יום ראשון, 5 ביוני 2016

בעל המאה הוא בעל הדעה. הקובעת.

הביטוי הזה נכון בכל תחום בחיים ולא רק בתחום הכלכלי, פשוט בתחום הזה קל יותר להסביר. דעות הרי יש לכולנו, כמו שאומר הביטוי המפורסם "שני יהודים, שלוש דעות" אבל רק דעה אחת תקבע לבסוף.

מדי פעם שומעים בתכניות הכלכליות, שבתי ההשקעות חלוקים בדעותיהם לגבי האם הבורסה תעלה או תרד. זה בעיקר קורה אחרי ירידות או עליות חזקות שהיו יום קודם לכן. חלק מבתי ההשקעות אומרים שהירידה תימשך לאור הציפיות הכלכליות בנושאים מסויימים וחלק אחר של בתי ההשקעות יאמר בדיוק את ההיפך בגלל נתונים כלכליים כאלה ואחרים.

הסבר קצר
מחזור המסחר בבורסה הוא כמיליארד שקל ביום רגיל, לאחרונה אפילו פחות. עד לפני מספר שנים, הסכום הזה היה גבוה יותר אבל הוא ירד בשנים האחרונות מסיבות כאלה ואחרות שלא ניכנס אליהן עכשיו. כלומר ככל שיש לך יותר כסף, אתה משפיע יותר על מהלך העניינים. בית השקעות שיכניס (יקנה) או יוציא (ימכור) מיליארד שקל בבורסה ביום אחד ישפיע הרבה יותר מבית השקעות שיכניס (יקנה) או יוציא (ימכור) חצי מיליארד שקל ביום אחד. הגיוני.

הגיוני, אבל פה בדיוק טמון העניין הקלאסי של בעל המאה הוא בעל הדעה ואני מוסיף את המילה "הקובעת". דעות, כמו שרשמתי, יש לשני הכיוונים וכמובן שכל דעה תלויה מאוד בהתנהלות של אותו בית השקעות ובפוזיציה שלו. אז איזו דעה תהיה הצודקת או יותר נכון לומר, הקובעת? התשובה היא פשוטה. אם סכום ההשקעה הכולל של הגופים שדעתם היא עליה (ולכן יקנו מניות), גבוה מסכום ההשקעה של הגופים שדעתם היא המשך ירידה (ולכן ימכרו מניות), הבורסה תעלה. כמובן שזה עובד גם לכיוון ההפוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה