייה מהדוחו"ת?
      רוצים להיות בסדר? תתחילו בשקיפות. תפרסמו את המספרים.
      זו זכות הציבור לדעת.
      אתם אמורים לשרת את הציבור ולא לדפוק אותו.
      המשפט האחרון רלוונטי גם לגבי משטרת ישראל.

      מחק
  2. מצאתי פעם חניה באבן גבירול, זה היה במוצאי שבת וכדי להבין אם מותר לחנות צריך היה תואר במשפטים. הדוח היחיד שקיבלתי היה בתל אביב כשהחנתי את הרכב בכחול לבן אבל לא היה שלט חניה בתשלום בתחילת הרחוב. מסתבר שבתל אביב התירוץ הזה לא תופס.

    השבמחק
    תשובות
    1. כחול לבן בהגדרה זה חניה בתשלום (עד 19:00 אלא אם נאמר אחרת).

      אני פעם באמצע היום מצאתי חניה באפור באבן גבירול. הלכתי לשלט בתחילת הרחוב והיה רשום שמותר בשעה שהגעתי. התקשרתי למישהו לוודא שאני לא מפספס משהו כי השילוב של למצא חניה בחינם בתל אביב באמצע היום היה אירוע לא מציאותי מבחינתי.

      מחק
  3. העצה הכי טובה. לחפש מראש איפה יש חניונים, רצוי של העירייה... הם הכי זולים ולחנות שם. זה הפתרון שלי לחניות בתל אביב

    השבמחק
    תשובות
    1. כשאני משלם 65 אג` לשעת חניה בכחול לבן בת"א, חניון זה לא האפשרות הכי זולה כל כך חחח..

      מחק
    2. כשאתה מחפש חנייה ומבזבז על זה דלק+עצבים... זו לא האפשרות הזולה :)

      מחק
    3. את יודעת מה, בואי נחשב את זה. האוטו שלי מבזבז בערך ליטר דלק על כל 9-10 ק"מ. בואי ניקח מצב קיצון (מאוד מאוד קיצון) ונגיד שזה המרחק שאני עובר עד שאני מוצא חניה. ליטר דלק עולה בערך 6.5 שקל. חניון בת"א, וניקח את החניון הכי זול שיכול להיות, עולה 20 שקל לכל היום. כלומר, על מנת להגיד לסכום שאני משלם בחניון, אני צריך להסתובב 10 ק"מ עד שאני מוצא חניה, ואז לחנות בכחול לבן במשך כמעט 21 שעות (לפי תעריף של 65 אג` לשעה). בהתחשב בזה שהחניה בת"א בכחול לבן היא בתשלום רק במשך 10 שעות (מ-9 בבוקר ועד 7 בערב) יוצא שאין שום מצב שאני אשלם יותר על חניון מאשר על כחול לבן, וזה במצבי הקיצון הכי אפשריים שיש.

      מחק
  4. חניה בת"א זה שואה אבל יש לי כמה נקודות.
    עד כמה שידוע לי, אם יש שטח של אפור-אדום עם תמרור לפניו שמפרט את השעות שאסור לחנות בהן, אזי בשעות שכן מותר המדרכה הופכת לאפורה. גם אם היה לפני זה כחול-לבן. להגיד לך שיש לי אישור רשמי לדברים? אין. אבל חניתי ככה מלא פעמים, ואף פעם לא קיבלתי דו"ח. לגבי רחוב שבצד שלו היה מותר רק לבעלי תו חניה ואחר כך יש אפור-אדום זה אני כבר לא יודע.
    דרך אגב, ברחובות שבהם יש תמרור שמרשה חניה רק לבעלי תו חניה בדרך כלל רשום שהוא תקף מ-19:00 בערב עד לבוקר למחרת רק בימים א`-ה` ומ-17:00 בערב עד לבוקר למחרת במוצ"ש (או משהו כזה). בקיצור יש הוראה ברורה שבסופ"ש כל רכב יכול לחנות שם ולא רק בעלי תו אזורי כזה או אחר.

    לגבי הרחוב עם האפור-אדום שהופך לצהוב-אדום והעצים עם הג`יפה, אני מניח שאתה מתכוון לדיזנגוף. נשבע לך שחוויתי בדיוק את מה שתיארת. נסעתי וחיפשתי שם חניה, והכל היה מלא מכוניות ואז הגעתי לסוף של השיירה החונה, ראיתי שהמדרכה אפורה-אדומה (או ככה חשבתי שראיתי) ואמרתי "הו, יופי, אפשר לחנות". רק מה? שמתי לב שיש ליד תחנת אוטובוס וזה נראה לי מוזר, ואז הסתכלתי יותר טוב ועדיין לא הצלחתי להבין אם זה אפור-אדום או צהוב-אדום. הייתי צריך לצאת מהאוטו, לנקות את שפת המדרכה עם הרגל ולהסתכל ממש טוב כדי להבין שזה צהוב-אדום. טוב היו עושים אם היו דואגים לצביעה וניקוי שפות המדרכה. אבל אם הם מתקמצנים ומתעצלים לפחות שהיו שמים שלט שמפה אסור לחנות כבר (וזה גם באופן כללי לכל שלט שרשום עליו שהחניה מותרת X מטרים. כאילו מה, אני אמור להסתובב עם מד מטר איתי באוטו ולמדוד רחובות?)

    מעבר לכך מה שדי מעצבן אותי לפעמים זה רחובות ארוכים שיש שלט בהתחלה שמסדיר את החניה ברחוב ולא הספקת לקרוא את כולו תוך כדי הנסיעה או שאפילו פספסת אותו ואז במידה ומצאת חניה אתה צריך לחזור אחורה ברגל עד תחילת הרחוב ולוודא אם היה שם שלט או לא ואם כן אז מה הוא אומר. מה שמביא אותי לדבר המעצבן הבא: לפעמים הפירוט בשלט של מתי אפשר ומתי אסור לחנות ברחוב הוא באורך של מגילת אסתר. איך הם מצפים שנקרא את כל מה שרשום שלט תוך כדי נהיגה על הכביש?!!?
    אחד הרחובות הכי מעצבנים שם זה אבן גבירול. יש לך רחוב, שפתאום חלק ממנו מותר לחנות, ואז פתאום החלק הזה ללא שום סיבה נראית לעין נגמר. באמת שאני לא מבין מה היה ההבדל בין החלק שמותר בו לחנות לחלק שאסור בו לחנות. זה לא היה לפני צומת עם איזה רחוב קטן, לא לפני מעבר חציה, לא לפני רמזור, שום דבר. פשוט החליטו שעד כאן מספיק. ועל הקטנוניות שלהם גם יצא לי לשלם איזה פעם אחת. נסעתי ברחוב הזה וראיתי חלק שאפשר לחנות בו, כמובן שלא היה מקום חוץ מבקצה בסוף. הבעיה הייתה שבין המכונית האחרונה שחנתה ועד לתמרור היה מקום רק לחצי מהאוטו שלי. אמרתי לעצמי ראבק, אין שום הבדל בין הרחוב לפני התמרור לזה שאחריו. שום כלום. המה גם שחצי מהאוטו כן חונה בצד המותר. אז חניתי. מה אתה חושב, גררו או לא גררו? גררו בריבוע! יימח שמם וזכרם בני בליעל.

    השבמחק
    תשובות
    1. אולי אתה צודק ואולי לא לגבי תחילת התגובה שלך אבל לצערי לומר: "...ואף פעם לא קיבלתי דו"ח" לא תופס. אני מכיר מישהו שבמשך שנתיים! חנה במקום מסויים ורק אז גררו לו את הרכב.

      גם כשיש שלט עם זמנים זה לא תמיד ברור כמו מה שכתבתי לגבי אפור-אדום בצד שבו מותרת החניה רק לבעלי תו X. ההגיון אומר משהו אחד אבל זה לא רלוונטי.

      אכן דיברתי על דיזנגוף, פעם אחת היה לי מזל ומצאתי חניה בחלק המותר אבל זה היה מזל של מתחילים, מהפעם השניה, כמו שכתבת, הייתי צריך לצאת, להסתכל טוב טוב ולהבין שזה כבר הפך לצהוב-אפור

      באבן גבירול יש שלט כל 2 מטר שאומר בדיוק מה מותר ומתי, שם הם דווקא מסודרים אבל בלא מעט מקומות אחרים, העמימות עושה את העבודה. ממש לא מזמן, באיזשהו מקום חניה, הייתי צריך ללכת 12 צעדים בשביל לבדוק האם הרכב שלי נמצא בתוך ה 12 מטר או לא. ד"א אותם 12 מטר היו אדום לבן! לא פחות, והחניה, כשהייתה מותרת, הייתה על המדרכה. אולי אני צריך להוסיף את זה לרשומה :)

      בכל מה שקשור לחניה בתל אביב: אם יש ספק, אין ספק. הם לא עושים חישובים, קודם כל גוררים

      מחק
  5. חברה שלי קבלה דו"ח ביום שישי בלילה בכחול לבן,.
    העיריה הזו צריכה לקבל פרס בתחמונים של ציבור שלם.
    ואכן הרבה אנשים שיש להם מספר רישוי של עיר אחרת מקבלים דוחות

    השבמחק
  6. תל אביב בע"מ. ההתנהלות של תל אביב הפכה מזמן להיות כמו של חברה בע"מ. אין שום התחשבות באזרח או באינטרס הציבורי, הכל מיועד אך ורק לצורך הגדלת הכנסות.
    החניה היא חלק מזה. השילוט, אם הוא קיים, מבלבל בכוונה. צבע המדרכה גם נועד לבלבל. כך העירייה מרוויחה פעמיים- ראשית, היא מרוויחה מכך שאנשים שמים תו חנייה למרות שהם לא צריכים. שנית, לפעמים מקבלים דו"ח גם אם שמת תו חנייה ושילמת. החנייה בתל אביב היא מפעל לכל דבר, עם מוקד מסודר ועשרות רבות של עובדים. הכל שם מתוקתק ומסודר.
    הרי אין שום קשר בין השילוט המבלבל לבין בעיות החנייה של העיר: אם אסור לחנות, שימו שלט ברור שהחנייה אסורה והבעיה נפתרה. השילוט המבלבל ומטרתו היא אחת - לגזול כמה שיותר כספים מכמה שיותר אזרחים.

    תעשו כמוני: למרות שאני תושב העיר הסמוכה, אני מחרים את תל אביב. משתדל לא להגיע אליה, לא ברכב ולא בתחבורה ציבורית. את כל הקניות שלי אני עושה בערים הסמוכות. לא מכניס שקל לעסק בתל אביב.

    אגב - הבעייה היא שעיריות אחרות לומדות את הגזל, וגם בערים אחרות התחילו בשוד האזרחים המכוון. אני מקווה שהמחוקק, שאמור להגן עלינו, יתעורר ויעשה סדר בגניבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. כבר קראתי פעם שהתקציב של העיר מבוסס בחלקו גם על כמה עשרות מליוני שקלים שיתקבלו מדוחות חניה, כלומר חלק מתזרים המזומנים שלה מתבסס על כך שהם יתנו דוחות והרבה.

      אני לא בטוח שאפשר לומר שהמנגנון מסודר אם כל פעם שאני מתקשר ל 106 אני מקבל תשובה אחרת אבל כן זה בהחלט אומר שהמנגנון משומן.

      מחק
  7. בשנים האחרונות כל חניה שלי בתל-אביב היתה בתשלום. באחד החניונים פעם חניתי לשעות רבות וכשיצאתי הקופאי אמר לי שזה צריך לעלות כך וכך שקלים אבל הוא נתן לי הנחה. לא נכון: קופאים אינם מורשים לתת הנחות, והמחיר שהוא לקח היה מחיר המקסימום.
    לפני קצת יותר מ-10 שנים הייתי מוצא חניה חינם בשעות הערב. לפעמים זה היה אחרי שקראתי את טווח השעות בשלט של חניית נכה.
    היום אעדיף להיכנס לתל-אביב בתחבורה הציבורית, וזאת אחרי שראיתי כי מחיר נסיעה הלוך חזור ברכבת עלה לי שקל אחד פחות מהחניה.

    השבמחק
    תשובות
    1. לאחרונה לקחו חניות בגלל האוטותל וגם כמות המכוניות קפצה פלאים בלי קשר. נהיה כמעט בלתי אפשרי למצא חניה בתל אביב בשעות ומקומות מסויימים.

      מחק